• Mjölk

Umeåmammor januari-februari?

Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?

• Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?
  • icaS

Hallå alla! Det tar ungefär två månade innan dom vet om Peter får tillbaka full hörsel eller inte. Han har fruktansvärt ont när han typ sväljer,jäspar, hostar osv han bävar för den gången han måste nysa. Hampus blev jätte rädd när det hände han kröp upp i soffhörnet och grinade och sa att han inte ville hamna i fängelse!!??!! vart får barn saker ifrån?

Babyn i magen är en vilding ibland, sparkarna både syns och känns på utsidan bävar för när hon prickar min knöl... då däckar väl jag.

Fia: Var det idag ni flyttar eller!!??! I alla fall är du jätte välkommen hit.

Sen är vi ju flera som syns på fikat i morgon, kul det ska bli att ses igen. Gör vi somm förra gången att vi väntar ut varandra utanför Mekka eller??!!

• Missboss

icaS: Vad besvärligt, håller tummarna för att allt gå bra för Peter. Jo, barn är duktiga på att snappa upp saker och ting.

I dag så har vi tagit magkort och vi tog ett framifrån. Vilken fotboll *chockad* Inte trodde jag att den såg så ut när man ser den framifrån och inte bara i spegeln.

Lika bra och vänta utanför på fikat i morgon

• Missboss

Förresten så har jag lagt upp lite shoppingbilder med grejor jag köpte på Gekås (det mesta är därifrån)

• FiaÅkotten

mjölk och icaS nope flyttar på lördag så om en vecka är vi på plats, fysiskt iaf, spännande!! just nu lever vi bland kartonger och all lort som kommer fram av att släpa runt grejjer....

missboss kul med bilder gillar av nån anledning att kolla in andras inköp men känner mig fånig när jag läger upp bilder på egna grejejr...

nu ska jag gå å ta ut ananaspajen ur ugnen och tjata på thomas att gå till affären och köpa glass som skall vara till...

• ana1979

Låter bra att träffas utanför imorgon. Men var det 19.00 eller hade vi kommit överens om nån annan tid. Kommer inte ihåg...

Ska bli roligt att se hur mycket magarna har växt sen sist

• icaS

ana: Visst sa vi 19:00 jag är då helt inställd på det.

• FiaÅkotten

hoppas ni får trevligt på fikat och att ni kommer ihåg att föreviga det hela så en annan kan sitta här hemma och jämföra magar

• Äntligen bebis

Missboss: Vi var oxå på Gandhi i fredags! Såg inte till dig men vi satt i rummet längre in. Man får passa på att gå ut och äta nu innan bebben kommer :)

På tal om babyskydd så visste vi om det där med NTF men den här stolen verkar helt kanonbra eftersom man inte behöver spänna fast den med bilbältet utan bara trycka ner den i en insats, vilket verkar väldigt praktiskt så vi slog till ändå! Man kan ju antingen sälja den senare eller spara den till nästa barn. Vet tyvärr inte hur länge erbjudandet gäller...

• Srattmoster

Lisabettan: Var i Nordmaling är det de säljer barnvagnar? Är från en by i dess närhet, men har aldrig hört talas om barnvagnsförsäljning där.

Här har vi verkligen party i magen. Oj, vad det bultar och bankar där inne. Känns mkt tidigare denna gång än förra. Kul är det ivf, men inte när man vaknar tidigt på morgonen pga just detta och inte kan somna om.
    Som tex i morse så vaknade Hugo halv 6 så jag tog över honom i min säng. Hugo somnade om, men bebisen hade hunnit vakna i min mage. Kunde inte somna om och när Hugo sedan vaknade igen halv 7 så var det bara att se pigg coh glad ut och kliva upp. Det kommer nog en tid när man får sova ut om mornarna igen, men det lär nog dröja. Så ta vara på de tillfällena ni som rä barnfria nu.
    Jag ska inte klaga för jag ÄLSKAR verkligen min son. Han är det bästa som hänt mej. Han och min älskade sambo Niklas.

• Lisabettan

Srattmoster: Jag tror att byn heter Mullsjö, men jag är inte säker. Herrn som säljer vagnarna annonserar via blocket så du kan ju gå dit och snoka.

Vad spännande att höra om era magar! Idag såg jag en spark utanpå magen för första gången. Satt ute i trädgårn och läste när det puffade till. Först trodde jag att jag sett en gigantisk spindel i ögonvrån och hoppade till, men så kom en puff till och det var bara mitt svarta linne som rörde på sig...

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?