Mina två änglar
Nej och det vore väl en sån sak som media skulle dykt på som hökar, eller?
Nej och det vore väl en sån sak som media skulle dykt på som hökar, eller?
Karro skrev 2008-12-18 17:34:32 följande:
Om det funnits ett barn hade hon inte kunnat vara så här kall i rätten och oskyldig för mödrar emellan hade deltagandet varit stort. Se på oss som här inne som är mödrar, inte är vi oberörda, det är det minsta man som mor kan vara i en sån här situation.
Emma jag hoppas du tar följande på rätt sätt. Du vet ju att jag vill alltid väl. Såg just en star trek film och Spock dör men någon säger då "han är inte död så länge vi minns honom" Ville ge dig det citatet. Jag menar jag vet ju att Max och Saga är döda men de lever för att vi minns dem, de lever genom och i våra minnen.
Kramar
MiS
PS Om nån tycker det är okänsligt eller på nåt sätt fel så anmäler jag mitt eget inlägg, säg bara till.
Siv: En sån fantastisk dikt!! Och fy 17! 160 knivhugg?? Varför?? Och hyenorna har jag heller inte mycket till övers. Var en gång tvungen att bevittna en lättare rättegång med skolan. En kvinna hade fått hot från en hon visste inte bara skulle skrämmas och tog bilen och flydde fast hon druckit. Jag mådde så fruktansvärt dåligt av att behöva sitta där som helt utomstående observatör för samhällsvetenskapens skull.
JohannaMatt: Du lyckas ofta skriva det jag just försöker formulera.
Ja, Emma, vi tänker väldigt mycket på er nu. På hur jobbigt det är med pågående rättegång samtidigt som du måste brottas med den "tomma" julen. Så alla kramar i världen till er alla från mig
MiS
Tibertius: Verkar ha varit en sammanslagning av kalla faktas program som gått i år.
Rastafairy: Jag blir så varm när Emma säger att hon under begravningen kunde se barnen stå där framme och dansa till musiken. jag tror det är så det är. Hon kan fokusera på barnen som de var istället för att tänka på det jobbiga hela tiden. och handen på hjärtat. visst känns det mycket bättre att tänka på barnen på det sättet. tack Emma för att du hjälper oss andra att kunna göra det genom att dela med dig av alla fina minnen och bilder. Tack Emma, de ÄR underbara.
Vi finns här för dig gumman när du orkar, tills dess bär vi dig i våra tankar, det vet du. Känn inte att du måste läsa ikapp eller svara på något när du tittar in, det är ju vi som ska finnas här för dig och inte tvärtom. Och orkar du inget skriva så hoppas jag du tankar lite omtanke hos oss för det vill vi ge dig.
Kan inte låta bli att oroa mig lite för din pappa Emma. Han står där stadig och stabil och trygg men jag hoppas han inte glömmer ta hand om sig själv också, tillåter sig själv att känna sorg och smärta. Så det inte en dag slår till med full kraft och "välter omkull" honom.
Kramar
MiS
EMMA: Även jag tänker otroligt mycket på dig och de dina ikväll. Förstår att morgondagen är jobbig att möta. En jul utan dina älskade små som borde fått vara hos dig. Åh, jag önskar så innerligt att du skulle få ha dem hos dig, att de skulle krama dig och sitta nära. Visst kan det vara svårt att få kramar av en 4-åring, men det händer ändå då och då. Jag önskar dig en massa sömn och frid fast jag vet att det är omöjligt. Åh, om jag kunde ge dig lite, så skulle jag. Jag unnar dig all frid och ro och skulle gladeligen ta en stökigare jul om det innebar att din blev lite lättare. Det är ju knappast någon uppoffring för mig som har mina älskade kvar. Så hur som helst önskar jag dig en god jul och hoppas att du kan känna deras närhet och se dem framför dig dansandes runt granen.
Många kramar
MiS
lite sent, men kanske två minuter? För både Max o Saga?
Emma: Har verkligen tänkt på er idag. Mitt i julmaten, vid Kalle Anka, när tomten kom mm. Alla dessa saker som är svåra för er men som jag kan glädjas åt och njuta av. Det är så orättvist att ni ska ha det så här. Jag fattar det fortfarande inte. Sänder min omtanke till er alla och hoppas ni känner all den kärlek och omtanke som strömmar till er från alla oss härinne.
Kramar
MiS
Måste få säga att det är skönt att se dig härinne och höra att du klarat dig genom helgen hyfsat ändå. Åh, jag förstår att det måste vara jobbigt att gå ifrån graven och samtidigt veta att de inte kan följa med dig hem. Åh om det kunnat ske ett mirakel där på julafton. Att jag vaknade dagen efter och inte hittade din tråd bland mina favoriter och inte saknade den för att händelsen tagits tillbaka och aldrig funnits.
Många många kramar till dig och din familj!
MiS
MrsDaniles: Beklagar din förlust, underbar text.