• Mjölk

Umeåmammor januari-februari?

Några från Umeå som väntar barn i januari-februari? Eller kanske december?

• Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?
  • Mjölk

Ingen här nu?
    Någon som ville simma idag? Jag simmar idag vid 16:30. Om nån vill simma så kan vi ses innanför dörrarna på IKSU 16:20!
    Kram på er!

• Missboss

Jummie: Sant!!!!

FAN, nu är jag förbannad. Har fått veta lönepåslaget och jag kan meddela att jag är inte nöjd *arg som en bålgeting*

• Mjölk

Äh, jag skiter i somningen! Har så mycket att göra! Kanske nån vill följa med senare i veckan?

Missboss: Känner igen det där! Vad jobbar du med? Jag jobbade inom sjukvården innan o då fick man inte räkna med mycket! Och det var minsann ingen "individuell" lönesättning! De brydde sig inte om vad man kunde utan gick bara efter år av erfarenhet! Blä! Även om man var mycket bättre o effektivare så fick man inget för det, så jag slutade att vara duktig!!! Sade upp mig i januari! Det bästa jag har gjort! Annars då? Trivs du med ditt jobb?

• Mjölk

simningen ska det ju stå.....inte somningen

• jummie

Missboss: *asg* det är nog tur att du går på yoga...så du får lugna nerverna emellanåt...hehe

• ana1979

jummie: Du har helt rätt! De är ju receptfria, tänkte lite fel. Har ätit dem i 6 veckor nu...
    Tar en tablett/dag.

• icaS

Missboss: Förstår att du är irriterad det tycker jag alltid att man får vara efter löneförhandlingar.... inte för att vara elak men måste ju då berätta att det gick väldigt bra för mig, är kvar på samma jobb men byter arbetsgivare och fick 3000:- mer i månaden. Helt klart nåt man behöver när man ska va hemma ett tag.

• Missboss

Jag jobbar som enhetschef inom handikappomsorgen vilket innebär att jag har personalansvar för ca 40 personer, budgetansvar för 12 miljoner, arbetsmiljöansvar osv. Jag hade haft en lönedialog med min chef och jag frågade rakt ut om hon var inne på min linje om att jag satt i en snesits och det svarade chefen ja på. Men nu när jag får lönen så har jag ändå fått det generella och förhandlingsansvarig för arbetsgivare sa att allt har utgått från lönedialogen där jag trodde att jag och min chef var överens men tydligen inte. Det ska bli så spännande att få höra av min chef motiveringen till att varför jag har den lön jag har. Fy sjutton vad jag ska vara jäklig fram tills jag går på mammaledighet *horonen växer*

icaS: Det var definitivt inte fel. Vad kul å grattis för det blir ju fina pengar när du går på fp i stället för det du har idag.

jummie: Tack gode gud för den *längtar* Behöver andas djup i bland för just nu känns det som att andning inte går längre än till halsmandlarna.

• Srattmoster

Mjölk: Gick bra hos doktorn idag. I fredags så hade Hugo 2 vita fläckar som dr var lite fundersam på, men idag var det bara 1 vit fläck. Dessa kommer att ta lite längre tid att läka, men det ser redan nu mkt bättre ut. Alla skorpor på hakan har trillat bort själv idag. Så han är så fin. Ska på återbesök för omläggning igen på torsdag. Kommer väl till att vara så nu 2 gånger/v antar jag.
    TACK, din mage ser fin ut den ochså.

Skönt när man varit hemma så har jag inte kännt av åderbråcken i ljumsken, men nu börjar ju jobbet igen i morgon så då vet jag vad som väntar.
    Har däremot kännt av ryggen idag. Började redan i morse när jag låg i sängen, men jag får väl ta det försiktigt på jobbet nu när jag bara jobbar 1 månad till. Går på havandeskapsledigt from 1 november. Längtar.

Ha en bra måndagkväll. Om vi inte hörs något så ses vi på onsdag på yogan.

• icaS

Missboss: Det är bra låt hornen växa det kan behövas i vissa lägen *håller på dig*

Srattmoster: Skönt att det går bra för Hugo visst är det fantastiskt vad dessa små kan genomgå med stort mod.

Alla har fått så fina magar själv känner jag mig bara som en stor otymplig valross eller nåt sånt som börjar få ont i ryggslutet och har en riktigt dålig dag idag.... så jag går helt enkelt och lägger mig och hoppas på att Hampus är mindre sjuk så att jag får sova själv i min säng...... God natt alla!!

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?