Inlägg från: Lingonflickan |Visa alla inlägg
  • Lingonflickan

Mina två änglar

Men känns lite konstigt att de skulle busa med mig, jag är ju ingen för dem.

• Lingonflickan
    emmy840508 skrev 2008-11-25 21:05:59 följande:
    oj, vad otroligt konstigt, men gjorde du den med Max o Saga i tanken.... så kan man ju fantisera vad som hänt iaf... det e ganska mysigt. Tack för att du gör sånna fina gester för barnen.
    Ja, mina barn var på dagis och då tänkte jag det kunde vara fint med ett ljus ute precis som ljusen inne som brinner om dagarna. och vädret var som gjord för en snölykta.
  • Lingonflickan

Triss i damer: Emmas sambo hade en tråd innan allt detta hände ang tyskans påstådda barn tror jag det var.

Emma, hoppas du sitter uppkrupen i soffan nu innan allt börjar igen. Det är viktigt att du försöker få så mycket sömn och lugn du kan innan så du orkar. Jag vill inte att du ska klappa ihop pga att det kommer kräva så mycket energi av dig. Hade du funnits nära skulle du fått basta här och sen sitta vid öppna spisen om du velat. Det skänker mycket vila och avkoppling. Jag önskar dig allt sånt inför kommande prövning. Ro och avkoppling. Hämta så mycket krafter du kan, önskar jag kunde ge dig lite kraft.

Kram
    MiS

• Lingonflickan

Vet du Emma. När allt som hänt blir för jobbigt att hantera brukar jag gå in på sagas sida och titta på fotot där de går hand i hand. Det skänker lite tröst mitt i allt. Vilken är din favoritbild?

• Lingonflickan

Då vill jag också säga till Emmas mamma att de fina bilderna från dem och breven på minnessidorna är så fina och går in i hjärtat. Det gör mig ont i hjärtat att läsa trots att jag bara kan ana smärtan genom orden.

Som föräldrar har man ansvar för vilka värderingar man för vidare till sina barn och hur man formar dem, ni har lyckats otroligt väl med. Ni har fantastiska döttrar!

• Lingonflickan

Åh, jag önskar det fanns något man kunde göra. Jag hoppas att de ska se hur viktigt ditt minne är i sammanhanget och döma som tingsrätten. Jag tycker det borde vara helt avgörande, du är ju ögonvittne, vad kan slå det?? Tänk om det kunde erkänna... för barnens skull. Det är min allra innersta önskan för även om det skulle göra ont för dig att höra skulle det ge dig en viktig pusselbit som jag tror fattas. Scenario: samma dom förkunnas, hon bryter ihop och berättar allt. Inte nödvändigtvis för rätten men för er.

• Lingonflickan

JohannaMatt: Du har så rätt. Jag känner den där hämta-lämna grejen. Får så dåligt samvete av den fast jag vet att barnen trivs och har roligt med kompisar där.

Emma: Vad fint att du vågade titta på filmerna och vad glad jag blir att du klarade det bra. Kanske kan bli ett sätt att komma dem nära när saknaden är för stor. Och blir det sorgligt kan kanske också det vara skönt att få gråta.
    Kram på dig.

• Lingonflickan

Hann inte med mer än att läsa framsidan på tidningen innan det stockade sig i halsen på mig. När jag läste artikeln grät jag. För det gör mig så ont om er. Att ni ska behöva genomlida detta. Fina bilder på dig och barnen. Åh, måtte ni få en bra julklapp. Jag finner inga ord, allt känns så futtigt ikväll. tänker på er massor.

Svar på tråden Mina två änglar