• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Rastafairy

Hej igen.

Tänker fråga en sak du inte behöver svara på emma om du inte vill. Men hur går tanksarna och vågar du titta på "monstret" när du var i rätten?
    Hur känndes det att möta henne där? Höra henne...?

Svara inte om du inte vill såklart men de är någit jag funderat över.

Hörde på nyheterna ur rättegången mot anders eklund när Englas mamma pratade mm så då började tankarna snurra hur man själv hade tänkt om man satt i samma omänskliga fruktansvärda situation att som förelder till sitt döda barn behöva möta dess mördare utan att kunna straffa denne med sina egna händer som man kankse skulle vilja.

Hoppas att londonresan gick bra och att ni hade lungt och skönt föressten.

Idag tänkte jag på max och saga när jag var på ÖF. Satt med en kille som va ganska lik max som hette timmie och degade lera.
    Tänkte också på dem hemma och fick rysningar. Måste ha nått med att göra att så många människor känner för dina barn!

• Tibertius

Hej,¨

Ville bara önska dig och alla andra här en riktigt trevlig helg. Hoppas du drömmer fina drömmar och kopplar av ordentligt.

Kramar

• pojkmamma790421

Hej Emma
    Ville bara hälsa och säga att en dag du ska få svaret på alla dina frågor och den dagen blir din lyckligast dag då du ska återse med dina barn
    Nu vill jag önska dig så mycke styrka och frid som möjlig, du är en fin människa och Max och Saga är stolta över dig!!!

Mina Tänkar går till Max och Saga ,deras öde har berört många maånga människor,vi lider med Er!!!

• Baba Screetch

HEj Emma!!!

Nu blir jag alldeles  rörd när jag fick veta om låten "empty room"

jag har varit lite förvånad att den inte dykt upp i tråden innna (inte vad jag sett iallafall) för det är DEN låten jag tänker på er när jag hör!!!

Jag minns så väl när allt hade hänt o jag o sambon o barnen skulle åka till hans släkt i skåne, o denna kom på radion, då sa jag  till sambon att jag tänkte på dig o barnen när jag hörde denna, sen började jag gråta.

Efter det är det den sången jag förknippar med er...

Va konstigt!!!

Men den är väldigt fin, och jag tycker verkligen den fått en "mening" om du förstår vad jag menar!

Ville bara skriva det, för jag tyckte det var konstigt att den låten fanns med er åxå där. Men jag förstår till 100% eftersom den ärä så vacker!

Sköt om dig!!!!

Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • UngMorsa

Hej Emma.
    Jag ville bara säga att jag tänker på er även idag och att barnen finns i våra tänkar!

Kram

• JohannaMatt

Alltid i våra tankar. Ljusen brinner för dina änglar.

• faster

har även jag tänt ljus ikväll för dina små.Tankarna finns hos er ständigt o tittar in här till dej varje dag även om jag inte alltid skriver något.
    Kram

• emmy840508
    Wishmaster skrev 2008-11-06 19:56:54 följande:
    Emma du kan få låna filmen mamma mia av oss, vi har den naturligtvis =) Håller med alla andra att det är skönt att läsa att ni hade det bra i England.Fick du MMSét ja skicka?? skicka d från Jessicas mobil så du kanske inte visste vem d var ifrån. Hur som helst så såg graven väldigt fin ut med alla dessa ljus brinnandes i mörkret. Var inte så svårt att hitta dit för den som inte visste vart den låg, helt klart mest ljus där, om man bortser från minneslunden förstås. Många som tänker på era änglar!Vi får höras av nåndag!// Tommy
    Heeej! Jasså det var NI som skickade sms:et. Jag funderade på vem det var ifrån. Jag kunde tyvärr inte öppna det därifrån London. Men när jag kom hem trillade det in hos mig :0) tack så jättemycket för att ni visade mig hur fint det var!
  • emmy840508
    ashera skrev 2008-11-06 21:00:06 följande:
    Det är första gången jag skriver i denna tråd, har läst en del och vill skicka en egen hälsning. Det är svårt att veta vad man ska säga, men det som hände dig och dina barn har berört mig otroligt mycket och jag vet inte hur mycket jag gråtit...trots att jag inte känner er. Tänker mycket på dig och dina barn. Skulle vilja skicka dig två låtar av ett av mina favoritband. Skriver texterna också...Within temptation - Our farewell
    " target="_blank">

In my handsA legacy of memoriesI can hear you say my nameI can almost see your smileFeel the warmth of your embraceBut there is nothing but silence nowAround the one I lovedIs this our farewell?Sweet darling you worry too much, my childSee the sadness in your eyesYou are not alone in lifeAlthough you might think that you areNever thoughtThis day would come so soonWe had no time to say goodbyeHow can the world just carry on?I feel so lost when you are not by my sideBut there's nothing but silence nowAround the one I lovedIs this our farewell?So sorry your world is tumbling downI will watch you through these nightsRest your head and go to sleepBecause my child, this not our farewell.This is not our farewell.
    Tusen tack för den otroligt fina låten, och för de fina orden. Det ger mig styrka.
  • Anki 82

Hej Emma!
    Hoppas du haft en bra vecka och får en bra helg nu! Nåt speciellt ni ska göra?

Svar på tråden Mina två änglar