• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Lingonflickan

Kära Emma; Varför skulle vi ifrågasätta ditt sätt att sörja? Varför måste någon göra det? Sorg är personlig, och tar sig så olika uttryck. Den behöver inte ens ta samma uttryck hos samma person vid olika tillfällen i livet då vi möter sorg. Jag tycker du är fantastisk! Och jag vet att du sörjer oavsett du gråter eller skrattar. Och hjärtats sorg är tung att bära, men ingen kan se in i någon annans hjärta. Så från mitt innersta ger jag dig en stor kram!
    MiS

• JohannaMatt

Ingen kan ifrågasätta hur mycket du älskar dina barn, det lyser ju så starkt om dig och det syns i dina ögon då du pratar om dem.Ingen kan veta hur mycket du sörjer, eller på vilket sätt, men ingen tror att du INTE sörjer. Det kan jag aldrig tänka mig.

Jag tror att det sätt du valt att sörja på var det ända du kunde välja, för att du är du och det är så du reagerar för att orka leva vidare. Stor kram till dig, Emma.

• Sess82

Har skrivit till dig tidigare i tråden och vill bara säga efter att ha följt denna dagligen, liksom läst din blogg och kikat in på minnessidorna.

Jag vill bara tala om att jag själv känner, och har sett väldigt många som tycker, att du borde bli nominerad till årets kvinna. DU är så himla stark och tar små kliv framåt för att klara av att gå vidare med ditt liv, utan dina två små underbara barn, och hur DU klarar av detta är ofattbart för många av oss. Och att du sedan inte ödlar någon tid på att känna hat mot henne som berövat dig det käraste du hade, utan istället lägger all din energi på att minnas allt härligt och fint du fick uppleva med dina barn, ja detta är det inte många som skulle klara av.

Vill härmed tala om att jag inväntar hoppas på svar från Aftonbladets Vendela, om angående hur man anmäler någon till den tävling som årets kvinna faktiskt är. Önskade jag kunde få ge dig den titeln utan en massa omröstning av svenska folket. Här inne på FL är vi många som lärt känna dig, och det är säkerligen den riktiga Emma vi mött här inne. I mina ögon är du den starkaste kvinna jag någonsin "mött".  Hoppas alla här inne kan hålla tummarna med mig att jag får svar om hur vi kan få dig Emma nominerad. Och hoppas att du inte misstycker att vi vill ge dig denna ära att låta resten av Sverige lära känna dig bättre också!

Hoppas du haft en supertrevlig helg!

Ilias 080413
  • Naknik

Vi är många människor som tänker på er och ber för er. Tack för att du öppnade denna tråden, det finns så oerhört mycket kärlek och omtanke här inne. Tack för din generositet och att du delat minnet av barnen med oss.

• emmy840508
    Sess82 skrev 2008-11-09 22:01:19 följande:
    Har skrivit till dig tidigare i tråden och vill bara säga efter att ha följt denna dagligen, liksom läst din blogg och kikat in på minnessidorna.Jag vill bara tala om att jag själv känner, och har sett väldigt många som tycker, att du borde bli nominerad till årets kvinna. DU är så himla stark och tar små kliv framåt för att klara av att gå vidare med ditt liv, utan dina två små underbara barn, och hur DU klarar av detta är ofattbart för många av oss. Och att du sedan inte ödlar någon tid på att känna hat mot henne som berövat dig det käraste du hade, utan istället lägger all din energi på att minnas allt härligt och fint du fick uppleva med dina barn, ja detta är det inte många som skulle klara av.Vill härmed tala om att jag inväntar hoppas på svar från Aftonbladets Vendela, om angående hur man anmäler någon till den tävling som årets kvinna faktiskt är. Önskade jag kunde få ge dig den titeln utan en massa omröstning av svenska folket. Här inne på FL är vi många som lärt känna dig, och det är säkerligen den riktiga Emma vi mött här inne. I mina ögon är du den starkaste kvinna jag någonsin "mött".  Hoppas alla här inne kan hålla tummarna med mig att jag får svar om hur vi kan få dig Emma nominerad. Och hoppas att du inte misstycker att vi vill ge dig denna ära att låta resten av Sverige lära känna dig bättre också!Hoppas du haft en supertrevlig helg!
    Åååå, tusen tack villket otroligt fint inlägg. Jag blir alldeles mållös. Jag vill så gärna ge tillbaka allt ni ger mig. Jag vill få alla er att förstå hur mycket ni hjälp mig genom ert enorma stöd. Jag bli alldeles tagen av att bli kallas "årets kvinna". jag har lyckats med det
    genom att vara sann, att vara den Emma jag tycker om att vara och bara vara mig själv.
    Ingen officiel nominering behövs för att få mig att känna mig speciell, ni gör jobbet, bara genom att finnas här på familjeliv.
  • emmy840508

Jag har nyss setat och lagt in lite bilder här på familjeliv. Hoppas ni kan se dom. De finaste bilderna jag har på barnen finns på minnessdorna, men det kommer komma sånna bilder här med. Nu har jag lagt in bilder jag länge lovat att jag skulle lägga in. Bilder på mig från förr, bilder från nu, och bilder från london.

• turbomorsan
    emmy840508 skrev 2008-11-09 22:32:39 följande:
    Jag har nyss setat och lagt in lite bilder här på familjeliv. Hoppas ni kan se dom. De finaste bilderna jag har på barnen finns på minnessdorna, men det kommer komma sånna bilder här med. Nu har jag lagt in bilder jag länge lovat att jag skulle lägga in. Bilder på mig från förr, bilder från nu, och bilder från london.
    Om du går in på inställningar så kan du bocka för så att galleriet syns
    Kramisar!
  • emmy840508
    turbomorsan skrev 2008-11-09 22:36:01 följande:
    Om du går in på inställningar så kan du bocka för så att galleriet syns Kramisar!
    Tack för hjälpen :0)
  • JohannaMatt

Fina bilder!

Jag tycker att man ser en skillnad i dina ögon,bilden från före o dem nu. Det är som din sambo sagt att barnens styrka gick in i dig. Och det syns i dina ögon.

Svar på tråden Mina två änglar