• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • katarina118

då ja bara gå hemma bruka ja inte heller sminka mig..mara måla fransarna...

• Knott
    trollsanna skrev 2008-10-06 20:22:24 följande:
    Nu har jag fyllt på min blogg med lite info om penslar och lite annat. Samt dagens enkla sminkning ligger också där.
    Fint, Vampyre passar dina färger väldigt bra!

Min dagens ligger också uppe, jag har testat en palett från Chanel som innehåller den hyllade skimriga skuggan Erika F (som den kallas som singelskugga) och jag blev riktigt förtjust faktiskt! www.makeupoholic.blogspot.com/
  • Fridapida
    Knott skrev 2008-10-06 21:02:51 följande:
    Fint, Vampyre passar dina färger väldigt bra!Min dagens ligger också uppe, jag har testat en palett från Chanel som innehåller den hyllade skimriga skuggan Erika F (som den kallas som singelskugga) och jag blev riktigt förtjust faktiskt! www.makeupoholic.blogspot.com/
    Jag gillade den gröna Erika F. Jag har två paletter från chanel och shit vad jag ogillar dem. De ser så fina ut men det blir ingen färg alls.

Mintgrön... hmm mest att jag skulle ha för att ljusa upp, som effekt. Men varför inte som skugga?
  • Knott
    Fridapida skrev 2008-10-06 21:18:28 följande:
    Jag gillade den gröna Erika F. Jag har två paletter från chanel och shit vad jag ogillar dem. De ser så fina ut men det blir ingen färg alls. Mintgrön... hmm mest att jag skulle ha för att ljusa upp, som effekt. Men varför inte som skugga?
    Vad kul att höra, Erika F kändes som en höjdare faktiskt! Synd att du är missnöjd med dina Chanel-paletter, typiskt om färgerna ser fina ut... I den här tycker jag nog att pastellerna var lite mjäkiga och jag fick jobba lite för att få nån färg, men Erika F var väldigt välpigmenterad!
  • Fridapida
    Knott skrev 2008-10-06 21:34:19 följande:
    Vad kul att höra, Erika F kändes som en höjdare faktiskt! Synd att du är missnöjd med dina Chanel-paletter, typiskt om färgerna ser fina ut... I den här tycker jag nog att pastellerna var lite mjäkiga och jag fick jobba lite för att få nån färg, men Erika F var väldigt välpigmenterad!
    Jag har hört att chanels singelskuggor håller mkt högre kvalité än paletterna. Konstigt. Men det kanske stämmer då med tanke på din upplevelse. Den här har jag (den är mkt glittrigare IRL) och den ger trist resultat.
    svalmarkskan.blogg.se/2008/february/be-my-valentine.html
  • Fridapida

Lustigt när jag läser inlägget... Jag skriver om att jag är singel. Samma kväll träffar jag min nuvarande kärlek.

• trollsanna

Knott

Fint!

Fråga om  chanelss skuggor...har dom mycket pigment i sig eller blir dom väldigt ljusa? Provade en av deras skuggor för ett tag sedan och om jag inte minns fel blev det rätt lite färg.

• Fridapida
    trollsanna skrev 2008-10-06 23:25:35 följande:
    KnottFint!Fråga om  chanelss skuggor...har dom mycket pigment i sig eller blir dom väldigt ljusa? Provade en av deras skuggor för ett tag sedan och om jag inte minns fel blev det rätt lite färg.
    Jag tycker att de är torra.

Nu har jag lagt in ett inlägg. Kors...

www.svalmarkskan.blogg.se
  • Linny

Hej!!!

Tillbaka i verkligheten igen! Trött och jetlaggad men har fått sova några timmar i natt i alla fall.. Ska åka och jobba strax *gäsp*

Hoppas alla har haft det fint!

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!