• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Ekorrfamiljen

Det måste vara varje förälders värsta mardröm! Att någon med berått mod tar ens barn ifrån en på ett så brutalt sätt. En sjukdom kan man slåss mot, svära över och kanske bekämpa. Någon som tar livet av ens barn... Vilken ångest! Jag finner inte ord! Gråter

Önskar att du ska få må så gott det bara går, även om jag förstår att det kommer att ta tid, om någonsin att ta in och förstå vad som hänt!

Varma kramar!!

Alla goda ting är 3, men jag vill gärna ha ett 4:e barn ändå!
  • LyNxQ

Skickar några långa, varma och mjuka kramar till dig

• emmy840508
    SandraS skrev 2008-10-28 21:17:28 följande:
    Hej Emma!Jag håller tummarna för att det inte kommer in någon överklagan i morgon.Jag funderade på att skriva något om Max och Saga i min blogg och länka till deras minnessidor om du tycker att det är okej, jag skulle även vilja länka till minnesfonden, vart hittar jag den?
    Det är helt okej att lämna till minnessidan. Tack för att du vill göra det. Tack också för att du vill visa att fonden finns på din blogg. Här kommer länken.
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article2440652.ab
  • coCKa

Hejsan Emma!

Har nu även läst din blogg, det gör mig så ont att du varit tvungen att genomlida allt detta!! Alla förälldrars värsta mardröm har nu blivit din dystra verklighet!!

Du frågar dig varför det ej kommer tårar!? Men tårar i sej behöver inte vara något kvitto på att man sörjer, jag menar man kan ju vara lycklig och känna glädje utan att man går omkring och skrattar hela tiden!!

Jag tror att när man går igenom sånt trauma som det du går igenom så går kroppen in i någon typ av "överlevnadsinställning" för att överhuvud taget kunna orka med att fungera någorlunda. Sen tar kroppen det lite i sin egen takt just för att man inte ska bryta ihop totalt så egentligen när det kanske borde kännas som tyngst och du tycker att du borde gråta som mest så tar koppen liksom över just för att du ska klara det och du upplevs i stället "lugn". Så när du såg dina underbara små så var det som mest kaos inom dig så din kropp "räddade" dig och dom gånger du tilllåts gråta lite är när din kropp vet att du orkar med att känna lite och kan bearbeta din sorg.

Önskar er en riktig kärleksweekend där ni kan koppla av och bara vara ni och njuta av varandra!! För ni får inte tappa bort varandra i allt det här, så viktigt att ni vårdar eran kärlek!! Men att vårda kärleken är vel du den sista man behöver påminna det om =), det är ju verkligen det du emma står för - KÄRLEK

Kram på dig

• faster

undrar om et programmet kommer gå i repris?någon som vet`har ej möjlighet att titta då det är den mest aktiva tiden på mitt jobb...typiskt skulle så gärna velat se det..

• MissTiny

Hej Emma! Du sa till mig för många år sedan att du tycker att jag är en stark person, men jag kommer inte i närheten av din styrka! Din styrka kan inte beskrivas i ord! Jag tänker på dig! Kram //Tina

• AngelicaF
    faster skrev 2008-10-28 21:54:34 följande:
    undrar om et programmet kommer gå i repris?någon som vet`har ej möjlighet att titta då det är den mest aktiva tiden på mitt jobb...typiskt skulle så gärna velat se det..
    Det är ju direktsänt så jag tror inte det.
Svar på tråden Mina två änglar