• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Anna73 skrev 2008-11-11 12:01:50 följande:
    Denna video har jag gjort till Hugo..Låten heter A Better Place av Camilla....Hjärtekramar Anna
    Beklagar verkligen. Klarade inte av att titta på videon.
  • Carla82

Hej Emma! Jag har följt din historia och den här tråden på avstånd. Jag bor i Italien och har därför mest kunnat läsa om det hela i nättidningar. Din historia har som för många andra gripit mig djupt. Jag tycker att du verkar vara en underbar och ödmjuk människa med mycket kärlek och omtanke att dela med dig av. Har inte skrivi innan för jag tyckte inte att jag hade några ord för vad jag ville säga till dig. Men under de fyra senaste dagarna har solen och månen varit framme samtidigt. Varje gång jag ser det tänker jag på Saga och Max och jag ville dela med mig av det till dig och säga att vi är många som tänker på dig även utanför Sveriges gränser. Många kramar

• Tibertius

Hej Emma,

Hoppas din dag i dag har varit bättre! Tänker som vanligt på er och ville bara titta in och ge dig en stor KRAM.

• Ellan 76

Tänker på er väldigt mycket Emma! Önskar att din dag idag varit bättre än igår iaf. Dom är ju bara för söta dina änglabarn! Inte bara som jag säger för dom är verkligen det.
    Många varma kramar till dig!

• nr3

*gråter o kramar alla änglar o ängla föräldrar*
    beundrar er styrka något så oerhört!! KRAM

• JohannaMatt

Ja, det finns många tomma rum, tomma famnar där ute...man önskar att barn skulle vara immuna mot hemskheter. Älskade änglarna, nu kan inget skada dem längre, iallafall. Kram till er alla

• emmy840508
    Humbla skrev 2008-11-10 21:40:36 följande:
    Emma, det gör mig ont att din dag har varit så tung!Lyssnade lite på youtube ikväll, och hittade en låt som jag tycker är så ofattbart vacker, en bekant till mig spelade den på sin dotters begravning. Inte en obekant låt, men en låt som fick mig att tänka på Max och saga.
    ">

" target="_blank">

åååå, vad otroligt vacker den e. Idag lyssnade jag på den med andra öron. Idag lyssnade jag på låten som att den kunnde förklara mina känslor vad gäller Max Sagas och mitt utrymme mellan varandra. Det är så mycket som stämmer.

"du är trygg i mitt hjärta, och mitt hjärta fortsätter slå"
    Jag kan inte göra något åt deras död idag. Det går inte hur mycket jag en är beredd att göra för att ta tillbaka dem till jorden. Men de ska veta att de alltid kommer vila tryggt i mitt hjärta.

"Varje natt i mina drömmar, ser jag dig, känner jag dig. Det gör så jag vet att du fortsätter (lever vidare)."
    De lever vidare, i mig, i mina minnen och i mitt sinne.

"Bortom alla avstånd, och rummet imellan oss. Så har du visat att du lever vidare."
    De lever vidare, genom att jag talar om dom hela tiden, ingen har möjlighet att glömma bort Max o Saga i min närhet. :0)
    De visar sig i drömmar och ibland inbillar man sig att man får "tecken"

"Nära. Långt borta. Vart du än befinner dig, så tror jag att våra hjärtan fortsätter slå."
    Våra hjärtan slår för kärleken finns kvar för alltid. Även om barnens hjärtan inte orkade slå för liv. Så slår de fortfarande för kärlek.

"En gång öppnande du dörren och mitt hjärta började slå. Mitt hjärta fortsätter slå."
    Det forstätter slå för Max o Saga.

"Kärlek kan beröra oss en gång, och stanna för evigt."

Jag har inte översatt ordagrant, och citaten är inte i kronoligisk ordning. men det var så himmla talande.

Tack för att delar med dig.

