• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • MrsNash

Hej Emma,

Är som många andra här inne dagligen och läser. Tänker även på dig och dina barn och din familj dagligen! Har skrivit lite för längesen till dig.
    Men idag ville jag bara säga att jag tänkte på dig imorse i bilen på väg till jobbet, de spelade Martin Stenmarks nya låt "A million candles burnin" på radion. Den tyckte jag var så klockren till DIG! Har du lyssnat på den texten?!

Stor kram Cecilia

• SofiaD

Läste som hastigast på kvällstidningarnas löpsedlar idag, stämmer det som stod? Att Max & Saga ska få syskon? Vad underbart i så fall!

♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • mih

Ja, det stämmer. Barnens pappa Niklas väntar på tillökning med sin sambo.

• SofiaD
    mih skrev 2008-11-12 13:36:59 följande:
    Ja, det stämmer. Barnens pappa Niklas väntar på tillökning med sin sambo.
    Ok, det framgick inte riktigt vem det var som som väntade barn. Eller jag uppfattade det inte iaf då jag inte läste så noga.
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • MROOM

Hej Söta Starka Emma.
    Tack för att du tycker om det minnesrum jag har gjort till Saga och Max. Jag gjorde det innan du började med ditt forum och märkte att det finns ett behov att ha ett ställe att gå till och skriva ner sina tankar. Dessutom hoppas jag att minnesrummen kommer att sparas för "all framtid" .
    Du har, liksom jag, förstått att det är en del i terapin, för att gå vidare, att skriva ner alla tankar som snurra i ens huvud.
    Det märks att vi är många som vill visa vår medkänsla och det är fantastiskt med allt stöd du får på ditt forum.
    Ingen som har läst om Saga och Max öde kan vara oberörda.
    .
    Om det är något i minnesrum, på m-room, som läggs in och som du inte tycker om så är det bara att säga till så tar jag naturligtvis bort sådana inlägg.
    (Jag är glad över att även Nicklas tycker att minnesrummet är fint).
    Jag önskar dig all lycka i framtiden och att det kommer in mycket pengar till barnens minnesfond.
    //Viviann

• Regno77
    Anna73 skrev 2008-11-11 12:03:15 följande:

" target="_blank">

Vad vackert det var. Jag satt framför datan själv mitt i tittandet av er vackra film kom min 8 åriga son in och sa vad söt han är om Hugo. Sen kom det men va sorgligt, och sen var det tyst. När jag vände mig om så forsade tårarna på hans kind. Jag har ALDRIG sett han gråta så förut. Fick ta han i min famn och berätta att man får lov att gråta och livet är bra orättvist..
    Så här berörde de oss alla. Kram på er,
  • Wallberg

hej! helt otroligt hur stark du e som människa..blir såå ledsen när jag tänker på det som hänt dina små barn....
    man tänker själv hur man skulle blivit kan garantera att jag skulle hamna på psyket direkt . du är såå otroligt stark. kram

• Anki 82

Hej Emma!

Tänkte på dig idag. Vad skönt att höra att din dag varit bra!
    Och grattis eller vad man nu säger till beslutet att inte pröva fallet i tingsrätten igen! En liten vettig sak som händer.
    Som sagt så är du en underbar människa Emma och jag vet att du kommer få ett underbart liv med dina fina barn i hjärtat!
    Hade aldrig klarat av att vara lika stark som dig, du är helt makalös.
    Läser tråden varje dag och det hjälper så mycket. Ibland blir man så irriterad över småsaker och så läser man om vad du gått/går igenom och så känns ens egna problem genast så futtiga. Försöker varje dag uppskatta vad man har istället, och det tack vare dig!
    Hoppas att det nån gång i framtiden föds ännu ett barn som kommer ha äran att ha dig som mamma! Den dagen du känner dig redo. Oavsett vad som händer så har du alltid dina små änglar vid din sida och du kommer alltid vara deras mamma.
    Blir också lite nyfiken på vad det är du ska göra men förstår om du vill vara anonym med det. Härligt att höra att du hittat rätt väg iaf.
    Stor kram till dig!

Svar på tråden Mina två änglar