• Fridapida

Smink smink smink vi fortsätter!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

I TS i den den nedan länkade tråden finns massor av länkar till sminkshoppar på nätet. För att inte TS ska bli för lång så gör vi så här.
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

Här har vi förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m33465870.html

Ni är även välkomna att titta in i min blogg:
    www.svalmarkskan.blogg.se

Nu har vi en lång höst framför oss. Sommaren tog slut alldeles för fort men vi får hoppas att höstmörkret inspirerar till färgstarka och intressanta makeuper. Vågar du mörkt röda läppar? Jag gör det inte även om jag tycker att det är så läckert!
    Är hon inte vacker i de röda läpparna och svarta eyelinern?
    www.handbag.com/&func=display&fileId=29703

Trevlig höst på er allesammans!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-18 17:54
    Länk till tråden där många av oss har skrivit upp vilka som är våra favoriter.

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m38424225.html

• Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!
  • LMK

Linny: Det är alltid kul att höra om en resa. Vad blev det för kul shoppat förutom MAC & LM? Någon till bäbisen?
    Sen kan du ju passa på att skryta om hur varmt & skönt det var, hur solbränd du nu har blivit & hur härligt det är med semester!

• LMK

Idag går min mejk i terracotta & creme. Bara PL skuggor: Down to Earth, Warm Sugar & Moon Glow. Lite brun kajal som eyeliner & svart mascara. Fräscht & enkelt. Får fin grön färg på ögonen av dessa skuggor... men inget foto... Tror nog att det kan finnas på denna kombo tidigare dock...

• Linny
    LMK skrev 2008-10-08 13:42:26 följande:
    Linny: Det är alltid kul att höra om en resa. Vad blev det för kul shoppat förutom MAC & LM? Någon till bäbisen?Sen kan du ju passa på att skryta om hur varmt & skönt det var, hur solbränd du nu har blivit & hur härligt det är med semester!

Så värst solbränd har jag nog inte blivit. De galna släktingarna vill ju gömma sig inne med AC:n på högsta och att gå promenader är uteslutet. Man tar bilen Dessutom var 35 grader för varmt för mig att sitta ute i trädgården och sola i. Så jag höll mig i skuggan. Denna bild är tagen en av de sista dagarna så mer än såhär blev det inte..
    Lilla familjen

Men det är härligt med semester! Känner mig dock tjock som en gris!  (visserligen är jag i sjunde månaden och ska vara lite tjock, men det känns ofräscht att äta som de gör..) Herregud som de äter där! Inte mängderna som så, men gud så onyttigt. Tur att jag inte bor där. Är bara sugen på nyttigt nu när jag är hemma igen

Hehe, blev ju en del grejer till slut... Maken shoppade till sig själv också, men det har jag inte koll på(vet att det var några klädesplagg, fiskeprylar, parfym osv bara), så jag skriver det jag köpte..

2 tröjor till Alfred
    1 stickad bodysuit med luva från GAP till bebben. Älskar den!
    Stickad tröja GAP, till väninnans dotter
    Babycarrier Beco Butterfly, färg; Espresso
    Beef Jerky...
    Mascara
    1 Gravidtop (hade inte så värst snygga mammakläder där tyvärr)
    Lite babykläder och två filtar till bebben
    Duschförhänge (i usa har de inte plast som vi, utan genomskinlig plast innerst och så tyg ytterst. Hittade ett fint ytterförhänge som passar i vårt badrum)
    Smycken (3 halsband och ett par örhängen)
    Doftljus från Yankee Candle (jul och höstdofter)
    Nars duo (Laguna/Orgasm). Världens snyggaste rouge och bronzer i kombination
    Laura Mercier mineralfoundation
    Laura Mercier krämskugga Platinum
    Laura Geller baked marble eyeshadow
    Mac, tre matta ögonskuggor
    Redken balsam och inpackning
    Clinique foaming mousse cleanser
    Daisy, parfym av Marc Jacobs

Resten kommer jag inte ihåg
  • LMK

Linny: Wow, vilken härlig shopping!
    Så det blev ett Orgasm/Laguna ändå... Visste väl att du inte skulle kunna hålla dig från det.
    Kul med lite matta ögonskuggor, det behövs ibland bland allt skimmer & glitter. Du får fota & visa vart efter.
    Redken är bra! Jag hade nästan övervikt pga. av alla schampoo & balsam flaskor jag släpade hem i våras. Det är ju så GRYMT billigt där! Åh jag vill åka tillbaka till Miami & solen... *drömmer* Visst, borta bra men hemma bäst. Nu är det sallad & bönor som står på menyn kan jag tänka mig.

• LMK

... glömde ju skriva...
    Vilken fin bild på din familj!!
    Visst ser ni solbrända ut, jätte fräscha! Till skillnad mot alvedonen här... Så härligt med värme, visst lite väl varmt med 35! men ändå... här är det ju minusfrader snart. Burr!

• Linny
    LMK skrev 2008-10-08 14:09:22 följande:
    Linny: Wow, vilken härlig shopping! Så det blev ett Orgasm/Laguna ändå... Visste väl att du inte skulle kunna hålla dig från det. Kul med lite matta ögonskuggor, det behövs ibland bland allt skimmer & glitter. Du får fota & visa vart efter. Redken är bra! Jag hade nästan övervikt pga. av alla schampoo & balsam flaskor jag släpade hem i våras. Det är ju så GRYMT billigt där! Åh jag vill åka tillbaka till Miami & solen... *drömmer* Visst, borta bra men hemma bäst. Nu är det sallad & bönor som står på menyn kan jag tänka mig.
    Hehe, ja nu är det sallad och bönor! Redken har jag provat nu. Jag är inte så imponerad av den utredande effekten dock. Där finns andra balsam som slår.. Om håret blir bättre i längden av Redken får väl tiden utvisa. Har ju bara provat en gång Men JA, prisskillnaden är enorm!!

Ja, jämfört med minus en grad så känns 35 plus rätt lockande
  • Shoppingtokig

Linny

Vilken jättefin bild på din familj, tycker du ser jättebra ut i sjunde månaden

Vad betalade du för Laura Mercier mineralpuder i USA? *nyfiken*

• Shoppingtokig
    Shoppingtokig skrev 2008-10-08 16:13:17 följande:
    LinnyVilken jättefin bild på din familj, tycker du ser jättebra ut i sjunde månaden Vad betalade du för Laura Mercier mineralpuder i USA? *nyfiken*
    Ah...såg nu att det var foundation du köpt men vet du ungefär hur mkt de kostar?
  • Phantera

Vad är PL?? Alla dessa förkortningar eller icke förkortningar...??!! Hehe...

Svar på tråden Smink smink smink vi fortsätter!