• Socialen

Viktväktarvänner

Dags för ännu en ny tråd. Här samlas vi som äter enligt VV, oavsett om det är Ät & Njut, Duoval eller något annat. Vi delar framgångar, viktplatåer, kommer med tips och peppar varandra.

För att få inspiration och räkna ut antal points i ett livsmedel eller hur många points man ska äta per dag kan man t.ex. gå in på

www.56kilo.se
    www.lakris.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 10:43
    Recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36562293.html

• Svar på tråden Viktväktarvänner
  • Hattifnatt

Fidelis: wow! Det är ju hur mycket som helst! Det måste kännas tydligt på kläderna också!

• Fidelis ad urnam
    Hattifnatt skrev 2008-10-31 08:30:33 följande:
    Fidelis: wow! Det är ju hur mycket som helst! Det måste kännas tydligt på kläderna också!
    Det känns bra, det känns att jag har brutit trenden att lägga på mig. Vet inte om det känns i kläderna, då jag tror att  majoriteten av vikten är överflödig vätska man förlorar när man börjar äta bättre. Men det kommer nog det med
    Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • Mammis70
    Hej alla. Länge sedan jag tittade in i tråden. Tänkte bara säga att jag fortfarande lever. Vikten står relativt stilla lite upp och lite ner.
  • Makaronipuss1

Jag var med i VV för 7 år sen. Hette då Points Plus och jag skulle äta 18 points per dag. Rörde man sig kunde man spara points och äta mer antingen samma dag eller senare i veckan. Hur funkar det nu för tiden?

Skulle jag kunna använda samma material igen eller bör jag gå en ny kurs?

Väger nu ca 70 kg. Vill gå ner 10 ungefär. Hur många points skall jag äta tror ni? Tränar ca 3 ggr i veckan.

• faster fia

hej. jag ska gå med i viktvektarna i morgon i gen  var några år sen jag var med i dem nu så nu ska de gå. hur funkar de nya matrialet dem har nu jag var med när de bara hette point.

• Socialen
    Makaronipuss1 skrev 2008-11-01 19:08:15 följande:
    Jag var med i VV för 7 år sen. Hette då Points Plus och jag skulle äta 18 points per dag. Rörde man sig kunde man spara points och äta mer antingen samma dag eller senare i veckan. Hur funkar det nu för tiden? Skulle jag kunna använda samma material igen eller bör jag gå en ny kurs? Väger nu ca 70 kg. Vill gå ner 10 ungefär. Hur många points skall jag äta tror ni? Tränar ca 3 ggr i veckan.
    Du kan köra på den gamla metoden om du vill. Skillnaden nu är att det är fritt köt för ett visst antal p istället för kolhydrater (potatis och pasta). Vill du räkna ut hur många p du ska äta per dag så kolla länkarna i trådstarten.
  • Socialen

Jag har bestämt mig för att göra en nystart på onsdag. Suck! Ni har hört det förut, jag vet. men den här gången är skillnaden att min man är med på tåget och har lovat att inte ha ost- och vinkvällar med mörk coklad och annat frestande flera gånger i veckan. Jag vill vara i mål före jul. Jag har gjort upp ett schema över träningen och vi ska göra matlista varje söndag.

• Winnertaco

Jag vill också vara med Var på mitt första möte förra torsdagen och nu i torsdags hade jag gått ner 2,1 kg Är mycket nöjd!

Tyvärr har det gått lite sämre i helgen, men jag hoppas kunna återhämta mig till på torsdag!

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
Svar på tråden Viktväktarvänner