• Socialen

Viktväktarvänner

Dags för ännu en ny tråd. Här samlas vi som äter enligt VV, oavsett om det är Ät & Njut, Duoval eller något annat. Vi delar framgångar, viktplatåer, kommer med tips och peppar varandra.

För att få inspiration och räkna ut antal points i ett livsmedel eller hur många points man ska äta per dag kan man t.ex. gå in på

www.56kilo.se
    www.lakris.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 10:43
    Recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36562293.html

• Svar på tråden Viktväktarvänner
  • hejpa

hade en toppendag i sthlm igår, tillsammans med sambon.
    åt riktigt god mat och nu ligger man på -21 points, haha.
    ska iaf vara duktig resten av veckan :)
    ibland kan det ju vara värt att synda lite, hade ju planerat det. men jag vill ju ändå inte ha + på vågen!

• SweetLove

första helgen på länge som jag inte ätit massa skit.
    Utan ätit morot gurk stavar med lite dip gjord på lätt turkisk yoghurt, fruksallad med lättglass.

• Winnertaco

För mig går det värdelöst. Verkligen värdelöst. Går inte ner alls. Har bara ångest. Och mens, vilket ju inte direkt är en höjdare för vikten. Blä!

Grattis till alla som gått ner!

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • Fidelis ad urnam
    Winnertaco skrev 2008-11-23 20:15:00 följande:
    För mig går det värdelöst. Verkligen värdelöst. Går inte ner alls. Har bara ångest. Och mens, vilket ju inte direkt är en höjdare för vikten. Blä! Grattis till alla som gått ner!
    Jag vet hur du känner dig,,alltså känslan av BLÄ!
    Men ge det några veckor till, ge inte upp utan kämpa.
    Enkelt att skriva kanske,,
    Amor vincit omnia et nos cedamus amori
  • hejpa

idag köpte jag mig ett hopprep, tänkte att jag kunde skutta med det dom dagar då vädret inte tillåter vagnpromenader, eller om jag helt enkelt inte ha lust att gå ut och gå :)

• Funny

HAHA!!!! YEEEESSS!!!!
    Nu är platåfasen över. Vägdag idag.... -1 kg!!!!!

Blev så glad så idag har jag inte haft några problem att hålla mig inom gränserna. Har fortfarande 10 pts kvar.

Sötaste lilla Molly 5/7-2008
  • hejpa
    Funny skrev 2008-11-24 21:26:20 följande:
    HAHA!!!! YEEEESSS!!!! Nu är platåfasen över. Vägdag idag.... -1 kg!!!!!Blev så glad så idag har jag inte haft några problem att hålla mig inom gränserna. Har fortfarande 10 pts kvar.
    grattis! måste ju kännas skönt :)

jag bävar inför min vägningsdag på torsdag. jag blir glad bara jag inte gått upp FÖR mycket.
    tänkte ju att jag skulle synda lite och sen inte bry mig utan ta nya tag nästa vecka, men jag kan visst inte slarva nån gång utan att må dåligt. hm..
    nu längtar jag bara tills det börjar en ny vecka så jag får vara duktig igen! fast jag har ju varit "duktig" hela veckan förutom 2 dagar (som dessutom var planerade syndardagar) men det kanske är för sent iaf.
    haha, störd man är :)
  • Baaarbamamma

hej hej

jag håller ju på med brevkursen, och det går riktigt bra. Först och främst så har jag ju ändrat mitt sätt att äta och vad jag äter. Ja jösses vilken skillnad. Jag känner mej bättre i kropp o själ när jag vaknar och inte behöver ha ångest för allt jag tryckte i mej kvällen före, som i sin tur skulle påverkat min sinnes stämning för dagen.

kämpa på alla goa!!

• hejpa

hade gått ner 1,2kg den här veckan, trots helgen synder. gissa om det känns bra! :D fick tredje guldstjärnan också :D

• Winnertaco
    hejpa skrev 2008-11-27 21:57:20 följande:
    hade gått ner 1,2kg den här veckan, trots helgen synder. gissa om det känns bra! :D fick tredje guldstjärnan också :D
    Grattis!!!

Jag har haft förhinder två veckor i rad nu, men om min mammas våg inte ljuger alltför mycket så har jag gått ner typ ett kg denna vecka i alla fall!
    Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
Svar på tråden Viktväktarvänner