• Socialen

Viktväktarvänner

Dags för ännu en ny tråd. Här samlas vi som äter enligt VV, oavsett om det är Ät & Njut, Duoval eller något annat. Vi delar framgångar, viktplatåer, kommer med tips och peppar varandra.

För att få inspiration och räkna ut antal points i ett livsmedel eller hur många points man ska äta per dag kan man t.ex. gå in på

www.56kilo.se
    www.lakris.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 10:43
    Recepttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36562293.html

• Svar på tråden Viktväktarvänner
  • Socialen

Jag kan ju börja själv . Har cirka 3-5 kilo jag vill gå ned. Har tidigare varit med i VV med gott resultat, men orkar inte hålla fast vid det efter viktminskning . Nu har jag provat LCHF, GI Rivstart och Montignac under ett par månader, men känner ändå att VV är det som funkar bäst för viktminskning för mig. Jag tänker äta enligt Ät och Njut och börjar imorgon.

• zazzza

håller på första veckan nu, så omständigt o dåliga recept, ringde dit idag o fick lite pepping, har lyckats två ggr förr så f-n om man inte ska lyckas igen!!!

• Socialen

Zazzza: det här klarar vi!!

Nu har startskottet gått även för mig, har ätit min vanliga vv-frukost med lättfil och Special K. Nu ska jag bara kontrollräkna hur många p jag ska ha per dag, skulle gissa på 19.

... Japp, 19 p stämde ...

Min startvikt är 69,8 kilo. Jag vill ner till 65 och hoppas klara på ett par månader.

• SweetLove

Åh nu hittade jag hit igen ;)
    Har hållt på att räkna men tappat motivation hela tiden, är konstant sugen på sött o ätit varje dag. tips att få bort de någon? Tycker de är extremt jobbigt, jag vill verkligen ner nu.
    Så av allt ätande har man nu lagt på sig några extra kilon.
    Jag ska ner 7kg nu.

• Socialen

SweetLove: för mig hjälpte faktiskt bara total avhållsamhet , dvs att helt skippa allt socker. Märker på en gång nu när jag äter kolhydrater igen hur mitt sötsug pockar på

• SweetLove

har haft i perioder nu då jag vart utan sött o sen när jag tagit en liten bit av de söta, så går de bara inte att sluta äta.
    har bestämt mig nu från måndag är de stenhårt, borde börja på en gång men de är 2 kalas ihelgen då min dotter fyller 2år så jag vet att jag kommer inte kunna hålla mig ifrån det.
    Nya tag som sagt o jag ska klara detta!
    Så svårt att komma nya maträtter hela tiden, vad äter ni för gott? favorit recept?

• Socialen

Åt min favorit-pastagratäng till lunch idag, med pasta, broccoli, blomkål och cashewnötter. Gratineras med ostsås med dragon och lite mer ost på toppen. Finns i den gamla recepttråden tror jag. Sök på favoritrecept så borde du hitta den, annars lägger jag in den i nya recepttråden.

Den finns också i "Familjekokboken" från VV om du har den.

• zazzza

ååååhhh vad det låter GOTT pasta gratäng med CASHEW..hur många points,?,hur mycket nötter tar du? innan jag börja kunde jag vräka i mig nötter hur mycket som helst...i morgon ska jag väga mig, tror inte det blir så mycket för jag har blivit förkyld o haft det lite stressigt o då brukar det inte ge så bra resultat...

• zazzza

hej, idag blev jag jääätte glAd, vägde in mig på 1,8 minus.första veckan. det var kred för mitt slit o dåliga humör... nu ska jag fortsätta med ett leende på läpparna, kämpa på alla...

• Socialen

tror jag kanske kom upp i en miljon points igår, det spårade ur totalt

Av bara farten spräckte jag gränsen idag också

Svar på tråden Viktväktarvänner