• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • lalasmama

hej, jag kikar in & försöker formulera mina tankar..
    Det är mkt jag vill ha sagt, men svårt att få ner dem i ord..
    Jag har tänkt på dig & din familj så mycket sen detta hemska hände, jag har sett dig/er på tv & läst om er.. jag blev så ?glad? när jag hittade denna tråd, att kunna få skriva ner mina tankar.. iaf några av dem till dig..
    Jag hoppas du vet hur många som tänker på dig & din familj..
    Du verkar så stark, om de hänt mig så skulle jag bara vilja gå & gömma mig i ett hörn & försvinna, men nu har de ju inte hänt mig så jag vet ju inte hur jag skulle reagera..
    Jag tänker ofta på dina fina barn, när jag tänder ljus tänker jag på dem & alla nära & kära jag förlorat..
    Många varma kramar från maria i småland

• Mopsan

Hej instämmer med lalasmama du, dina barn och resten av din familj har vart ständigt i mina tankar. Det gör ont i mig bara tanken på allt du fått utstå. Jag blir oerhört rörd av det du skriver och instämmer såklart dom har det bra och nu finns det ingen som kan skada dem. Jag är inte religös av mig men det finns ingen tvekan i mitt hjärta om att du en dag kommer få vara tillsammans med dem igen. Jag önskar dig sinnesro och lycka. och vet att dina barn finns i allas hjärtan och tankar. Kramar från mig.

• JohannaMatt

Tänkt på det flera gånger att du måste ha så bra minne. Jag menar allt du minns om barnen, sen långt tillbaka, hur det var när de började gå, enstaka händelser och detaljer. Själv minns jag knappt vad vi gjorde igår :) Det måste vara skönt att kunna minnas så tydligt och kunna plocka fram de finaste minnena.

Två ljus brinner för dina barn i mitt fönster och varje kväll när vi ska sova så säger vi "godnatt Max" blåser ut första ljuset. Och "godnatt Saga" när vi blåser ut det andra. Önskar man kunde besökt graven. Nån dag, kanske.

All styrka till dig och de dina idag, kram Johanna

• emmy840508

Idag har jag vart till psykologen. Det e så skönt att prata med henne nu. Jag visste inte vad jag gjorde där i början. Alla sa att jag "borde" gå till en psykolog. men jag visste inte riktigt varför. men det vet jag idag. jag har skapat en bra kontakt med henne hittils. Nu börjar nog "behandligen".

På eftermiddagen var jag och träffade två av mina vänner. En av dom har två barn som hon hadde med sig. Jag bli så lungn med barn runt omkring mig. Det er så himmla skönt att få hålla hennes lilla tjej i min famn, inte som någon ersättning för mina gena barn, utan för att jag alltid vart så barnkär och jag e glad att jag fortfarande har kvar det.
    Storebror till lilltjejen har så otroligt mycket bus i sig. Han gör allt för att hitta på det roligaste buset för dagen. Han hadde pratat om mig när de åkte i bilen för att komma till fiket där vi skulle ses. Det värmde mycket. Att han såg fram emot att träffa mig. Jag e så glad att jag kan tillföra något i dessa barns liv. Att få vara med när de varje dag lär sig något nytt. Jag kommer aldrig jämföra andra barn med mina egna, utan se de som sina egna individer, och vara glad för att jag får dela deras liv nu när jag tyvärr mist mina egna små änglar.

• SBoren

Skönt du fått en fin kontakt med psykolog. Att det ger börjar "ge" nåt...

Så härligt att du har sån ork, att träffa/hålla andras barn...

Ta hand om dig.

• Wishmaster

Emma du kan få låna filmen mamma mia av oss, vi har den naturligtvis =) Håller med alla andra att det är skönt att läsa att ni hade det bra i England.
    Fick du MMSét ja skicka?? skicka d från Jessicas mobil så du kanske inte visste vem d var ifrån. Hur som helst så såg graven väldigt fin ut med alla dessa ljus brinnandes i mörkret. Var inte så svårt att hitta dit för den som inte visste vart den låg, helt klart mest ljus där, om man bortser från minneslunden förstås. Många som tänker på era änglar!
    Vi får höras av nåndag!

// Tommy

• ashera

Det är första gången jag skriver i denna tråd, har läst en del och vill skicka en egen hälsning. Det är svårt att veta vad man ska säga, men det som hände dig och dina barn har berört mig otroligt mycket och jag vet inte hur mycket jag gråtit...trots att jag inte känner er. Tänker mycket på dig och dina barn.

Skulle vilja skicka dig två låtar av ett av mina favoritband. Skriver texterna också...

Within temptation - Our farewell

In my hands
    A legacy of memories
    I can hear you say my name
    I can almost see your smile
    Feel the warmth of your embrace
    But there is nothing but silence now
    Around the one I loved
    Is this our farewell?

Sweet darling you worry too much, my child
    See the sadness in your eyes
    You are not alone in life
    Although you might think that you are

Never thought
    This day would come so soon
    We had no time to say goodbye
    How can the world just carry on?
    I feel so lost when you are not by my side
    But there's nothing but silence now
    Around the one I loved
    Is this our farewell?

So sorry your world is tumbling down
    I will watch you through these nights
    Rest your head and go to sleep
    Because my child, this not our farewell.
    This is not our farewell.

• ashera

Within temptation - memories

In this world you tried,
    Not leaving me alone behind.
    There's no other way,
    I pray to the gods let him stay.
    The memories ease the pain inside,
    And now I know why.

All of my memories keep you near.
    In silent moments,
    Imagine you'd be here.
    All of my memories keep you near,
    In silent whispers, silent tears

Made me promise I'd try,
    To find my way back in this life.
    Hope there is a way,
    To give me a sign you're okay.
    Reminds me again it's worth it all,
    So I can go home.

In silent moments,
    Imagine you'd be here.
    In silent whispers, silent tears.

Together in all these memories,
    I see your smile.
    All of the memories I hold dear.
    Darling you know I'll love you,
    Til the end of time.

All of my memories keep you near
    In silent moments,
    Imagine you'd here.
    All of my memories keep you near,
    In silent whispers, silent tears.

All of my memories...

• Tibertius

Hej Emma,

Så jätteskönt det känns att höra att du går till en psykolog och att det ger något. Kommer säkert att hjälpa dig mycket. Skönt också att höra att du njuter så av att träffa dina vänners barn de är säkert till stor hjälp. När du träffar barnens vänner, frågar dom mycket efter Max och Saga?

Tänker på er! Ha det så bra.

Kramar

• JohannaMatt

Bra att du går till psykolog, tror jag. Bättre ju mer man pratar och gärna om o om igen. Håller man sorg inom sig så sprängs man till slut.

Natti natti alla här inne och alla änglar.

Svar på tråden Mina två änglar