• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Mamasnest
    Dittelina skrev 2008-10-28 20:46:13 följande:
    Emma! Jag vill fråga en sak: Hur känner du inför programmet i morgon och att träffa Englas mamma, det hände ju ungefär samtidigt. kram
    Vilket program?
    Trebarnsmamma på heltid
  • faster

Hej Emma!
    Vill önska dej en trevlig resa.Tänk att få se mamma mia i London bara det i sej må vara en upplevelse!!
    Läste i expressen igår att et ska komma in en överklagan imorgon men vet ej om det stämmer...
    Önskar jag kunnat göra något för att du ska slippa genomlida mer.Detta är ej rätt att du ska behöva vara med om detta gång på gång.Det måste ju röra upp känslor hela hela tiden.
    Sånt här går ju naturligtsvis aldrig någonsin att glömma men nu har de ju varit begravning,rättegång osv...du borde ju verkligen fått lugn o ro nu.
    Skickar en varm StyrkeKRAM

• Jeanette69

Har precis läst din blogg och nu är det mina tårar som inte slutar rinna... Så otroligt stark du är som tagit dig igenom detta! När du skrev om hur dina barn låg tätt tillsammans hand i hand så brast mitt hjärta. Min mor dog för många år sedan och jag blev tillfrågad om jag ville se henne men orkade inte. Det ångrar jag än idag så jag är glad för din skull att du orkade och vågade.
    Lycka till med allting i framtiden! Jag är säker på att min änglamamma håller ett vakande öga på Max och Saga!

Världens Bästa Isabelle
  • faster

Håller med dej fullständigt!

Lingonflickan skrev 2008-10-28 21:11:13 följande:
    Jag önskar hon tagit sitt förnuft till fånga och inte gjort det där hemska öht
  • Dittelina
    Svar på #1810
    ekdahl i moron efter tv4 nyheter
  • SandraS

Hej Emma!
    Jag håller tummarna för att det inte kommer in någon överklagan i morgon.
    Jag funderade på att skriva något om Max och Saga i min blogg och länka till deras minnessidor om du tycker att det är okej, jag skulle även vilja länka till minnesfonden, vart hittar jag den?

• emmy840508
    JohannaMatt skrev 2008-10-28 20:36:23 följande:
    Ja, vad jag hade önskat att ni slapp genomleva detta en gång till.En annan fråga som du givetvis bara svarar på om du villHörde ingen av grannarna något?
    Nej, inte vad jag vet. Ingen har sagt att de hörde någonting. Tyvärr
  • emmy840508
    Mamasnest skrev 2008-10-28 20:56:04 följande:
    Vilket program?
    Jag ska vara med i ett debattprogram på tv4 imorgon klockan 22.40.
  • Lingonflickan
    emmy840508 skrev 2008-10-28 21:30:06 följande:
    Nej, inte vad jag vet. Ingen har sagt att de hörde någonting. Tyvärr
    Det gick ju så fort, antar jag.
Svar på tråden Mina två änglar