• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • malinagirl

Hoppas av hela mitt hjärta att det inte blir en överklagan i dag.
    Är det försent för överklagan sen? då är det i så fall en form av erkännande det med.

• dreamspell
    emmy840508 skrev 2008-10-28 20:02:30 följande:
    Jag tar inte illa upp alls. Jag hadde nog som utomstående haft massa frågor jag med.Självklart finns tankarna där. Tänk om jag låtit barnen vart hos sin pappa några dagar till. Tänk om jag inte öppnat dörren, tänk om jag lyckats försvara mig. Tänk om jag lagt barnen tidigare. Tänk om, Tänk om. men jag har bestämmt mig för att inte gräva ner mig.Det är meningslöst att gubbla på det sättet. Då får de fina minnena av barnen inte plats. Och det är ju det viktigaste. Att alla som vill, får minnas dom som de var.  Speciellt jag.jag skulle förgöras av skuldkänslor. Den enda som ska ha skuldkänslor är hon. Hon är den enda som har någon som helst skuld i detta.  
    Hej Emma!
    Tack för ditt svar, och jag kan självklart bara hålla med dig om att det bara är hon som bär skuld i denna händelse! Känns skönt att du tänker så tycker jag, många hade nog "grävt ner sig" och grubblat för mycket. Du har en sån fantastisk inställning och förmåga att försöka komma framåt och vidare i det här och dela med dig av dig själv och dina underbara, fina barn. Jag är så glad över att du låter oss vara med dig genom det här!
    Ska titta på dig på tv4 ikväll, spännande!
    Önskar er en supertrevlig Londonresa, ta hand om varandra!

Kram!
  • jl81

Hej Emma har inboxat dig nyss hoppas du har tid & lust att svara!

Kram till dig!

• Ellan 76

Tänker på er Emma och ska försöka se programmet ikväll på tv 4. Hoppas ni får det mysigt i London med god mat och dricka och bara vara. Många varma kramar Elin.

• JohannaMatt

Om man inte har möjlighet att se programmet ikväll så brukar det gå att se på Anytime...

• Tuttie
    Ellan 76 skrev 2008-10-29 09:50:25 följande:
    Tänker på er Emma och ska försöka se programmet ikväll på tv 4. Hoppas ni får det mysigt i London med god mat och dricka och bara vara. Många varma kramar Elin.
    Vilken tid är det ?
    (¯`°?.¸ ♥ Världens finaste Cornelia ♥ ¸.?°´¯)
  • dreamspell
    Tuttie skrev 2008-10-29 10:26:19 följande:
    Vilken tid är det ?
    Kl 22:40!
  • flumfi

Läste din blogg du har skrivit på familjeliv här idag. Vill bara sända många kramar o tankar till dig! O till dina små änglar tänder jag ett ljus för.

Många kramar till dig!

• Banzai

Som många redan skrivit så fins det inga ord.
    Jag skickar en stor kram och du ska veta att vi är oändligt många som tänker på er.

• SandraS

Jag håller tummarna för att det inte kommer in någon överklagan i dag!

Lycka till i kväll på tv4. Jag kommer att titta.

Svar på tråden Mina två änglar