Funny skrev 2008-11-14 13:44:35 följande:
Tack för tipsen. Känner själv att jag måste ta mig i kragen lite. Det är bara så svårt. JAg är jättenoga med att räkna mina points men slarvar
iaf. T ex har vi haft dop för min dotter och har nu hela frysen full med kakor och bullar som blev över. MYCKET svårt att motstå. Jag går och nallar hela tiden, räknar av det jag åt från mitt pointskonto å står där sen, vrålhungrig vid middagen/kvällsmaten och har knappt några points att äta för. Det är det som är mitt problem. Till detta kan jag lägga att jag senaste tiden inte mått särskilt bra pga vissa saker å då har jag tröstätit också.
jag vet precis hur det är. finns det hemma så äter man. och speciellt när man mår dåligt. jag är en sann tröstätare!
fast den här gången har det funkat bra iaf. jag har små delmål, där jag belönar mig själv hela tiden. sen måste man ju ha tillfällen där man FÅR äta vad som helst. t.ex har jag bestämt att jag får äta vad jag vill när jag och sambon åker till sthlm om ett par veckor :) det ser jag fram emot, ska äta efterätt för första gången på jättelänge!
och ofta sparar jag points så att jag ska kunna äta nåt gott till helgen t.ex. då vet man att: det här är okej för mig att äta. och då har man nåt att se fram emot och då smakar det t.o.m ännu bättre :)