• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • MissC24

Hänger med på här. Har sett att ni pratat om beutybag men vad är det??

Hur blandar man ögonskuggor egentligen?

• Shoppingtokig

Vilken ögonfransböjare är det som är så bra (enligt många)? Har hört både om Japonesque och Shishedo. Är det någon speciell variant av dessa märken?

Tacksam för svar nu på fm, ska in till stan

• Fluffguf
    TigerLinn skrev 2008-10-11 23:33:02 följande:
    tack tack nu finns de bilder från i går ..dags orkar jag ine sätta in nu..
    Snyggt!
    Shoppingtokig skrev 2008-10-12 10:17:05 följande:
    Vilken ögonfransböjare är det som är så bra (enligt många)? Har hört både om Japonesque och Shishedo. Är det någon speciell variant av dessa märken?Tacksam för svar nu på fm, ska in till stan
    Jag har shiseidos, jag tror bara att det finns en för när jag köpte den sa jag bara att jag skulle ha en ögonfransböjare Det är en sån där vanlig, jag har en bild i min blogg uppe i collaget bakom rubriken.
  • TigerLinn

jag funderar på att göra en smink blogg har tänkt länge men inte orkat

vilken sida är bäst?

• Shoppingtokig
    Fluffguf skrev 2008-10-12 12:01:59 följande:
    Jag har shiseidos, jag tror bara att det finns en för när jag köpte den sa jag bara att jag skulle ha en ögonfransböjare Det är en sån där vanlig, jag har en bild i min blogg uppe i collaget bakom rubriken.
    Ah, det var den jag köpte, fast jag hann inte att läsa ditt inlägg för då hade jag redan åkt. Nu hoppas jag att den är bra, säljaren sa att de är skapade för asiatiska ögonfransar från början, dvs raka, som även svenskar har dvs. jag! Får vänta till imorgonbitti då jag ska sminka mig på nytt Ps. Hade presentkort på Åhléns så det kändes inte så tungt att lägga 230kr på en ögonfransböjare denna gången
  • Knott

Lejån skrev 2008-10-10 23:18:42 följande:

Hur var din färganalys?? Fick du veta mkt?
    Jag har aldrig gjort färganalys tidigare så det var intressant, men själva färganalysen var en ganska liten del av själva kursen. Men han gick igenom exempel på färger i makeup och på kläder som passar ens "typ".

Liiza: ha ha, jag var likadan under min andra graviditet, och det blev inte direkt bättre när bebben kom heller
  • Salsoul
    Phantera skrev 2008-10-11 20:16:54 följande:
    Hej!Om du har en Mineral Foundation kan du även ta den som concealer om du har en bra concealerborste.Men den måste inte vara i "mineralform". Innan jag köpte på mig IDs mineralsmink använde jag en "penna" med flytande concealer i som man penslade på med penseln i änden. L'oréal tror jag det var.Den funkade bra under ID-s foundation tyckte jag.Du kan prova dig fram. Har du redan en favorit concealer som funkar för din hudfärg så testa!ID ska dock ha nyanser i mörkare färger också, asiater, mörkhyade..."tom svarta". Om jag inte minns fel.Kanske inte finns i Sverige dock???
    Tack för ditt svar
    Id i Sverige har inte alla färger nej, jag har beställt mitt från USA, men deras golden serie ska komma hit snart hörde jag idag så kanske kan jag hitta något som passar där.. Problemet med concealern jag beställde var att den är för grå, jag har en gyllene underton så även om den är "mörk" blev den askfärgad på min hy. Har inte använt concealer tidigare knappt så jag har inte hunnit få något favoritmärke, men nu har sömn- och näringsbrist gjort sitt så det börjar bli nödvändigt .. Det funkar ok att använda foundation istället om jag blandar den med lite vatten, dock täcker den inte de mörkaste ringarna runt ögonen. Jakten fortsätter! Minns ju hur man såg ut de första månaderna när dottern var nyfödd och sömnbehovet inte riktigt fyllt
  • Phantera
    Salsoul skrev 2008-10-12 19:27:08 följande:
    Tack för ditt svar Id i Sverige har inte alla färger nej, jag har beställt mitt från USA, men deras golden serie ska komma hit snart hörde jag idag så kanske kan jag hitta något som passar där.. Problemet med concealern jag beställde var att den är för grå, jag har en gyllene underton så även om den är "mörk" blev den askfärgad på min hy. Har inte använt concealer tidigare knappt så jag har inte hunnit få något favoritmärke, men nu har sömn- och näringsbrist gjort sitt så det börjar bli nödvändigt .. Det funkar ok att använda foundation istället om jag blandar den med lite vatten, dock täcker den inte de mörkaste ringarna runt ögonen. Jakten fortsätter! Minns ju hur man såg ut de första månaderna när dottern var nyfödd och sömnbehovet inte riktigt fyllt
    Vilken sida beställer du ifrån i USA?
    Jag har inte hittat någon bra. Men det är ju så mycket billigare där än här!!
    Den jag hittade skickade bara inom USA och till Kanada!
  • Salsoul
    Phantera skrev 2008-10-12 21:03:52 följande:
    Vilken sida beställer du ifrån i USA?Jag har inte hittat någon bra. Men det är ju så mycket billigare där än här!!Den jag hittade skickade bara inom USA och till Kanada!
    Jag hittade en säljare på eBay som hade mycket låga priser både på produkter och frakt (fast nu när jag tänker efter skickade han från Canada..). Fanns flera säljare som skickar till Europa men priserna varierade kraftigt såg jag, vilket är risken med eBay jämfört med renodlade hemsidor som t.ex. strawberrynet.com
  • Lejån

Knott,
    aha, men det lät ju mkt roligare! När jag var på MIST fick vi bara veta vilken årstid vi var och vilka färger man kunde ha då. Boring! vill ju göra "på riktigt".

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!