• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • maggan75
    Mamasnest skrev 2008-10-28 22:16:03 följande:
    Det är en så liten sak att göra, men för hoppningsvis leder det till något gott.
    absolut det var så jag tänkte oxå kan man bara göra det lilla så har man gjort ngt i varje fall
  • Thessia

Sitter här och har precis börjat läsa igenom din blogg och det första jag tänker är:
    Vilken människa, så stark, omtänksam och bryr sej enormt mycket om hur andra mår.
    Jag säger som jag sagt förut att du är en sådan person som jag vill vara.
    Går nu genom en process om att jag och min man skall få tillbaka hans dotter (mamman har kidnappat henne)
    Bara det är så påfrestande men det är ju inget jämnfört med det du och dina anhöriga är tvugna att gå i genom, ni finns i mina tankar.

Kram på dej gumman!

(¯`°?.¸♥ Elias 2oo7o628 ♥¸.?°´¯)
  • faster

ja jag känner dem ju tyvärr ej men e så glad att man fåt tala med Emma här...blev så otroligt illa berörd ,så som många många andra, då det hände men man hade tusen frågor o ville bara få trösta så känns så skönt att hon vill vara här med oss.

AngelicaF skrev 2008-10-28 22:04:01 följande:
    Jag ska absolut se Emma.. Har bott granne med hennes sambo.. Dem är så starka och vilken familj det är..
  • AngelicaF
    faster skrev 2008-10-28 22:26:38 följande:
    ja jag känner dem ju tyvärr ej men e så glad att man fåt tala med Emma här...blev så otroligt illa berörd ,så som många många andra, då det hände men man hade tusen frågor o ville bara få trösta så känns så skönt att hon vill vara här med oss.
    Hon är så stark. Ja fattar inte vilken människa som kan göra det här.. Stod utanför när det var rättegång och hörde allt.. Bor i Köping kanske jag ska säga.. och hade jag kommit bata kommit in på rättegången vet jag inte vad som hade hänt
  • Filles Mamma

Hej Emma!

Vad duktig du är som har gjort en blogg! Har precis varit inne och tittat på den.

Jag håller mina tummar och tår för att de inte ska lämna in en överklagan. Hoppas verkligen inte att ni måste gå igenom allt igen...
    Läste om programmet imorgon som du ska vara med i, det ska jag verkligen titta på. Vi är nog många från Familjeliv som ska titta och som stöttar dig.
    Tänker på dig, din familj och Max och Saga varje dag. Det känns så skönt att kunna gå in här i tråden för att se hur du/ni mår. och att kunna stötta dig och din familj så gott vi kan!

Emma,du är en riktigt stark tjej som sprider sådan glöd omkring dig och du har påverkat så många av oss. Tänk om det fanns fler som dig!!

Vad skönt för er att åka till London, det unnar jag er verkligen. Ni får rå om varandra!

Många styrkekramar till dig och din familj
    KRAMIS

ps. jättesöta nya bilder på lilla Saga!!

• faster

Beundrar henne o hennes familj välidgt...
    Nej jag skulle inte heller vågat gå in...
    Detta är något sååå fruktansvärt så ja det finns bara inte nåt försvar.

• SandraS

Emma, är det okej att jag tar med bilden som Rastafairy redigerade och hade i sin blogg? (Jag har självklart frågat henne oxå )

• bedasplace

Får inte glömma programmet i morrn nu, för jag vill se det.

Och så vill jag säja att jag blir så varm om hjärtat av allt stöd både Emma och Nicklas får här! Helt otroligt hur folk kan ställa upp som!Mycket fint det

Och det är kul att få lära känna Max och Saga också.
    Och den bild man fick av dom från foton i media stämmer ju verkligen.......den stora men ändå lilla storebrorsan som tar vuxet ansvar och är så duktig med allting.Och där då den lilla systern hänger på där bakom storebror och bara överälskas av sin stora lilla storebror och genom han får allt serverat på ett silverfat,och detta bara lyser igenom på henne,hur otroligt omhuldad hon på alla vis blir av storebror.........

Så mycket kärlek Max och Saga utstrålar,det är helt fantastiskt.
    Och all den kärlek dom hann få tror jag knappt nån hinner få under en hel livstid...........det avundas jag dina barn!

• Wishmaster

Ja Emma ha det så roligt nu i London och passa på och se allt ni vill se nu, men du, Big ben är en klocka inget annat =)Hör av dig när du kommer hem o berätta hur d var!

// Bror Tommy

Svar på tråden Mina två änglar