• Socialen

Viktväktarvänner

Dags för ännu en ny tråd. Här samlas vi som äter enligt VV, oavsett om det är Ät & Njut, Duoval eller något annat. Vi delar framgångar, viktplatåer, kommer med tips och peppar varandra.

För att få inspiration och räkna ut antal points i ett livsmedel eller hur många points man ska äta per dag kan man t.ex. gå in på

www.56kilo.se
    www.lakris.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 10:43
    Recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36562293.html

• Svar på tråden Viktväktarvänner
  • Socialen
    Winnertaco skrev 2008-11-20 14:45:23 följande:
    Fast det är väl inte att ge upp, utan att byta till nått som passar en bättre?
    Nja, jag ger upp VV alltså. Det funkar inte för mig att få äta allt men i begränsade mängder. Jag fuskar då. För mig är det bättre att äta några saker, men äta obegränsat av dem.
  • Tudde

YES!! -2,4 kg första veckan *lycklig*

Engla okt-06 Wilma okt-08
  • hejpa
    Tudde skrev 2008-11-21 10:16:00 följande:
    YES!! -2,4 kg första veckan *lycklig*
    wow, grattis!
  • SweetLove

nu är helgen här o jag ska inte äta nåt onyttigt alls.
    har skrivit checklista som ska följas! de får vara nog nuu!
    Hoppas ni andra får en bra helg! :D

• hejpa
    SweetLove skrev 2008-11-21 14:20:58 följande:
    nu är helgen här o jag ska inte äta nåt onyttigt alls.har skrivit checklista som ska följas! de får vara nog nuu!Hoppas ni andra får en bra helg! :D
    smart :)
    själv hade jag ju planerat att synda lite den här helgen, ska till storstan på teater och grejer, men jag ska försöka hålla mig lite iaf ^^
  • SweetLove

Kvällen igår vart riktigt lyckad.
    När kvällen började närma sig så vart de fruktsallad o senare lite morötter o gurk stavar med en liten skål dipp för mig själv.
    Medans barnen smaska popcorn o sambon chips o dipp så höll jag mig ifrån det! ;)

• Funny
    SweetLove skrev 2008-11-22 09:28:51 följande:
    Kvällen igår vart riktigt lyckad.När kvällen började närma sig så vart de fruktsallad o senare lite morötter o gurk stavar med en liten skål dipp för mig själv.Medans barnen smaska popcorn o sambon chips o dipp så höll jag mig ifrån det! ;)
    Vad duktigt!!!

Jag syndade middagen igår kväll samt på frukosten idag (marmeladmackor, kokt ägg och juice) men nu får det vara nog. Hela veckan har gått jättebra så det vore ju dumt att sabba det.

Ikväll ska jag nog följa ovanstående exempel med morot- och gurkstavar.

Trevlig helg!
    Sötaste lilla Molly 5/7-2008
  • vita stenen

Får jag vara med?

Har varit medlem i vv tidigare och gått ner 14 kg Har dock gått upp dom plus några till igen. Men nu har jag dammat av alla mina papper och tänker köra igen. Har inte tänkt att gå på möterna utan köra på hemma.

• Fidelis ad urnam

hur många points är det i baguette?
    Har för mig att det är 3p i en 5cm bit.
    Är hos mina föräldrar och ingen tllgång till nätsidan.

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • vita stenen

Fidelis ad urnam skrev 2008-11-22 15:03:27 följande:

hur många points är det i baguette?Har för mig att det är 3p i en 5cm bit.Är hos mina föräldrar och ingen tllgång till nätsidan.
    Nu är visserligen inte min pointsguide den senaste, men enl min så är 10 cm baguette(50g) 2p
Svar på tråden Viktväktarvänner