Anonym (paradox) skrev 2008-09-16 20:31:17 följande:
Anonym (hmmm) skrev 2008-09-16 14:17:01 följande:
Bra skrivet! Första meningen säger allt.Man måste stå ut med tanken att vi människor är motsägelsefulla, att vi ofta har paradoxala önskningar. Vi vill vara den enda för vår älskade, men vi vill också ha flera älskare för oss själva. Vi vill vara både subjekt (för vår egen skull) och objekt (i någon annans ögon).Man kan inte begära en konsekvent moral - folk kommer alltid att längta efter saker som inte går att kombinera. Och sedan sitter vi och bråkar om vilken längtan som är "rätt".Det är kul att någon skrev just detta: jag vill vara den enda kvinnan, men ha många älskare.Så enkelt är det.
Mnja. Så enkelt är det faktiskt inte alls. För frågan är ju om personen i fråga fortfarande skulle vilja vara den enda kvinnan efter några år, när hon känner sig trygg och stabil i relationerna.
Och hon är bara en person, hon talar inte för alla. När jag blev poly så var det min flickvän som först hittade andra lekkamrater och partners, och det störde mig inte. Hon var lycklig och skinande och det är så jag vill se henne, eftersom jag älskar henne. Och hon kan på samma sätt vara glad för mig, med mig.