• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • onka

Nu har jag skickat iväg Natta med mormor på träning.
    Kände att jag bara orkade inte sitta och köra till Gimsbärke och sedan stå där som ett fån och vänta på att få åka hem i 1 1/2 timme....
    Tur man har snälla föräldrar... jaja det kommer en dag när de behöver mig oxå!!!

Det är inte ofta jag ber dem om hjälp men ändå får jag dålig samvete när jag gör det, fattar inte varför egentligen? Har kanske med stoltheten att göra, att man ska fixa allting själv, fast det är ju pga den stoltheten jag är sjuk....

Nej nu ska jag njuta istället
    -genom att förpassa mig till köket och plocka ur diskmaskinen för att sean fylla upp den igen. Har jag sedan tur hittat jag en bänk där det går att förbereda mat....

Ska bara först.......

• Moja

Nu är jag här igen.

Jag har försökt ägna tid åt FL under dagen ett antal ggr men Joel är sur o grinig så det har inte gått. Nu sover han.

Johan o Ellen har åkt till Maserhallen.

• jullis

Har ni alla försökt vara husliga i dag

• Moja

jullis - Jo visst har jag försökt... men Joel har inte varit med på noterna!

• Moja

Ellen har haft ont i magen i över en vecka. Det märks egentligen inte på henne men hon säger det...

Idag ringde jag i alla fall o fick en läkartid på fm. Wow!

Berättade för ellen att hon skulle till doktorn. Hon satt o såg väldigt fundersam ut. Blev hon nervös nu? tänkte jag. Men då sa hon: "Jag tänker på att doktorn såg ut som en bagare!"

När hon hade svinkoppor var vi till en manlig doktor som var stor o lite tjock o hade vit rock (naturligtvis) o hon tyckte han såg ut som en bagare tydligen!

Doktorn hittade inga fel på henne. Han tryckte på magen o frågade "gör det ont här" på många ställen och hon sa ja hela tiden. Han trodde inte att hon hade så ont. Det skulle han ha märkt sa han... De kollade även urinen utan resultat.

• FiaLisa75

jullis - jag kan hämta dig i morgon om du vill. Jag passerar ju iallafall. Jag skickar ett litet meddelande till dig.....

• critan

Hej alla!

Idag har jag fått pengar, och brännt pengar! *ler nöjdt* Handlat mat, "gungsnigel" på Ica-maxi, 2 tröjor åt mig och en bilstol, så vi har en i varje bil. Behöver ju endå en till så småningom, så vi köpte en. Hade sett på Everts att det var rea, och lappen satt kvar även idag, men det stod på lappen att erbjudandet gick ut igår. Men jag sa bara att jag vill ha en sån för 1600 där. Ojdå, vi har glömt lappen, men du får den för det iaf då. Hehe, precis min tanke!! Nu borde jag ta itu med köket, men det är ju sååå tråkigt. Varför kan inte maskinen plocka ur sig när den är klar, så man slipper ställa massa disk på bänken sålänge? Ser ut som bomben slagit ner........*suckar*

lhs - kommer förhoppningsvis imorgon, utan barn. Känner att jag måste få lite egentid, från Linn. Får man säga så utan att vara en elak mamma? Och det blir försent för Sanna, hon måste isäng 20.00, hon är så seg på morgonen.

Svar på tråden Borlängetråden del 3