• barajosefine

Hej Emma! Aldrig har något berört mig så mycket som vad du och dina barn har gjort. Jag minns inte sist jag grät så mycket (om jag ens gjort det) när jag läste din fina blogg om er sista dag! Jag kan inte ens försöka föreställa mig om allt du gått igenom, du ska veta att jag och många andra beundrar dig. Jag drunkar nästan i mina egna tårar bara utav att skriva de här orden till dig! Jag har läst om er tidigare och vart helt tom på ord, Jag har tänt ljus för max och saga och verkligen hoppats att de ska ha det bra nu. Och framförallt se vad stark och kärleksfull deras mamma är. Jag tänker klistra in en dikt som betytt väldigt mycket för mig.

"Döden betyder ingenting. Jag har bara dragit mig
    tillbaka till ett annat rum. Jag är jag och du är du.
    Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande.

Nämn mig vid mitt vanliga familjära namn,
    Tala till mig på samma sätt som du alltid brukade göra.
    Ändra inte ditt tonfall. Håll sorgen borta från din röst.
    Skratta tillsammans med mig, som vi alltid brukade
    Skratta åt vardagens småting.

Var med mig. Le med mig. Tänk på mig. Bed för mig.
    Låt mitt namn fortsätta vara en del av din vardag.
    Livet betyder det samma, ingenting har skett som förändrar det.

Livet går vidare för att det måste gå vidare.
    Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott i vår gemenskap.
    Varför skulle du sluta tänka på mig,
    för att du inte längre kan se mig.
    Jag väntar på dig för en kort stund.
    Alldeles i närheten"

//Ta hand om er! Jag tänker på er konstant!

• emmy840508
    lillamuan skrev 2008-11-10 21:51:28 följande:
    hej emma!vilka fina bilder du lagt ut! va fin du är i kort hår =) naturligt blond?tänkte fråga dig några frågor som både jag o min tjejkopis pratat om.. när detta hände så sa både jag o min vän DIREKT att personen måste tagit mamman först.. och det gjorde hon ju! din historia har berört mig o mina vänner väldigt mycket då vi ofta pratar om dig och följer din tråd! min fråga är.. när du vaknade på sjukhuset hade du en känsla av att barnen var döda?när kom du ihåg att det var "monstret" som gjorde det?sedan n mer konstig fråga kanske MEN jag o min kompis pratade om detta med din sambo.. jag hade på något sätt varit arg på min sambo (trots att det inte alls är hans fel) för att han beblandade sig med denna människa.. har du någongång kännt så?ta hand om dig emmamånga kramar

Hejsan! tack för dina fina ord!

Nej jag e tyvärr inte naturligt blond. Jag är rödhårig. Men jag har sen 12 år tillbaka blonderat mitt långa hår i slingor. Nu när jag hadde kort hår så gick det inte att ta slingor, så jag valde att blondera hela håret. Eftersom jag vart mer blond än rödhårig under en lång tid så kändes det mer som "jag" när jag fick i det blonda igen.

När jag vaknade på sjukhuset så hadde jag inte någon känsla av att barnen var borta. Eftersom jag inte sett el hört något av barnen under den hemska händelsen så hadde nog inte min kropp registerat att även barnen blivit attacerade.

Jag visste nog direkt att det var "monstret" som gjort det när jag vaknade. Jag började prata om henne redan tredje dagen efter att jag blivit väckt.

Nej jag har inte kännt sånna känslor gentemot min sambo. Jag visste om tyskan redan långt innan vi blev tillsammans. Jag hadde kontakt med honom både före och efter hans resa till kreta där han träffade denna tjej. Så på ett sätt så hadde jag lika mycket information om denna tjej som han hadde. Han berättade för mig när vi var vänner hur deras "förhållande" utvecklade sig. Och frågade mig till o med hur sjutton han skulle bli av med henne.
    När vi blivit tillsammans så fick jag läsa alla brev och sms han fick av henne. Så på något sätt var jag lika uppdaterad som han.
    Det hadde vart värre om det vart en relation jag inte vetat om el om de pratat utan att jag visste det.
    Så han drog nog inte in mig i deras relation utan jag gick med på att låta henne vara som villken gammal flirt som helst.

Svar på tråden Mina två änglar