• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • JohannaMatt

Ja, det var skönt att höra att de inte tar upp det i Tingsrätten igen. Det hade ju bara varit för jävligt. Det är nog med Hovrätten...

• Tibertius

Hej Emma,

Ett stort GRATTIS till att det ej tas om i tingsrätten! Måste kännas jätteskönt. Blir också nyfiken på vad du ska göra, känns skönt att höra att du tar dig framåt i livet.
    Du gör en så storartat insats varje dag tycker jag. Varje dag när jag är med mina barn tänker jag så mycket på dig när det blir konflikter och jag har lärt mig att handskas så mycket bättre i såna lägen. Det tackar jag dig för! Man tar vara på alla små tillfällen på ett annat vis nu..

Tänker så mycket på dig och dina änglar!

Många kramar och än en gång GRATTIS!

• emmy840508
    JohannaMatt skrev 2008-11-12 11:41:07 följande:
    Vågar man fråga vad du har bestämt dig för att göra? Ska du börja plugga? Tämker på er dagligen, som vanligt. Hoppas att även änglarna känner av alla varma tankar här nerifrån. Det finns få monster och desto fler fina människor. Hoppas de känner det. Kram//Johanna
    Det e klart du vågar fråga. Jag funderar fortfarande.Men jag tror jag kommer börja på en utbildning som är inriktad på vård och omsorg. Jag kommer inrikta mig på barn... men inte än, jag mår fortarande för dåligt för att konsenterar mig på något sånt. men om ett tag så ska jag titta vidare. Nu har jag iaf fått en inblicka i vad som finna att välja på.
  • emmy840508
    MrsNash skrev 2008-11-12 13:22:30 följande:
    Hej Emma,Är som många andra här inne dagligen och läser. Tänker även på dig och dina barn och din familj dagligen! Har skrivit lite för längesen till dig.Men idag ville jag bara säga att jag tänkte på dig imorse i bilen på väg till jobbet, de spelade Martin Stenmarks nya låt "A million candles burnin" på radion. Den tyckte jag var så klockren till DIG! Har du lyssnat på den texten?! Stor kram Cecilia
    Jag är jättedålig på låtar, men ska lyssna på den efter att du berättat detta. Blir nyfiken. tack för tipset!
  • emmy840508
    SofiaD skrev 2008-11-12 13:32:39 följande:
    Läste som hastigast på kvällstidningarnas löpsedlar idag, stämmer det som stod? Att Max & Saga ska få syskon? Vad underbart i så fall!
    Ja, det stämmer som sagt. Max o saga får syskon någon gång i början av mars. Jag e jätteglad för deras skull. Som sagt så är det INTE jag som är gravid. Utan det e Nicklas som väntar lillökning.
    Jag har fått frågan många ggr om det inte är en tanke för mmig med.
    Men, jag känner att jag vill sörja max o saga ordetligt först. När de värsta känslor har lagt sig så kommer jag börja tänka åt det hållet igen. Jag kommer alltid sörja Max o Saga. Men jag känner att jag vill ge ett eventuellt nytt barn en hel mamma. Som har all ork att ta hannd om det nya livet.
  • Jeanette69

Vill absolut inte lägga sordin på stämningen men jag läste på tv3:s text-tv att tingsrätten inte tar upp fallet igen utan att det går direkt till hovrätten. Stämmer det eller har de skrivit fel?

Världens Bästa Isabelle
  • OikaO

Hej Emma!
    Har skrivit här en gång förut men läser i princip varje dag, skönt att se att du/ni har det bra och underbart att det inte tas om i tingsrätten igen! Såklart jobbit med hovrätten med men kan tro det är en lättnad att "den där" inte fick som hon ville!
    Kul att du kommit fram till vad du skulle vilja läsa till/jobba med men förstår och håller med dej att ta det lugnt gör inget förhastat utan koncentrera dej på att må bra först:)
    Kramar från mej!

• emmy840508

Ja, ni har så rätt, det kommer inte bli något mer i tingsrätten. En reporter på expressen lovade att höra av sig så snart hon visste något och straxt efter 4 så ringde hon och berättade det positiva beskedet. Jag kännde då att jag gått på helspänn, jag stod på parkeringen till konsum och allt bara rann av mig. jag slappnade av i hela kroppen. Det blir en prövning i hovrätten med stor sannolikhet. Men då slipper vi TVÅ omgånger till iaf.
    Jag e så lättad att de godkännde den rättegången, för den var riktigit kämpig att ta sig igenom.
    Idag har jag vart ute och en vän på landet. Vi hadde jättemysigt, fikade, lekte med hennes två barn och pratade massa tjejsnack. När jag kom hem så kom min syster med sambo över på lite mat och fika. Var jättetrevligt att umgås med dom. Nu är jag helt slut efter dagen. Imorgon ska jag till psykologen igen. Så jag ska försöka gå o lägga mig i tid så jag orkar med morgondagen också.

• emmy840508
    Jeanette69 skrev 2008-11-12 21:23:58 följande:
    Eller är det bara frågan om jäv i tingsrätten som ska tas upp?
    Det kommer med stor sannolikhet att tas upp i hovrätten. vi väntar bara på ett datum.
Svar på tråden Mina två änglar