Inlägg från: Lingonflickan |Visa alla inlägg
  • Lingonflickan

Mina två änglar

emmy840508 skrev 2008-12-06 12:57:51 följande:

ja. min sambo ringde sos samtalet och var hela tiden vid oss, gick från oss alla tre för att se om han kunde göra något. Max o Saga låg med ögonen öppna, de var säkert medvetslösa, det e nästa så att jag hoppas de var det, så behövde de inte känna rädsla el smärta.... Men på SOS samtalet hadde då förstärkt ljudet en aning denna gång. Så jag o sambon tyckte oss höra Max i bakgrunden säga "Mamma". straxt efter att han sagt det så stönade jag till.... som att jag svarade honom.
    Ny tårflod. Minns att du var så ledsen för att du inte fanns där när de dog men ni sa nog farväl där innan du i själ gick och vinkade av dem
  • Lingonflickan
    Hackades skrev 2008-12-06 13:30:41 följande:
    Hej Emma. Jag tror inte att Max i det läget hade så ont.. jag tror att han var omtöcknad och att all smärta försvunnit i det stadiet. Som vi pratat om tidigare om det där med adrenalinet så tror jag att adrenalinet gjorde mycket för barnen just när det gäller den biten, och sedan bedövar kroppen oerhört snabbt när man drabbas av skador, så i det läget tror jag nog att barnen inte kände någon smärta. Som du själv skriver, han ville nog bara bekräfta att du fanns där, och det gjorde du. Kanske var det så att barnen väntade in dig, de såg till att du blev omhändertagen och sedan kunde de släppa taget. Du sa att Max höll Saga i handen redan i soffan, kanske fanns det någon där, en skyddsängel, som redan då såg att något farligt var i görningen men som ingenting kunde göra för att förhindra. Kanske fanns skyddsängeln där och gjorde så att Max och Saga omedvetet tydde sig till varandra. Ängeln tog hand om Max så fort han släppte taget om dig, när han såg att du var i säkerhet, då kallade han på Saga och så gick de hand i hand,tillsammans med skyddsängeln, till de stora portarna. Så vill jag tro att det var. Tänker på er så mycket!
    Vacker tanke mitt i all smärta.
  • Lingonflickan

Jag är sur på mig själv för jag missade programmet igår fast jag skulle se det och jag kan inte se avytime, kan bara höra det. Kan det gå i repris?

• Lingonflickan

PigeonP skrev 2008-12-08 09:15:04 följande:

Vet inte om du har sett det här förut, men jag hittade den här vidon på youtube

väldigt fin låt.Många kramar till dig!
    *tagen* finner inga ord, vill bara krama om er allihop ni föräldrar, Emma o Nicklas med sambos, Englas föräldrar. Vill sluta in er i en filt av trygghet och närhet till era små.

Så tacksam för mina, nu barn mer än någonsin. Jag har kämpat för att få dem och påminns hur lyckligt lottad jag är som har dem. Ljusen brinner för Max och Saga, det är något jag tror jag skulle ha svårt att sluta med.
  • Lingonflickan

Emma. Såg att du var online. Är du inte i hovrätten? Förstår visserligen om du inte orkar det. Led så med dig i fredags. Satt bara och följde rättegången via expressen och vlt. Ville så gärna ha kunnat överföra styrka och omtanke telepatiskt men det kan jag tyvärr inte. Skönt att se dig gumman.

• Lingonflickan

Emma: jag tycker det var bra att frågan ställdes för då fick alla de som funderat så veta hur det är. Du gav ett mycket bra svar och jag tycker att programmet var bra gjort, med respektfullhet. Känner det som de hela tiden mött dig på ett bra plan, är det så du upplever det eller har du nån gång känt att de klampat på? (Lyckades till slut se det efter att ha ändrat lite inställningar i datorn)

• Lingonflickan

Emma: Det är konstigt tycker jag att folk vill bo där när de vet. Det var ett par vi kände lite ytligt som omkom i Tsunamin. Det var ingen från orten som var spekulant utan det kom en familj utifrån.

• Lingonflickan

Jag läste att hon ville vara hans drottning, jo det kan jag tro. Jag har ju läst böckerna om Narnia (Isdrottningen, alias vita häxan)

Svar på tråden Mina två änglar