• Moja

Borlängetråden del 3

Här kan vi som är från Borlänge med omnejd hålla kontakten och bjuda in till fikaträffar.

Jag försöker hålla mitt krypin uppdaterat med nästa planerade datum för fikaträff. Om du planerar att komma så kan det vara bra att kolla där samma dag ifall det blivit ändrad tid etc.

• Svar på tråden Borlängetråden del 3
  • lhs73

godermorgon gott folk

jag ser blå himmel
    inte mycket men iaf
    solen tittar osså igenom

• Moja

Nu har maken åkt till Irland. Jag är inte avundsjuk... eller...?

Han är där i jobbet men de hinner ändå se lite av landet eftersom de ska bila ett antal mil från Dublin. Sen ska de "titta på en del till KP:s nya pappersmaskin". Det blir ju två kvällar de är där också så de hinner säkert testa någon irlänsk pub.

• lhs73

Hjärtligt välkomna på Tupperware
    hemma hos mig

tisdag: 27/9
    klockan: 19,00

för adress å vägbeskrivning säg till så kommer det ett mess

• Moja

lhs - Noterar i almanackan så länge så får vi se...

Snackade med maken ikväll. De satt i hotellpuben o tittade på tv o hoppades få se höjdhopp med kajsa men de visade bara slägga o annat. Jag trodde att de skulle va ute på stan!

• lhs73

fialisa: vilken tur

å jag har varit en "snäll" mamma idag
    men vara "snäll" mot barna slutade med ett värkande knä
    tog familjen upp till mellsta för att dra runt linus på 2,5 kms promenad
    men ack vad jag bedrog mig

han sprang nästan runt hela, sebbe likaså (lekparken hägrade)

så grabbarna tog knäcken på mig
    medan fanny tog knäcken på pappa i lekparken
    (henne tog jag inte med ut i motionsspåret, hon höll ju på att "dö" av trötthet på vägen hem från bibblan på förmiddagen)

men nu ska min make få lida för mitt onda knä
    han ska få känna på allt knaster innuti det genom att massera det
    å ska jag lyckas med det är det väl bäst att ta det innan han blir allt för trött å hellre vill sova
    så nu väntar sängen
    kan jag behöva efter min "lugna" promenad med mina söner

godnatt sovgott gott folk

• lhs73

dagens väderleksrapport enligt svt.se, gällande borlänge

tisdag
    morgon: molnigt 13*
    eftermiddag: regn eller regnskurar 17*
    kväll: molnigt 17*

jaha å detta innebär att det inte är sommar idag heller
    jag tror jag ska emigrera till ett varmare land
    fast då kommer problemet med spindlarna å andra kryp
    ja kanske jag kommer sakna familjen osså, om dom nu inte tänker följa med mig

får jag ingen mer sommar detta år eller ????????????????????

nej nu ska jag sluta beklaga mig å gå ut till kaffebryggaren å fråga om den kan tänka sig göra tillräckligt med kaffe för att ge den härliga sommarvärmen inne i mig när jag nu inte får den utanpå
    eller åtminstone tillräckligt för att bota min huvudvärk

ha en trevlig dag trots vädret

• Moja

Godmorgon!

Nu börjar vardagen igen. Dottern ska till dagis idag. Skönt för henne, skönt för mammas samvete. Jag har ju inte varit så rolig i sommar med min feber....

Idag ska jag förresten till avesta lasarett o göra ul! Av hela buken alltså. Ifall det finns något svar till min feber där.

• critan

Godmorgon! Jag ska på inskrivning idag! Hoppas hon kan kolla hur långt jag gått, vill inte bli flyttad flera veckor sen på ul, tar det hellre nu. Kanske jag kan följa med dig, Moja, och låna lite av ditt ul!! Hoppas dom inte hittar nåt fel, samtidigt som dom hittar vad som är fel. Lät konstigt det där, hoppas du förstår vad jag menar! Vill ju inte att det ska vara nåt allvarligt. Men det är bra skumt med feber en hel sommar, verkligen konstigt. Önskar dig lycka till!!

Svar på tråden Borlängetråden del 3