Umeåmammor januari-februari?
Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?
Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?
Elsakling: Vad jobbigt att få sammandragningar redan men som du själv sa så för varje dag h*n stannat i magen så är ju allt bra. Håller tummarna att du får gå hela tiden ut.
Mjölk: Jo det känns bra att veta vad knölen var, ovishet är ju värst. Det känns även bra att veta att smärtan går att blockera när den blir outhärdlig... än så länge gör den bara jätte ont när man kommer i direktkontakt med den.
Här är en till som höll på att somna på yogan på slutet. Tala om avslappning.
Idag har vi inte haft en rolig dag. Det var tänkt att jag skulle till gravidmassagen innan jobbet, men jag var tvungen att ringa och avboka.
Hugo, sonen, fick en mugg kokhett te över sig. Ögonblicksverk. Så det var iväg med ambulans till akuten coh han är nu inlagd på plastiken. Blev lite bränd på hakan (som är mkt finare nu än i fm, mindre rött) och ganska mkt mer på bröstet. Han har varit väldigt duktig coh tålig. HAr varit en jobbig dag, men han får ju smärtlindring i varje fall. Niklas är med honom nu. Han ville det själv, tror att han känner skuldkänslor över att det var hans temugg. I morgon ska de ev göra en omläggning av skadan och se hur det ser ut. Så då blir det jobbigt förståss, men de måste ju få se och göra det som ska göras.
Konstigt är det i varje fall att vara ensam hemma i huset. Vet inte om jag varit det sedan vi flyttade hit för snart 2 år sedan.
Nu ska jag gå i säng. Kram på er.
Skrattmoster: nää fyy så hemskt...Min Hugo har oxå lyckats välta ut en mugg med hett te..men jag hade mjölk i så det var inte lika skållande! Sen lyckades rumsmattan få det mesta på sig....
Men det går så fort...deras låånga låånga armar når allt o man måste vara så alert hela tiden..vilket man omöjligt kan vara!! Fy fy o åter fy så hemskt för er...många kramar till er alla!!
Skrattmoster: Jobbigt!! Hoppas att det går bra för er och honom i dag !!
Skrattmoster: Nej men fy vad läskigt! Vilken tur att det ändå inte blev värre. Hoppas han kryar på sig snabt och får komma hem snart. *Styrkekramar*!!
Och styrkekramat till dig också Elsakling. Jag förstår om du klättrar på väggarna! Men vad skall man göra... Tur det finns TV och internet och sånt! Och om du inte redan är biten så kan jag rekomnedera Soduko. Tiden bara försvinner
Finns bl.a. att ladda hem från www.svd.se/dynamiskt/noje/did_9859362.asp
Mjölk: Baddräkten går fortafrande på så jag hänger med idag! Då ses vi 10.45 utanför IKSU då!
Srattmoster: Nej fy vad jobbigt, vilken tur att det "bara" var en mugg. Hoppas att allt går bra i dag barn har en stor förmåga att vara riktigt duktiga när man minst anar det. Skickar en *styrkekram* och håller tummarna för er.
Skrattmoster: En kram till dej! Hoppas Hugo klarar sig fint. Små har ju oftast bättre läkkött.
AuroraBorealis: Ja, vi ses där 10:45! Fast innanför dörrarna då!
huu strattmoster vilken mardröm... men som många innan mig skrivit så brukar ju de små läka betudligt bättre än en annan och vara riktigt duktiga när det krävs. Kram
Och så når helt annat skulle varit kul att se alla gravida simma =) jag har inte gjort nåt vettigt sånt på länge men det har ju sin naturliga förklaring...
är alla iväg och simmar nu eller??? hoppas ni har kul isåfall...
Fia: nä du ...vi med småttingar hemma kan inte förlusta oss så där mitt på blanka dagen
Får bli nån kväll för mig isf..men det hade varit så skönt att vara viktlös en liten stund..o basta!! *aaaaaahhhhhhh*
Bara de kommer ihåg att hoppa över bubbelpoolen..ajja bajja om man är gravid!!!