• Socialen

Viktväktarvänner

Dags för ännu en ny tråd. Här samlas vi som äter enligt VV, oavsett om det är Ät & Njut, Duoval eller något annat. Vi delar framgångar, viktplatåer, kommer med tips och peppar varandra.

För att få inspiration och räkna ut antal points i ett livsmedel eller hur många points man ska äta per dag kan man t.ex. gå in på

www.56kilo.se
    www.lakris.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 10:43
    Recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36562293.html

• Svar på tråden Viktväktarvänner
  • Tudde

Ansluter mig till skaran! Idag har jag bestämt mig! Från och med imorgon ska jag mot nya mål. Har ca. 20 kg att gå ner. Efter första barnet gick jag ner 17 kg med viktväktarna så det är bara att kämpa på igen!! Äntligen ska jag bli av med allt igen!!

Engla okt-06 Wilma okt-08
  • hejpa
    Tudde skrev 2008-11-17 18:21:26 följande:
    Ansluter mig till skaran! Idag har jag bestämt mig! Från och med imorgon ska jag mot nya mål. Har ca. 20 kg att gå ner. Efter första barnet gick jag ner 17 kg med viktväktarna så det är bara att kämpa på igen!! Äntligen ska jag bli av med allt igen!!
    välkommen!
  • Tudde
    hejpa skrev 2008-11-17 21:59:45 följande:
    välkommen!
    Tack!!

Hur går det för er?? Ni har ingen tråd där man kan se resultaten?
    Just hemma från en 2 timmars promenad i ösregnet. 9 km blev det! >Snart dags att laga lunch.. lövbiff och klyftpotatis blir det idag smaskens!
    Engla okt-06 Wilma okt-08
  • Socialen

Jag ger upp!! Jag lyckas inte hålla mitt sötsug i schack. Tror jag återgår till LCHF

• hejpa
    Socialen skrev 2008-11-19 12:37:58 följande:
    Jag ger upp!! Jag lyckas inte hålla mitt sötsug i schack. Tror jag återgår till LCHF
    trist! men man måste ju göra det som funkar bäst för en själv..!
  • soli

Usch.... jag blir galen...nu har jag ätit maltesers...ni vet dom runda kex bollarna..med choklad....fy vad jag har dålig karaktär...önskar verklige att jag kunde stå emot..men jag har väl en liten ned gång just nu så jg får väl försöka ta tag i det igen med nya friska tag....

måste peppas ordentligt...sen i sommras har jag gått ner nu ca 20 kg..har nu ca 13 kg kvar..och nu känns det som jag stannat av i vikt nedgången ...eller det är nog inte den som stannat utan jag ..hahaha...vill ju skylla ifrån mig på allt som går...ne det är ju bara jag som kan åter få min motivation så jag får väl peppa migl ite med fina bilder från åren då man iallfall kunde visa sig i en bikini...vilket inte är möjligt just nu haha...skönt att det är vinter då!!!!! åter till middagen...ska bli köttgryta...fram med points räknaren...ha det så bra allesammans!!!

• hejpa

hade stått still den här veckan, så himla trist! fast det är väl bättre än att ha gått upp iaf, och förra veckan gick jag ner nästan 2kg så man ska väl vara glad ändå.
    men jag ville ju ta det lite lugnt den här veckan eftersom jag ska till sthlm och gotta mig, men jag får väl försöka hålla ordning på pointsen då med!

• Winnertaco

Jag har egentligen vägdag idag, men jag hoppar över det. Har gått upp över ett kg den senaste veckan. Värdelöst, men jag kör ordentligt från och med idag igen!

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • hejpa
    Winnertaco skrev 2008-11-20 14:43:37 följande:
    Jag har egentligen vägdag idag, men jag hoppar över det. Har gått upp över ett kg den senaste veckan. Värdelöst, men jag kör ordentligt från och med idag igen!
    är med dig och kör nya krafttag den här veckan! :D
  • Winnertaco
    Socialen skrev 2008-11-19 12:37:58 följande:
    Fast det är väl inte att ge upp, utan att byta till nått som passar en bättre?
    Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
Svar på tråden Viktväktarvänner