• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Shoppingtokig

Nu när jag kom hem låg det en avi från Posten, mitt paket från Strawberrynet har kommit, beställde i söndags och nu är det här, I LIKE

Tyvärr drar jag mig för att gå ner i regnet och hämta det så det får bli imorgon...

• Shoppingtokig

Har alla MakeUpStores butiker samma sortiment? Fick ju presentkort på MakeUpStore (gäller ej på Åhléns city) och funderar på om det har någon betydelse vilken jag tar sminkkursen på...Närmast är ju köpcentret 7 min gångavstånd från mig...funderar dock på om det finns ett större sortiment på någon av butikerna inne i Göteborg.

• TigerLinn

nu ska jag sminka mig snart för kvällen... antar att ni vill se bilder? eftersom ni frågade om de förra gången? ska jag fota eller inte? :)

• Shoppingtokig
    TigerLinn skrev 2008-10-10 19:21:22 följande:
    nu ska jag sminka mig snart för kvällen... antar att ni vill se bilder? eftersom ni frågade om de förra gången? ska jag fota eller inte? :)
    Gör det!
  • TigerLinn

ok ska kolla om sambon kan ta korten sen ska snart böjra väntar på att fukt krämen efter rengöringen ska gå in i huden ordentligt råkade ta lite mkt hehe

• Lejån
    Nathalie009 skrev 2008-10-10 12:21:36 följande:
    ngn som vet vad mist sthlm är för märke? Killen jobbar som fönstrrenoverare och dom jobbar i en gammal mist lokal typ och där skulle de slänga alla ögonskugge"prver" så han tog hem dom till mig men aldrig hört talas om Mist :S Är d ngt att ha?
    Det är ju make up institute. Där de utbildar make up artister. Fina skuggor! Typ i stil med make up store och Face som någon skrivit.

Tycker du att de sitter dåligt?
  • Knott
    Nathalie009 skrev 2008-10-10 12:21:36 följande:
    ngn som vet vad mist sthlm är för märke? Killen jobbar som fönstrrenoverare och dom jobbar i en gammal mist lokal typ och där skulle de slänga alla ögonskugge"prver" så han tog hem dom till mig men aldrig hört talas om Mist :S Är d ngt att ha?
    Make Up Institute, utbildare makeupartister, håller kurser etc. Jag har gått en kurs där och även fått färganalys och personlig makeuprådgivning. Mitt intryck är att produkterna håller samma kvalitet som FACE och MUS.
  • Lejån
    Knott skrev 2008-10-10 22:59:14 följande:
    Make Up Institute, utbildare makeupartister, håller kurser etc. Jag har gått en kurs där och även fått färganalys och personlig makeuprådgivning. Mitt intryck är att produkterna håller samma kvalitet som FACE och MUS.
    Hur var din färganalys?? Fick du veta mkt?
Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!