Umeåmammor januari-februari?
Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?
Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?
abby ihihi den var skitbra juh
konstigt nog är jag inte alls vervös över att ta hand om bebis däremot våndas jag för avslaget och det faktum att jag kommer vara tvungen att ha på mig en binda... huuuu
Lisabettan när är det du kommer tillbaka till sverige?
abby78:
pust vad trött jag är men får dåligt samvete för jag har faktiskt sovit 4 timmar inatt och sen 1 på förmiddan och 1,5 nu på em medans gubben inte sov alls inatt han fastnade i städ och packmani och så sov han 1,5 timma på fm och nu är han på jobbet.... stackaren... det är inte mkt kvar nu men det blir ju liksom mer och mer svårpackat tycker jag... att börja första lådan e svårt och så nu på slutet... ska ta en dusch nu snart och sen åker draperiet ner så är det helt klart där (förutom tandborstarna då) har putsat fönster och torkat ur det mesta....
men trots allt detta känns det nästan helt främmande och overkligt att vi framförallt Jag ska bo i ett hus, Mitt hus.... det finns liksom inte på riktigt än... ungefär som att vi skall få barn... också helt overkligt och för bra för att vara sant... jaja nu har jag snart ätit upp min delikata middag och skall återgå till packningen. Ska titta på brittneys dokusåpa när jag packar borde ju ge iaf några skratt
Fia: Lycka till nu med flytten och kör försiktigt......
Fia: vad spännande med flytten ,även om det är mycket som är jobbigt också. Jag tror iaf att du kommer trivas superduperbra här uppe när du kommit in i det!
Jag kommer tillbaka till sverige den 28 oktober. Känns som jättesnart och jag vet inte hur jag skall hinna med allt jag vill göra innan flyget hem...
Mjölk: tack, det var en braig beskrivning.
Buebo: hur länge ungefär är det som man har kraftigare blödningar? Om trosskydd räcker är det ju nemas problemas om än lite otrevligt, men jag läste någonstans att man skulle ha med sig extra stora bindor till BB. Ser framför mig hur jag blöder som en stucken gris...
Lisabettan: du behöver inte ta med ett smack till BB, i bindväg iaf...det finns där!!!
Däremot kan det vara bra att köpa hem ett paket av Apotekets stora bindor o ha hemma....
Jag blödde lite o det höll i sig i två veckor kanske..en vecka med stora bindor o sen en vecka med vanliga..sen vet jag inte hur länge man gick med trosskyd men nån vecka till! Man kan ha lite brunaktiga flytningar ett tag..
Men som sagt jag blödde lite o kort tid!!!!
Lisabettan. Som Jummie skriver så behöver du inget med till BB men ha hemma i förväg!
Jag har blött väldigt olika med alla barnen. Med första fick jag ju oxå tillbaka mensen 4 veckor efter hon va född
Och då den kom hade jag inte så mkt avslag men fortfarande så hade jag nog binda av tunnare variant om jag inte minns helt fel. Efter de två snitten har jag blött mkt mindre,de "städar ju rent" innan de syr igen en så det kan bero på det. Knappt behövt binda mer än första veckan. Men det är som sagt olika. Minns iaf när jag skulle sätta mig upp när jag fått första tjejen och det rann ur mig,jag blev jätterädd och trodde nåt va fel men de lugnade mig snabbt.
Helt normalt.
Lycka till med flytten Fia!
trevligt med alla lyckönskningar! jag tackar inte då jag är rätt skrockfull av mig men jag uppskattar dem!
har ont i hela kroppen idag... och min ena fot är jättesvullen... inte kul... men men det går väl över tills man gifter sig.
Nu ska jag packa lite till innan thomas kommer hem från jobbet å tja sen är det nog sova som gäller... Ha en trevlig helg allihopa!
Sen har jag hört att avslaget inte har den bästa lukten.. Det kan rent av stinka fruktansvärt äckligt. Så jag håller på att förbereda sambon på att han får en stinkbomb i form av avslag, läkande tuttar, 3 dagars deppen. Ja, han kommer att ha ett helsike men han har ju fått en bebis iaf *skrattar*
Hoppas ni alla har en bra kväll
En fråga: Jag var till bm igår och så tog hon nytt hb och det låg på 124. Men så säger hon att eftersom jag låg på 135 vid inskrivningen och ligger man under 140 då måste man börja äta järn i v 20-21 varannan dag? Har aldrig hört det men 135 är väl ändå bra?
Jag kan köpa att jag ska börja äta varannan dag för att det låg på 124 så det inte sjunker. Men inte den andra förklaringen.