• Socialen

Viktväktarvänner

Dags för ännu en ny tråd. Här samlas vi som äter enligt VV, oavsett om det är Ät & Njut, Duoval eller något annat. Vi delar framgångar, viktplatåer, kommer med tips och peppar varandra.

För att få inspiration och räkna ut antal points i ett livsmedel eller hur många points man ska äta per dag kan man t.ex. gå in på

www.56kilo.se
    www.lakris.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 10:43
    Recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36562293.html

• Svar på tråden Viktväktarvänner
  • Junipingla

åh men tack! Vad roligt att höra :)

Socialen skrev 2008-11-03 15:22:55 följande:
    Junipnglan: självklart ska du finnas med i ts, du är en stor inspiration!!
    That's me :) Tack så mkt!!
    ELLY78 skrev 2008-11-03 23:43:12 följande:
    Winnertaco-Tack Grattis till dig också! Visst är det roligt Junipinglan- Är det du som är "56kg"? Alltså du är helt fantastisk!! Älskar din sida Massor med inspiration och bra recept. Grattis till lilla Alice
    Hittills har jag lyckats äta 10 pts till frukost;) Tre av våra barn fyller år idag så det har blivit kanelbullar till frulle bla;)
    Mamma till nu fem! Alice född 26/9 * Gravkilona ska bort! 56kilo.se
  • Baaarbamamma

Hej!

Vill gärna komma med här i eran tråd om jag får?
    Jag har beställt brevkursen idag och den ska komma nån gång nästa vecka. Så då sätter jag igång.

Jag har ungefär 10 kilon att bli av med. Se sista kilorna satte sig efter min andra graviditet och nu när lillen är över 1 år så kan jag inte skylla på mina "mammakilon" längre
    Har försökt allt , tog tex en cambridge kur som gav resultat snabbt men sen kom sommaren och vips så hade kilorana satt sig igen. De sitter som berg och nu hoppas jag på att viktväktarna
    kan hjälpa mej att få reslutat.

Kramis

• Winnertaco

Idag ska jag väga mig. Är rätt nervös, det gick dligt i helgen. Eller "gick dåligt", varför säger man så? Jag kunde inte behärska mig, utan åt en massa jag inte borde ätit är väl en bättre beskrivning

Baaarbamamma
    Vv har alltid funkat för mig. Det är typ det enda som funkat...

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • Socialen
    Winnertaco skrev 2008-11-06 08:04:28 följande:
    Idag ska jag väga mig. Är rätt nervös, det gick dligt i helgen. Eller "gick dåligt", varför säger man så? Jag kunde inte behärska mig, utan åt en massa jag inte borde ätit är väl en bättre beskrivning BaaarbamammaVv har alltid funkat för mig. Det är typ det enda som funkat...
    Jaa, för migg oxå. Det gäller bara att inte snubbla på målsnöret, det gör alltid jag...
  • Winnertaco
    Socialen skrev 2008-11-06 10:24:24 följande:
    Jaa, för migg oxå. Det gäller bara att inte snubbla på målsnöret, det gör alltid jag...
    Jo, det brukar jag också göra. Den här gången tänker jag dock faktiskt sätta målet lite högre, jag tror att det kanske är bra med 73-75 kg för mig, det är när jag absolut ska ner till 68-70 som det skiter sig på slutet!
  • Socialen

För mig skulle det nog funka bättre tvärtom. Jag slutar när jag börjar närma mig målet, så jag borde nog flytta det några kilo längre bort så gör det inget om jag ger upp innan

• Winnertaco

Taaadaaa! Dagens resultat: -1,7 kg
    Snörpligt nog vägrade vågen gå under 100 kg, den stog och fladdrade mellan 99,9 och 100,0 och bestämde sig tillsist för 100,0!

• Fidelis ad urnam
    Winnertaco skrev 2008-11-06 20:12:04 följande:
    Taaadaaa! Dagens resultat: -1,7 kg Snörpligt nog vägrade vågen gå under 100 kg, den stog och fladdrade mellan 99,9 och 100,0 och bestämde sig tillsist för 100,0!
    Jättebra ju! Grattis.
    Nästa vecka kommer du under 100. Jag LOVAR!
    Den dagen jag gör det kommer jag nog börja gråta inför tjejen som väger oss Skrattande
    Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • Socialen

Första dagen av mitt nya liv gick bra, pointsmässigt. Inatt har jag varit vaken med krupp-bebis och det rycker i hela kropen efter att få tröstäta godis för att det är sååååå synd om mig Snacka om att leta ursäkter

• Winnertaco
    Socialen skrev 2008-11-07 10:38:19 följande:
    Första dagen av mitt nya liv gick bra, pointsmässigt. Inatt har jag varit vaken med krupp-bebis och det rycker i hela kropen efter att få tröstäta godis för att det är sååååå synd om mig Snacka om att leta ursäkter
    Det är verkligen jättesvårt att hålla sig till pointsen när man inte får sova *vet*
Svar på tråden Viktväktarvänner