• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • lhs73

nej varken marknad eller sover
    fast sova låter inte helt fel
    men med tanke på hur jag är så får jag bara såååå dåligt samvete om jag råkar slumra till mitt på dagen

nej jag utfört min lördags "tantvarning"
    jag har löst melodikrysset

• lhs73

jag har en lite fråga till alla där ute
    det är så att vi har en uppsättning utemöbler i metall (5 stolar å 1 runtbord)
    de behöver lite (eller kanske möe) vård

nån som orkar förbarma sig över dessa stackars möbler
    annars hamnar dessa på fågelmyra

enda felet är egentligen att de är lortiga, lite skamfilade å jag har inte plats för dom
    den som är intresserad kan komma å titta
    bordet är det enda vi använt i sommar å då bara som avlastningsbord för massa onödigt (sånt där onödigt som man egentligen inte har )
    stolarna står längst in i carporten å samlar damm

• jullis

Hejsan !!!

Blev det inget hälsokost lhs

• critan

Godmorgon tråden! Här var det verkligen söndagmorgon! Helt öde.....

• jullis

Gomorgon !

NEJ inte helt öde för här är jag.

Vi skall åka till svärmor och få lunch sedan blir det bio fick gratis biljetter till en film kul. Kostar ju en hel del när man skall gå hela familjen ja inte Elsa.

Ha en bra Söndag.

• Moja

Hejsan!

Tillbaka från Sälen. Jag och barnen hade det riktigt bra där. Mycket roligare än att vara hemma som vanligt, speciellt som maken var i stockholm hela lördagen.

Där var det riktig höst! Det fina karga landskapet sprakade av färg. Vi gjorde ett par korta fjällvandringar. Vädret skiftade lite, vi fick passa på när det inte regnade o blåste alltför mycket.

Vi chansade och åkte till Lindvallen för att se om lekrummet var öppet men där var det helt igenbommat. Såg mest ut som en byggarbetsplats. Farfar var påhittig o hittade en kärra som byggarbetarna använder. Den fick ungarna åka på. Joel hade skitkul!

Farmor sov i samma rum som Joel så jag behövde inte bekymra mig om vällingkokning på nätterna. Superskönt!

I stugan var Joel mest förtjust i den branta trappan (som en stege) upp till sovloftet!

Självklart har jag lagt in några bildbevis i galleriet...

(Läser ikapp ikväll...)

• lhs73

jullis: jodå jag hann dit osså UTAN BARN

men ack vad dyra vitaminerna åt barna blev
    men kanske inget ovanligt när jag är på hälsokost

• FiaLisa75

Flikar in en liten påminnelse om lhs Tupperware-party på tisdag, den 27/9, klockan 19.00

Hoppas att vi syns där!

• lhs73

godermorgon

fialisa: det är bra att du hjälper mig med påminnelserna

så gör nu som fialisa gott folk å passa på att träffas hemma hos mig på tisdagen den 27/9 kl:19,00 på Tupperware

nu ska jag däremot gå å bota min huvudvärk

• anne h

God Morgon!
    i dag ser programmet ut som sådant: (antecknar ni nu? )

>lämna barn på lekis *gjort*
    >Fixa pannan så den fungerar *gjort*
    >Äta frukost *klart..*
    >Kolla mail och skicka några viktiga*gjorde redan kl 6.. *
    >Hämta barn på lekis kl 11 och åka till HC i Fln för att laga HA
    >Lämna samma barn hos mormor -så får hon laga mat och gosa med ungen
    >Besöka eventuell arbetsträningsplats
    >Fika i stan innan vi åker hemåt igen
    >Laga mat åt de större huliganerna
    >Få ner minstingen i säng i VETTIG tid i kväll (han somnade i bilen i går på väg hem från Brunnsvik, så det blev sent.. först kl 22.30 somnade han, för att senare kl 02.00 sitta och titta på Heffaklumpen.. *suckar* Men han var pigg i morse iaf, orkade till och med äta frukost..)
    >läsa läxor med de stora barnen som kommer hem först kl 20 från sina måndagsaktiviteter

Däremellan ska jag hinna tvätta minst 3 maskiner, diska, städa källaren, ungarna ska ha kalas/Party nästa helg.. tror inte jag på att jag hinner få rent där nere.. samt den vanliga städningen i övriga huset..

VARFÖR sitter jag HÄR?? Har just inte tid ju.. Men det är trevligare att sitta o surfa än städa o diska o tvätta o.. ja, allt annat!

Så; vad gör ni andra i dag? Bara latar er som sig bör?

Svar på tråden Borlängetråden del 3