• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • KhiraLi

Fia Lundbom skrev 2008-10-10 11:49:14 följande:

Jag är ingen smink-tjej sådär - men använder iaf mascara och kajal.Nu ska jag köpa en ny mascara idag och har sett att Max Factor har bäst i test på sin "Masterpiece Max".Kan denna rekommenderas- eller finns andra favoriter ?Jättetack för svar.
    Den hör definitivt till min favoriter iaf =)
  • Nathalie009

ngn som vet vad mist sthlm är för märke? Killen jobbar som fönstrrenoverare och dom jobbar i en gammal mist lokal typ och där skulle de slänga alla ögonskugge"prver" så han tog hem dom till mig men aldrig hört talas om Mist :S Är d ngt att ha?

• Fridapida
    Nathalie009 skrev 2008-10-10 12:21:36 följande:
    ngn som vet vad mist sthlm är för märke? Killen jobbar som fönstrrenoverare och dom jobbar i en gammal mist lokal typ och där skulle de slänga alla ögonskugge"prver" så han tog hem dom till mig men aldrig hört talas om Mist :S Är d ngt att ha?
    Aldrig hört. Men du får prova och se om de är bra. Ge oss sedan en kommentar.
  • Tesssi
    Nathalie009 skrev 2008-10-10 12:21:36 följande:
    Tror att de har en butik i Sthlm (eller hade). www.miststockholm.com/

Men jag har ingen aning om det är bra eller dåligt!
  • elma

jag har för mig att mist stockholm är likvärdigt med make up store och face!

• Nathalie009

okej ja har redan provat men utan Primer den är borta lilltjejen lekte me sminket o har itne hittat den så tkr alla skuggor sitter uselt utan eyeprimer..
    ;Men får leta upp den å testa

• Charlita

Okej :) . är jäte sugen på testa den först. men vill typ dusha så jag känner mig ren o fin innan :) .

• Fridapida
    Charlita skrev 2008-10-10 16:25:04 följande:
    Okej :) . är jäte sugen på testa den först. men vill typ dusha så jag känner mig ren o fin innan :) .
    Har du använt mineralsmink förut? När jag började med mineralsmink så fick jag ha en mer återfuktande o lite fetare dagkräm. Om det börjar klia i ansiktet så kan det vara det som händer.
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!