• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • pojkmamma790421

Hej Emma vill bara att du ska veta att kärlek är starkaste av alla kännslor...
    Tänker på Er dagligen
    Max och Saga Ni är i mina tänkar för alltid!!!

• Tibertius

Hej Emma

Hoppas helgen har varit bra. Tänker som vanligt på dig och dina fina änglar.

Du är en otroligt stark människa, jag förundras dagligen över det.

Många kramar

• faster

Tittar in en sväng idag oxå o hoppas ni haft en mysig helg tillsammans!
    Har tänt ljus för dina små även idag.
    När får ni besked om det blir nu rättegång eller inte?hoppas verkligen att ni slipper!!
    Stor varm kram.

• emmy840508

Kom att tänka på en dikt som stämmer så bra

mina ögon kan glittra, mina läppar kan le.
    Men sorgen i mitt hjärta, kan ingen se.

Många har ställt sig frågan "varför gråter hon inte, hur kan hon skratta?"
    Denna dikt säger en hel del.
    Ni medlemmar här på familjeliv har jag fått ett sånt otroligt stöd ifrån. Ingen har ifrågasatt mitt sätt att sörja. Därför är jag kvar här, jag kan inte ta mig härifrån, för det ger mig så mycket.
    De som ställer sig de frågor jag tidigare nämnde, har också min förståelse. När man inte vart med om något liknande själv, så måste man få undra. Men nästa gång någon frågar mig det. Så kommer jag svara med denna dikt.

• Måne och Sol

God kväll Emma.

På mitt jobb pratade vi om er förlust och de kunde inte fatta att du inte hatar. Det har jag också lite svårt att förstå, men på samma gång fyller det mig med en väldig respekt. Du gör ju verkligen allt den som ville skada er inte ville att du skulle göra. Du lever. Fullt ut. Snacka om att vara starkare än hatet. Jag beundrar dig, men beklagar djupt din förlust.

• Tibertius

Tänk att denna dikt säger så mycket, förstår verkligen att det är så det är..

Natti, natti alla här inne och alla små änglar!

• kärålajn

Alla sörjer på olika sätt.
    En del gråter, en del skriker rakt ut, andra bearbetar det tyst inombords.
    Kan vara så att chocken fortfarande inte riktigt lagt sig.
    Att hata henne för att hon "får" nått av dig.. om du visar dig likgiltig kommer hon inte åt dig.

ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
Svar på tråden Mina två änglar