Umeåmammor januari-februari?
Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?
Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?
Go kväll alla som är vakna... Vi har nyligen kommit hem från akuten, tycker att det är så trevligt lördagsnöje
att vi åker dit ibland.... nej inte riktigt.. men min man kom hem från jobbet och började busa med Hampus jag gick ut för att hämta potatis och helt plötsligt kommer Peter ut och säger att Hampus har stuckit hål på hans trummhinna!!??!!
Det blödde kraftigt så vi åkte upp direkt. Penetrerad trummhinna och skador på hörselgången blev dommen, han hör ingeting på örat och det gör väldigt ont. Ja det var min lördakväll... hoppas att ni andra har haft roligare, nu har jag tänkt krypa i säng.... sov så gott alla
icaS å fy fasiken vad ONt stackarn... vad sa dem på akuten då? kommer han höra ok där när det läkt eller?
I vilket fall så ta hand om er och så önskar jag er en bättre söndag!
ica: fy vad hemskt. Kommer det att läka ihop?
Ang. vagn så skall vi åka till modi återförsäljaren i nordmaling när jag kommer hem. Får väl klämma på lite andra vagnar också. Men det kliar ju i fingrarna när det skiljer så mycket i pris.
Och indisk mat... mumma... Fia- mangojuice? Har jag aldrig smakat. Brukar nästan alltid dricka te till (och speciellt sen jag kom hit för teet till maten är gratis
)
Måste bara berätta att jag kommit hem från en underbar utflykt alldeles nyssens. Har åkt genom vindistrikten (provsmakade inga viner, men druvor...) och på tillbakavägen stannade vi längs med highway 1 och såg solnedgången över stilla havet. Det var så otroligt vackert!
Hur har ni andra det med era magar? Känner ni av de små liven? Är det någon om vet om det blir en pojke eller flicka? Har pappan kunnat känna sparkar? *nyfiken*
Var tvungen att lägga in en bild på solnedgången och på en smarrig klase cabernet sauvignon
icaS: Det var ju mindre roligt, hoppas att allt kommer att gå bra. Du får hälsa Peter och säga att vi tycker synd om honom.
Fia: Bilbarnstol kommer jag att köpa billigt av svägerskan, 150 kr och den håller tidsramen, den hinner inte bli för gammal. Kommer nog att behöva lite mer sängkläder, byxor, vintermössa å lite andra grejor. Sen kommer jag att hamstra på Ullared när vi åker nästa sväng den 22 november
Lisabettan: Jag har börjat känna tydligare att bebisen rör på sig. Men man känner inget ännu på utsidan utan det är mest jag som känner rörelser, krafsandet har blivit starkare och jag undrar om det inte är små lätta kickar jag känner ibland. Det är väl inte så länge kvar nu tills din make kommer över till Over There?
missboss ja många verkar hamstra där, skulle jag med göra om jag hade möjlighet men det har jag tyvärr inte.
Köpte en skitsöt barnvagnsleksak idag spelar liten klämmig melodi och är sådär fulsöt
lisabettan mango och guanabana juice är så gott som livsnödvändigt och rätt sort finns inte att hitta i umeå elelr vännäs, inte än iaf brukar finnas på restauranger. Uuuunderbart gott är det. kanske lika bra att inte prova så slipper du bli fast heh
Har hamstrat lite juice som får följa med i flytten....
Missboss: jag anlitar dig redan nu..hehe om jag inte hittar tomtenissedräkt eller pepparkakedräkter innan du åker till Ullared igen kan du köpa med dig åt mig då???
jummie: Självklart om de har kvar så gör jag det. Inga problem, jag hittar ju på det där stället nu och tror att nästa sväng blir trevligare då man kan sikta in sig på det ställen jag vill gå på och inte runt allt.
Fia: Håkan hittade en bebisleksak igår hos svägerskan som han blev alldelens till sig över. Så här framöver skall han på jakt efter en sådan.
Undra vad fasiken man ska hitta på till middag.. Hmmm, tror det blir risgrynsgröt på tub *lättsamt*
Srattmoster: Ja, vi hade också tänkt hyra babyskydd, även om vi inte har nån bil. De stolarna är ju bra ändå! Och inte har vi så mycket pengar nu heller!
Indisk restaurang i Umeå? Var? Vi brukade gå på indiska restauranger i Stockholm och vi älskar indisk mat!
Fia: Skulle ni flytta idag eller när var det? Välkomna till Umeå!
Lisabettan: Jag känner vår lill* knodd mycket nu. Det går i vågor under dygnet så jag antar att h*n sover emellanåt! Maken kan även känna buffarna/ sparkarna ibland. Vi har även sett att det har rört sig utanpå magen!
Jättehärligt!!! Hur känner du det?
Mjölk: I Bågenhuset, alltså på "kortsidan" av mekka. Ut mot järnvägsstationen finns det en indisk restaurang i källaren, Gandih.