• Socialen

Viktväktarvänner

Dags för ännu en ny tråd. Här samlas vi som äter enligt VV, oavsett om det är Ät & Njut, Duoval eller något annat. Vi delar framgångar, viktplatåer, kommer med tips och peppar varandra.

För att få inspiration och räkna ut antal points i ett livsmedel eller hur många points man ska äta per dag kan man t.ex. gå in på

www.56kilo.se
    www.lakris.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 10:43
    Recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36562293.html

• Svar på tråden Viktväktarvänner
  • hejpa
    Winnertaco skrev 2008-11-28 07:04:02 följande:
    Grattis!!!Jag har haft förhinder två veckor i rad nu, men om min mammas våg inte ljuger alltför mycket så har jag gått ner typ ett kg denna vecka i alla fall!
    grattis till dig också!

hur känner ni andra inför julen? kommer ni köra vv då med?
  • Winnertaco
    hejpa skrev 2008-11-28 08:57:05 följande:
    grattis till dig också!hur känner ni andra inför julen? kommer ni köra vv då med?
    Jag ska försöka att sköta mig. Har som undantag den 23/12 (dotterns födelsedag), julafton och nyårsafton. Och kanske nyårsdagen om jag skulle råka må lite sämre än vanligt
    Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • hejpa
    Winnertaco skrev 2008-11-28 09:17:01 följande:
    Jag ska försöka att sköta mig. Har som undantag den 23/12 (dotterns födelsedag), julafton och nyårsafton. Och kanske nyårsdagen om jag skulle råka må lite sämre än vanligt
    hehe ;)
    jag tänkte sköta mig fram till julafton tror jag. men längre än så har jag inte planerat. julen går ju ut på att äta nästan ;)
    men jag ska försöka röra på mig samtidigt. sen får man väl sköta sig igen efter nyår!
    ska faktiskt bli lite inressant att se hur mkt man kommer ha gått upp. funderar lite på att räkna points på julafton, bara för skojs skull. undrar hur många man får i sig den dagen? ;D
  • Winnertaco

Points på julafton?! Fast ärligt talat så gillar jag sill, lax och skinka mest på julbordet och det är det ju inte såååååå fasligt mycket points i. Tyvärr älskar jag även choklad...

• hejpa
    Winnertaco skrev 2008-11-28 09:28:40 följande:
    Points på julafton?! Fast ärligt talat så gillar jag sill, lax och skinka mest på julbordet och det är det ju inte såååååå fasligt mycket points i. Tyvärr älskar jag även choklad...
    jag med, och sen en portion (riktig) jansson till det, bara den ligger väl på 15points eller nåt.
    jag älskar också choklad, och godis i alla former.
    så om jag skulle räkna vad man stoppar i sig på julafton så tror jag det skulle bli typ 1000 points :D
  • Winnertaco

Fast det stämmer ju faktiskt det där med att "det är inte det du äter mellan jul och nyår som gör dig fet utan det du äter mellan nyår och jul"

• Winnertaco

Sedan har jag insett att jag bara mår pyton av att vräka i mig, så numer äter jag och njuter tills jag är mätt, sedan slutar jag (för det mesta).

• hejpa
    Winnertaco skrev 2008-11-28 09:38:11 följande:
    Fast det stämmer ju faktiskt det där med att "det är inte det du äter mellan jul och nyår som gör dig fet utan det du äter mellan nyår och jul"
    haha, så sant!

jo, man klarar ju inte av att äta "som man gjorde förr" jag skulle nog bli jättedålig :S
  • Funny

Vägdag: -1 kg

Det känns sååå skönt att kilona börjat rinna av igen.

En fråga

Hur gör ni andra när ni känner sug efter något ni inte borde äta. Hur tänker ni för att inte stoppa det ni är sugna på i munnen. Vilka strategier har fungerat för er i dessa lägen?

Sötaste lilla Molly 5/7-2008
  • Fidelis ad urnam

Idag får jag min dom.
    Aldrig att jag har gått ner 0.7. Jag som verkligen ville nå mina -10 kilo idag, men min kropp vill inte samarbeta med mig just nu
    Har en arbetsintervju efter VV mötet och självklart, bara för att min kropp kan, jävlades allt i natt och jag somnade inte förrän runt 03.
    Så nu är jag trött och irriterad och det kommer inte bli bättre av mitt dåliga VV resultat.

*irriterad och trött*

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
Svar på tråden Viktväktarvänner