Umeåmammor januari-februari?
Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?
Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?
jummie tror dem skulle bubbla... men det är ju iaf inte livsfarligt... det handlar ju mest om basilusker och ingen har ju blitt av med nån slempropp än...
jag är för pryd för att gå å bada i grupp... inte alls min grej. ensam när jag vet att det mest är gamla tanter då går jag gärna och simmar.... men jag ogillar att inte ha kläder på mig om jag ska prata med nån... huga...
Nu är jag tillbaka till jobbet efter simningen. Jag o AuroraBorealis var där o simmade, bubblade o käkade lunch efteråt. Det var himla skönt att röra på sig!
Fast det var himla mycket folk där! Lite för mycket för min smak. Tror det är bättre lite tidigare på dagen eller senare på eftermiddagen.
Det där med bubbel tror jag inte alls är farligt. Har hört så mycket varierande historier om det och har även hört att det är en myt att det skulle vara farligt! Fast jag vill inte bubbla när slemproppen gått! Då ska man ju vara försiktig med det mesta.
Nån mer som vill simma nästa vecka?
Jag tänkte simma klockan 16:30 på måndag (3/10). Eller är det nån annan tid/dag som passar, kanske under dagen? Jag har ju inga problem med att gå och träna mitt på dagen, mitt arbete som doktorand är flexiblet. Däremot har jag svårare att gå på kvällar, eftersom jag ofta då har körer att gå på.
FiaÅkotten: Tror inte du behöver vara rädd för att visa dej i baddräkt inför oss andra gravida!
det är för infektionsrisken som man ska undvika allmänna bubbelbad...det är mer än lovligt skitigt där i tydligen..men jag tror ingen dör av det..man kan nog få svamp o annat skoj däremot!!
Allt beror nog på hur känslig mutta man har
hej hej!!
Lät skönt med simningen men jag är som Fia och simmar gärna med så lite folk som möjligt.. Ingen vacker syn i baddräkt är jag heller!
Har vart ute och handlat flecee tyg (eller hur det stavas) så att jag kan sy 4 filtar om jag vill.. skall dock sy ngn dubbel att ha i vagnen. jätte fint tyg med kantband 230:- Det är vad EN filt på barnenshus kostar. Känner mig så duktigt. Har även köpt ett stort täcke på jysk för 130:- som jag ska sy och dela till 2-3 små att ha i vagn och vagga.. Jo jo här är man huslig så det stinker. Så med alla dessa "intjänade" pengar fick det bli en liten pyamas på HM.. en vit med tigger på!! Skit söt!
jummie: Ja med härdad mutta ska det nog gå bra.. men jag har hört att man inte ska bubbla med bubblor mot ryggslutet .. fast det kanske bara är i början av graviditeten??!!
mjölk spelar väl ingen roll om alla är gravida. det är en sån grej jag inte gör bara. Hoppas ni hade det bra iaf!!
abby jag tror inte jag är nån gräslig syn i baddräkt (jo under graven har jag ju gått med typ 10kg extra vätska och en del fett) det handlar inte om det. Jag har haft rutor på magen men jag tycker ändå inte om att vara naken bland folk som duschrum osv... jag ogillar det skarpt. men men har väl sina orsaker det med.
Hur mkt tyg fick du för pengarna? och vet du nån riktigt bra tygaffär i umeå nån som har möbeltyg och sånt?
TACK för alla kramar och all omtanke. Vi är hemma på permision till i morgon. SÅ ska de lägga om, titta och duscha såret på bröstet. Det på hakan ser rätt hyfsat ut, men vi smörjer det med vaselin x flera.
Då får vi väl höra hur det blir om vi blir utskrivna eller ej.
Jag håller på att försöka bli sjukskriven så jag inte behöver jobba i helgen bla. Periodvis så måste vi bära honom hela tiden och han bara grinar coh är ledsen. Jätte jobbigt. Smärtstillande ger vi honom 4 gånger/dygn coh innan vi åker in i morgon sak han få en stordos och hoppas att den hjälper när han ska bli omlagd.
Sova har ingen av oss gjort speciellt bra i natt. Var trött, men det bara gick inte.
Ska se nu om vår trötta son vill sova. Det låter som om det är lite jobbigt för honom, men kanske ändå att det gick. Det blev ivf tyst efter en längre tids skrikande och gråtande.
Kram på er tillbaka allihop.
var hos BM idag...oj oj inte bra alls!!!
trycket var 100/71 o HB var 100 så det var tydligen dags att skärpa sig o börja käka järntabletter...vill inte då man blir så j-a hård i magen av dom!! Det räcker med det jag har lixom
jummie aha du är också lågtryckare... som jag... bättre det än högt men du jag blev tipsad om Hemofer för att höja HB:t dem ska tydligen inte göra en så hård i magen, det var BM som sa det till mig jag har inte börjat än tycker inte att mitt HB var sååå lågt och ganska rädd att bli hård i magen. Har ändå 119 så det är inte katastrof och jag är inte så trött som jag varit så... annars sägs det att niferex också ska vara braoch inte ge så hård mage....
Fia: hade Niferex hemma så jag hoppas att det inte ska täppa igen det hela
Brukar ligga kring 120 i HB så hon blev lite orolig för mig...
Trycket brukar oxå vara lågt men inte så här lågt..men det förklarar ju varför det svartnar jämt o ständigt
Börja inte med järntabletter i onödan...tydligen inte så bra att äta dom om man inte behöver det...BM lär ju säga till om det behövs (får man ju hoppas iaf)