• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • lovemyboys

En varm kram full av styrka till dej Emma!!!!

• JohannaMatt

Va jobbigt med sådana dagar, Emma. Har du tur så kommer de små änglarna o tröstar dig i drömmen...hoppas det.

Du får hälsa din mamma att hennes ord på minnessidorna var så vackra, o har berört djupt!De verkar haft/ha en underbart stark kontakt med sina barnbarn. Det är inte alla morföräldrar som e så engagerade och kärleksfulla, det ska gudarna veta.

Vad gör du annars om dagarna nu, Emma? Några projekt på gång?

• rebeckaa
    emmy840508 skrev 2008-11-10 16:52:25 följande:
    Idag är det en jobbig dag. Jag vaknade imorse och ville inte gå upp. Det var en konstigt känsla. jag låg och tänkte en stund, kom fram till att jag nog skulle lyssna på min kropp.Jag tog mtt täckte, min bok och min dator så gick jag till soffan. Resten av dagen har bestått att växling mellan tv, dator och min bok. Många tankar har farit genom huvudet. Men jag har kommit fram till att det kanske e ganska normalt. Jag kommer tillåta mig själv att ha sånna här dagar. Jag tror att om skulle jag förneka mitt mående nu, så slår det tillbaka på mig själv en vacker dag.
    tycker så synd om dig, att förlora sina barn är det hemskaste som kan hända en o på ett sådant sätt du förlora dina små barn. förstår att du har sådana dagar, du kan ju inte må bra hela tiden, du tänker säkert mkt på barnen? livet är så orättvist ibland. jag förstår inte att man kan göra så mot små barn o deras familjer, en människa som gör så måste vara känslokall o sjuk. kram på dig
  • Humbla
    emmy840508 skrev 2008-11-09 21:17:40 följande:
    Kom att tänka på en dikt som stämmer så bramina ögon kan glittra, mina läppar kan le.Men sorgen i mitt hjärta, kan ingen se.Många har ställt sig frågan "varför gråter hon inte, hur kan hon skratta?"Denna dikt säger en hel del. Ni medlemmar här på familjeliv har jag fått ett sånt otroligt stöd ifrån. Ingen har ifrågasatt mitt sätt att sörja. Därför är jag kvar här, jag kan inte ta mig härifrån, för det ger mig så mycket.De som ställer sig de frågor jag tidigare nämnde, har också min förståelse. När man inte vart med om något liknande själv, så måste man få undra. Men nästa gång någon frågar mig det. Så kommer jag svara med denna dikt.
    Man kan sörja på så många olika sätt, och inget sätt är rätt heller fel i min värld.
    Jag blir så varm när jag ser dig prata om barnen, de gånger du visats på tv, man ser en enorm stolthet och kärlek, även om man också ser sorgen i dina ögon.
    Det gäller att hitta sitt eget sätt att sörja på, det är nog det viktigaste, att skriva är också att sörja, att bearbeta, att minnas. kram
  • Humbla
    emmy840508 skrev 2008-11-09 22:32:39 följande:
    Jag har nyss setat och lagt in lite bilder här på familjeliv. Hoppas ni kan se dom. De finaste bilderna jag har på barnen finns på minnessdorna, men det kommer komma sånna bilder här med. Nu har jag lagt in bilder jag länge lovat att jag skulle lägga in. Bilder på mig från förr, bilder från nu, och bilder från london.
    Tack Emma för att du delar med dig av dig själv, det betyder enormt!
    Att få lära känna barnen genom dig, att få lära känna dig, det får mig att le mitt i all sorg.
    Vilka fina bilder, man ser direkt att du tänkte på barnen när korten från london togs, man ser kärleken i dina ögon!
    Fina bilder från förr och nu, men jag måste säga att även om jag vet att du saknar ditt långa hår, så är du enormt fin i den frisyr du har nu också! kram
  • Humbla
    Idag är det en jobbig dag. Jag vaknade imorse och ville inte gå upp. Det var en konstigt känsla. jag låg och tänkte en stund, kom fram till att jag nog skulle lyssna på min kropp.Jag tog mtt täckte, min bok och min dator så gick jag till soffan. Resten av dagen har bestått att växling mellan tv, dator och min bok. Många tankar har farit genom huvudet. Men jag har kommit fram till att det kanske e ganska normalt. Jag kommer tillåta mig själv att ha sånna här dagar. Jag tror att om skulle jag förneka mitt mående nu, så slår det tillbaka på mig själv en vacker dag.
    Emma, det gör mig ont att din dag har varit så tung!
    Lyssnade lite på youtube ikväll, och hittade en låt som jag tycker är så ofattbart vacker, en bekant till mig spelade den på sin dotters begravning.
    Inte en obekant låt, men en låt som fick mig att tänka på Max och saga.

">

• Fru Brastad

Hej Emma! Läste att dagen har varit tung,inget roligt att läsa att du inte mår bra Hoppas att det kan kännas bättre med tiden.
    Jättefina bilder på dig i ditt foto galleri,du har verkligen karisma.
    Kram på dig//Anna

• lillamuan

hej emma!
    vilka fina bilder du lagt ut! va fin du är i kort hår =) naturligt blond?

tänkte fråga dig några frågor som både jag o min tjejkopis pratat om.. när detta hände så sa både jag o min vän DIREKT att personen måste tagit mamman först.. och det gjorde hon ju! din historia har berört mig o mina vänner väldigt mycket då vi ofta pratar om dig och följer din tråd!
    min fråga är.. när du vaknade på sjukhuset hade du en känsla av att barnen var döda?
    när kom du ihåg att det var "monstret" som gjorde det?

sedan n mer konstig fråga kanske MEN jag o min kompis pratade om detta med din sambo.. jag hade på något sätt varit arg på min sambo (trots att det inte alls är hans fel) för att han beblandade sig med denna människa.. har du någongång kännt så?

ta hand om dig emma

många kramar

• Tibertius

Hej Emma!

Vad jobbigt att höra, men det är alldeles säkert helt normalt. Man måste få ha sina jobbiga dagar när man varit med om något så hemskt som du har.

Idag har jag som vanligt tänkt mycket på dig och dina söta små änglar. Var på biblioteket idag för att låna barnböcker om döden, eftersom min 5 åring frågar så mycket svåra frågor om döden just nu. Det finns jättefina barnböcker där de skriver så fint om döden. Jag hoppas de skall hjälpa mig att svara på alla hans frågor.

Ta hand om dig och hoppas det känns bättre i morgon. Vi finns alla här för dig hela tiden, glöm aldrig det!

Kramar

Svar på tråden Mina två änglar