• Socialen

Viktväktarvänner

Dags för ännu en ny tråd. Här samlas vi som äter enligt VV, oavsett om det är Ät & Njut, Duoval eller något annat. Vi delar framgångar, viktplatåer, kommer med tips och peppar varandra.

För att få inspiration och räkna ut antal points i ett livsmedel eller hur många points man ska äta per dag kan man t.ex. gå in på

www.56kilo.se
    www.lakris.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 10:43
    Recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36562293.html

• Svar på tråden Viktväktarvänner
  • SweetLove

Winnertaco.
    Här är en till, jag kan verkligen inte sluta då jag har börjat heller. De är helt sjukt att man fortsätter, har sagt så många gånger, ny dag imorrn men sen blir man sugen på allt igen o så fortsätter de sådär ;(

• hejpa
    SweetLove skrev 2008-11-10 15:54:10 följande:
    Winnertaco.Här är en till, jag kan verkligen inte sluta då jag har börjat heller. De är helt sjukt att man fortsätter, har sagt så många gånger, ny dag imorrn men sen blir man sugen på allt igen o så fortsätter de sådär ;(
    känner igen det där från förra gången jag höll på.
    tycker det är lättare nu när man går på mötena, man får liksom lite mer press på sig. har gett mig fan på att jag ska gå dit även om jag haft en dålig vecka. är nog väldigt lätt att man faller ur annars..

JAG VILL, JAG KAN, JAG SKA! ;)
  • hejpa
    SweetLove skrev 2008-11-10 21:43:35 följande:
    de låter kanon bra det hejpa! ;)
    visst gör det? brukar tänka så när motivationen börjar svikta ;)
    ett tips!
  • Winnertaco

Tack för all pepping!

Det har gått bättre en dag nu, igår var vi på kalas, och jag åt ETT mariekex och drack kaffe. Ingen bulle, ingen tårta *hejja mig*

Socialen
    Oj, är du snart i mål Kämpa, kämpa, kämpa!!

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • hejpa
    Winnertaco skrev 2008-11-11 07:11:41 följande:
    Tack för all pepping!Det har gått bättre en dag nu, igår var vi på kalas, och jag åt ETT mariekex och drack kaffe. Ingen bulle,
    skitbra ju!
    tycker det har varit svårast när man varit på kalas :O men jag har klarat mig hittills!
  • Socialen
    Winnertaco skrev 2008-11-11 07:11:41 följande:
    Tack för all pepping!Det har gått bättre en dag nu, igår var vi på kalas, och jag åt ETT mariekex och drack kaffe. Ingen bulle, ingen tårta *hejja mig*SocialenOj, är du snart i mål Kämpa, kämpa, kämpa!!
    Ikväll kommer eldprovet. Ska äta middag med jobbet. Efterrätt är den vinnande kladdkakan från SM med Mariannegrädde. Det är jag som bakat den, på uppdrag av kollegorna. Har en till i kylen om det inte skulle räcka, så tyvärr blir det nog kladdkaka varje kväll den här veckan. Får röra på mig mycket..
  • hejpa
    Socialen skrev 2008-11-11 13:27:52 följande:
    Ikväll kommer eldprovet. Ska äta middag med jobbet. Efterrätt är den vinnande kladdkakan från SM med Mariannegrädde. Det är jag som bakat den, på uppdrag av kollegorna. Har en till i kylen om det inte skulle räcka, så tyvärr blir det nog kladdkaka varje kväll den här veckan. Får röra på mig mycket..
    ge bort det som blir över så slipper den stå och fresta dig?
    jag kan verkligen inte låta bli att äta om jag vet att det finns, så jag försöker hålla allt sånt borta :)
  • Baaarbamamma

Nu har jag kommit igång, är på 3e dagen nu och det känns bra. Äntligen så är jag på väg att ta tag i mina kilon.

En fråga, hur många points är det i en normal portion köttfärsås med bara krossade tomater , vatten, kryddor.

ha en trevlig dag!!

• Fidelis ad urnam
    Baaarbamamma skrev 2008-11-13 13:20:50 följande:
    Nu har jag kommit igång, är på 3e dagen nu och det känns bra. Äntligen så är jag på väg att ta tag i mina kilon. En fråga, hur många points är det i en normal portion köttfärsås med bara krossade tomater , vatten, kryddor. ha en trevlig dag!!
    100 gram 10 % köttfärs = 3,5 points
    1 tsk olja = 1 points
    Krossade tomater = 0p
    champinjoner = 0p

pasta = 4 p

Totalt 8,5 points om du äter 100 gram nötfrs
    Amor vincit omnia et nos cedamus amori
Svar på tråden Viktväktarvänner