• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • Shoppingtokig

Linny

Menar denna se.strawberrynet.com/productDetail.aspx&goChar=L#DETAIL

Fridapida

Jag har varit på Sephora i Hollywood och tycker inte heller det är något alldeles extra där!

Sedan funderar jag på...finns Sephora i London? Har för mig att jag varit i den butiken där, men det var ett antal år sedan så jag minns inte...kanske var någon annan

• Salt Groda

Jo, det är många som säger att kaffet smakar blask. Själv dricker jag inte kaffe, så mig kvittar det.

Obegränsat med läsk är väl liksom standard på de flesta ställen, haha. Och matportionerna är ju inte små de heller. Men faktum är att det finns mycket nyttig mat här också. I alla fall där vi bor, så är det stort med ekologisk mat och att leva nyttigt. Finns knappt ingen som röker. Mycket fitness och yoga och så där. Det gäller att välja sina ställen, så slipper man undan lite av fetto-maten

ja, det här blev ju lite OT... Sorry!

• Salt Groda

Sephora finns inte i London. Däremot i bl.a. Frankrike, Italien o Spanien..

I London har de ju boots som har rätt mycket smink och hudvård.

• Shoppingtokig
    Salt Groda skrev 2008-10-08 20:51:12 följande:
    Sephora finns inte i London. Däremot i bl.a. Frankrike, Italien o Spanien..I London har de ju boots som har rätt mycket smink och hudvård.
  • Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-10-08 20:46:55 följande:
    LinnyMenar denna se.strawberrynet.com/productDetail.aspx har varit på Sephora i Hollywood och tycker inte heller det är något alldeles extra där!Sedan funderar jag på...finns Sephora i London? Har för mig att jag varit i den butiken där, men det var ett antal år sedan så jag minns inte...kanske var någon annan
    Ja, det är deras "foundation". Den kostar 35 dollar

Salt Katt: Jo det går absolut att få lite nyttigare mat. Nu bodde vi ju hemma hos svärfar och hans fru och fick vacker äta det som de åt. Och det var INTE nyttigt
    Ah, lite OT får vi nog vara ibland
  • Shoppingtokig
    Salt Groda skrev 2008-10-08 20:51:12 följande:
    Sephora finns inte i London. Däremot i bl.a. Frankrike, Italien o Spanien..I London har de ju boots som har rätt mycket smink och hudvård.
    Bra om jag skriver innan jag skickar

Bra med någon som har koll, hahaha... Då VAR det en annan butik
  • Shoppingtokig
    Linny skrev 2008-10-08 20:56:10 följande:
    Ja, det är deras "foundation". Den kostar 35 dollar Salt Katt: Jo det går absolut att få lite nyttigare mat. Nu bodde vi ju hemma hos svärfar och hans fru och fick vacker äta det som de åt. Och det var INTE nyttigt Ah, lite OT får vi nog vara ibland
    Haha, okej då har jag rört ihop en massa...hmm, trodde detta var motsvarigheten till vanligt "puder" dvs. mineralpowder=mineralpuder och mineralfoundation som vanlig "foundation".

Hur lägger du din bas?

Måste man ha finishingpowder? Jag har bara testat småprover fr EM och då har jag fixerat pudret med vanlig Face mist från MakeUpStore...
  • Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-10-08 21:00:48 följande:
    Haha, okej då har jag rört ihop en massa...hmm, trodde detta var motsvarigheten till vanligt "puder" dvs. mineralpowder=mineralpuder och mineralfoundation som vanlig "foundation".Hur lägger du din bas?Måste man ha finishingpowder? Jag har bara testat småprover fr EM och då har jag fixerat pudret med vanlig Face mist från MakeUpStore...
    Jag tar lite finishingsdust först, sedan lägger jag på "mineralfoundation" med kabuki och avslutar med ett tunnt lager finishing dust igen.
  • Shoppingtokig
    Linny skrev 2008-10-08 21:02:03 följande:
    Jag tar lite finishingsdust först, sedan lägger jag på "mineralfoundation" med kabuki och avslutar med ett tunnt lager finishing dust igen.
    Ok, så finishingdust kan man ha både över och under då?!
  • Knott

Linny: välkommen tillbaka och vilken härlig shopping! Jag har "bara" varit på Sephora i NY men det var sjysst! Den butiken var väldigt stor och fräsch fast konstigt nog handlade jag ingenting, det fanns liksom för mycket så jag kunde inte bestämma mig...

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!