• Mjölk

Umeåmammor januari-februari?

Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?

• Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?
  • abby78

Fia: Nu tror jag du får läsa mitt inlägg igen.. skrev aldrig att du var en gräslig syn i baddräkt.. skrev bara att jag liksom dig inte visar mig i baddräkt så jätte gärna.. och att JAG dessutom inte var en vacker syn i baddräkt!! så det så!!
    Det var första gången jag köpte tyg.. har aldrig sytt förr och tyckte att detta kunde vara en bra första grej att prova på!! Vet inte exakta mängden .. *hmm*... Jag var på ohlsons tyger på mariedal! Men jag är som sagt ingen tyg expert!!

• FiaÅkotten

jummie hon har bett mig ta järntabletter men jag väntar....

Abby jag menade inte så menade bara att jag helt enkelt inte klarar av att vara naken bland folk oavsett om jag är i form eller inte det är liksom nån annan spärr hade ju en vision om att tävla i body buidling men det sket sig pallar inte att vara så pass naken men kanske ordnar sig så småningom...

• abby78

ja det är ju skitsamma egentligen.. man kan ju tycka samma saker är obehagliga men ha olika orskaer till varför!!
    Men hoppas att du fattar att jag inte menade att förolämpa dig oavsett hur många rutor du har på magen

Nej nu ska jag ge mig på att göra en flygande Jacob till middag.. har jag aldrig gjort förut.. så ...bara att hålla tummarna!!

• Srattmoster

Hade Nifrex förra gången coh jag fick inga problem med magen av dessa. När jag ätit Duroferon så blev jag stenhård. Så mitt tips är Nifrex

• jummie

Fia: ooo jaha..men järntabletter när du har ett HB på 119?? Lät lite väl...jag klarade mig en hel graviditet utan o jag låg på 120 FAst hon kanskeär den oroliga typen...tur att du inte är det..hehe

Skrattmoster: antecknar genast *ät aldrig, under inga omständigheter Duroferon*

• Missboss

*suckar* Tänk om man hade en härdad mutta *svär åt den där* Jag är såååå less för nu har jag min 7 svampinfektion sedan jag blev gravid *skriker* Fast den här gången hade jag i stort sett inga symtom *wow*. Så jag behöver då inte ens bubbla för att få skiten!!!!

Som min bm sa: vissa kan få KRONISK SVAMP under graviditeten *ryser av skräck*

• jummie

Missboss: hade vansinnigt mycket svamp då jag väntade Hugo..till det kommer ju dessa trevliga flytningar oxå var som rena syndafloden ibland o det kändes som om man kissade på sig...not nice!!!!!!!!!!!

Men jag antar att min mutta är härdad nu för nu är det nemans problemas!!

• ana1979

Srattmoster: skickar lite styrkekramar till er, måste ha varit fruktansvärt. Hoppas att lillemannen får komma hem snart.

Missboss: Fy va trist. Svamp är ju inte roligt att ha.

Håller med Abby och Fia. Visar mig ogärna i baddräkt just nu. Min rumpa och mina lår har börjat se riktigt läskiga ut. Tur man har en fin bebis mage som kompensation

Förkylningen har börjat gå över nu, vilket är tur för vi ska hälsa på en 4 månaders bebis i helgen. Ska bli sååå mysigt! Måste bara på stan och handla en fin present först. Funderar på att fara på sagolika ting. Är det nån som har varit och kikat på deras saker nåt?

• FiaÅkotten

abby kände mig inte förolämpad... men jag ville nog ha fram nånting som jag inte lyckades med... typ själva känslan som kommer krypande vid tanken... huga...
    och nu har jag ju knappast tillstymmelse till ruta på magen det krävs liksom sån stenhård diet och träning för att komma dit så nu när jag t'nker på det kanske jag aldrig kommer dit igen vilket gör mig en aning nedstämd... (mycket)

Missboss fy vad hemskt med svamp, fick det hur lätt som helst förut, av allt nästan, om jag badade badkar 10 min så fick jag det men nu verkar det bättre så kanse har man en härdad muta iaf ... *hoppas*

jummie nja hon jämförde med vad jag haft innan och sa liksom att ja det är ju mitt jobb att ge dig det här rådet... jag låg över 130 annars så äh jag vet inte jag oroar mig inte så mkt för den saken hehe inte än iaf

ÅÅÅh nån steker pannkakor och jag vill också ha! men jag har ju inget mjöl och jag tänker inte köpa 2kg för att få några ynka pannkakor....
    får fråga grannen...
    är lite nere idag sa hejdå till en av mina bästa kompisar henne kommer jag inte se på jag vet inte hur l'änge....

• Srattmoster

Svamp: kan inte räkna alla olika arter jag haft under denna graviditet.
    Flytningar: japp de finns där de med denna gång. Dessutom är de mer denna gång än förra. Tror jag i varje fall. Jag inbillar mej i varje fall det.

Nu hoppas jag på en god natt sömn om någon timme och sedan så får vi se hur morgondagen blir. Hoppas i varje fall att de är nöjda med hur det ser ut där under förbandet och att vi blir utskrivna.
    Jag har bytt i helgen så jag inte behöver jobba. Kommer att jobba helgen om 2 veckor i stället. Då bör han vara mkt piggare och mer allert än vad han varit.

Ha en bra kväll....Kram och TACK än en gång för alla kramar och all omtanke.

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?