• Socialen

Viktväktarvänner

Dags för ännu en ny tråd. Här samlas vi som äter enligt VV, oavsett om det är Ät & Njut, Duoval eller något annat. Vi delar framgångar, viktplatåer, kommer med tips och peppar varandra.

För att få inspiration och räkna ut antal points i ett livsmedel eller hur många points man ska äta per dag kan man t.ex. gå in på

www.56kilo.se
    www.lakris.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 10:43
    Recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36562293.html

• Svar på tråden Viktväktarvänner
  • hejpa
    Funny skrev 2008-11-14 13:44:35 följande:
    Tack för tipsen. Känner själv att jag måste ta mig i kragen lite. Det är bara så svårt. JAg är jättenoga med att räkna mina points men slarvar iaf. T ex har vi haft dop för min dotter och har nu hela frysen full med kakor och bullar som blev över. MYCKET svårt att motstå. Jag går och nallar hela tiden, räknar av det jag åt från mitt pointskonto å står där sen, vrålhungrig vid middagen/kvällsmaten och har knappt några points att äta för. Det är det som är mitt problem. Till detta kan jag lägga att jag senaste tiden inte mått särskilt bra pga vissa saker å då har jag tröstätit också.
    jag vet precis hur det är. finns det hemma så äter man. och speciellt när man mår dåligt. jag är en sann tröstätare!
    fast den här gången har det funkat bra iaf. jag har små delmål, där jag belönar mig själv hela tiden. sen måste man ju ha tillfällen där man FÅR äta vad som helst. t.ex har jag bestämt att jag får äta vad jag vill när jag och sambon åker till sthlm om ett par veckor :) det ser jag fram emot, ska äta efterätt för första gången på jättelänge!
    och ofta sparar jag points så att jag ska kunna äta nåt gott till helgen t.ex. då vet man att: det här är okej för mig att äta. och då har man nåt att se fram emot och då smakar det t.o.m ännu bättre :)
  • Baaarbamamma

Easy

hej , jag kör distanskurs. Jag började förra veckan. jag ringde och beställte på torsdagen och materialet kom på måndagen.

Lycka till!

• Eazy

Baaarbamamma - Kanon då kan jag kanske vänta mig materialet på tisdag! Beställde idag... Hur tycker du det fungerar att inte gå på mötena utan bara köra hemma?

• Baaarbamamma

Eazy

jo det funkar bra tycker jag, här i jönköping där jag bor så är det väldigt dåligt med mötestider för tillfället. Så jag tycker det är perfekt att köra hemma eftersom jag skulle ha svårt att kunna ta mig iväg varje vecka pga av jobb och annat som kommer i vägen. Men jag är ju bara på vecka 1 än så länge ..

• Eazy

Är det någon här inne som ammar?
    Hur tycker ni att det fungerar med VV under amning?
    Får ni en effektiv viktminskning, utan att gå ner "för snabbt"?

• hejpa
    Eazy skrev 2008-11-16 18:49:28 följande:
    Är det någon här inne som ammar?Hur tycker ni att det fungerar med VV under amning?Får ni en effektiv viktminskning, utan att gå ner "för snabbt"?
    nu ammar ju inte jag, men jag kan tänka mig att VV borde vara rätt sunt även för de som ammar, eftersom man får äta av allt, och man äter ordentligt och nyttigt :)
  • soli
    Svar på #185

Hej

Jag har varit med i vv sen den 12 augusti och ammar fortfarande, det funkar kanon bra.
    Jag har snart gått ner mina första 10 % har bara 2 hekto tills jag är där

Jag gick ner ganska fort i början, första veckan går man ju alltid ner mest eller oftast, jag gick ner 2,6 kg första veckan sen låg jag nog på ca 1,2 kg i veckan vilket va ganska mycket men dom sa att det skulle stabillersera sig och det har det gjort nu för nu är det ungefär 0,3 - 0,5 kg per vecka och det är ganska skönt att det tar lite tid, för då hinner ju kroppen vänja sig !

Så jag tycker det går jätte bra !! sen får man ju äta 10 points extra om man hel ammar och 5  points om man del ammar, dom extra pointsen är såååå bra då man får äta det där lilla extra hehehe....

• Eazy

Tack för era svar...

Jag började nämligen med VV ett kort tag när jag fått mitt första barn. Men då tröttnade jag för jag stod still i vikt i 3 veckor trots att jag följde alla konsten regler! 

Men denna gången har jag verkligen bestämt mig för att det SKA fungera! Finns ju inget annat sätt än VV att gå ner på om man ammar, så det MÅSTE fungera.... VIll ju amma pojken tills han är ett år!

• Winnertaco

Man äter ju lite mer om man ammar för att man inte ska gå ner i vikt så fort då Och 0,5 kg per vecka ÄR ju egentligen alldeles lagom, även fast det ibland kan kännas trist med så "lite".

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • Funny
    Eazy skrev 2008-11-16 18:49:28 följande:
    Är det någon här inne som ammar?Hur tycker ni att det fungerar med VV under amning?Får ni en effektiv viktminskning, utan att gå ner "för snabbt"?
    Jag helammar. Har rasat i vikt fram till för ungerfär en månad sedan då det tog tvärstopp. Har visserligen slarvat en del och iaf inte gått upp i vikt men är lite trött på denna platåfas. Tar nya tag fr o m idag. Tror att det till viss del är kroppens sätt att "jämna ut" viktraset jag haft.

Vägde mig nu på morgonen och har gått ner 0,5 kg.

Har startat dagen med en 1-timmes långpromenad i rask takt med hund och barnvagn. Hejaheja!!!
    Sötaste lilla Molly 5/7-2008
Svar på tråden Viktväktarvänner