• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508
    Mamma Lotta skrev 2008-11-10 07:11:33 följande:
    Hej igen Emma vet inte om du såg den sång jag tillägnade dig i din gästbok, men för mig och säkert många andra så är du just som denna sång beskriver
    ">

Du är allas vår hjälte! Bara genom att få ha lärt känna dig här så bär vi alla en del av dig i oss...
    ååå, tusen tack för dina fina ord! Jag är inte så duktig på att läsa min gästbok, vill så gärna ha denna tråd igång istället.  Så lägger min tid på den. 
    Underbart fin låt!!! Jag blir alldeles varm när jag hör den. Tack för att du lade den här med. 
  • emmy840508
    Lingonflickan skrev 2008-11-10 08:32:36 följande:
    Emma: Inte svårt att förstå din sambos val av tjej. Det är ju som att välja mellan beauty and the beast.I fönstret brinner ljusen, det har blivit en kär vana att tända dem.
    Ååå, tack för det. jag ska berätta om dina ord för min sambo. När jag läser bli jag nästan full i skratt, jag ser inte mig själv på det sättet. Men tack för att du talar om det för mig, för det värmer, och hjälper på vägen. Jag raporterar om sambons ord senare!
  • emmy840508
    Minja skrev 2008-11-10 14:16:06 följande:
    hallloj!Tittar som vanligt in här och beundrs av en sådan stark kvinna..Ge din mamma en kram hennes ord i bloggen ; jag får en kram nästa gång... Hur många gånger tänker man inte ähh jag säger det nästa gång att jag älskar dom (barnen).Mina ögon kan tindra mina läppar kan le men sorgen i mitt hjärta kan ingen se.... *så sant, så sant*Jag har så länge funderat och säkert många med mig..Människan som gjort allt detta ont anses redig i knoppen vad jag fattat av media, men hon har inte medverkat i testerna?? hur kan de då bedömma det??och hur vågade hon egentligen göra det hon gjorde? chansen att din sambo skulle vara hemma, struntat i att åkt på det han skulle...Grannen hade tittat in på en fika, ungarna hade kompisar där vad som helst!!!!! Du kunde ha suttit i telefonen, med någon och bara lagt av luren för att öppna dörren...Läskigt när man tänker... vad hon gjort med "den som varit där ochså"Har ni fått något datum för nya rättegången?? så människan kan hamna på Hinseberg någongång (säkraste stället och där hamnar tydligen de långtids dömda)kram!!
    Du har sååå rätt. Tyvärr hadde hon det så att allt gick "hennes väg" där där kvällen. Jag satt vid datorn, villketr jag mycket sällan gjorde då, jag umgicks med barnen tills de skulle sova, det var så mycket roligare. eftersom jag satt där kunnde hon se mig från gatan. Jag hadde precsi fått ett sms av en av mina bästa vänner, jag ringde inte upp henne, jag skulle ju bara lägga barnen... sen skulle jag hinna med det också. Min syster saknade barnen och ville åka över, men lät bli pga förkylning som hon inte ville smitta barnen med. Det är så otroligt många omständigheter, som skulle kunnat undvika det, för den här gången. Uppengbarligen hadde hon bestämmt sig, så det hadde hänt något annan dag.... El inte....
    Våran familj hadde otroligt fasta rutiner mycket pga Sagas handikapp och också för att alla i familjen tyckte om att ha det så. Så i efterhand kan jag ju fundera över att det kanske inte var så svårt att kartlägga oss.
    Man jag orkar inte brottas med sådana tankar. Tyvärr har detta redan hänt. Barnen finns inte mer. De slets ifrån oss. Hadde jag kunnat vrida tillbaka tiden hadde jag gjort det. Oavsett vad det skulle kosta mig. Men det enda jag kan göra nu är att gå vidare, minnas barnen, föra deras minna vidare och njuta av den kärlek som finns kvar.  Det är beslutet jag fattat för framtiden och jag tänker inte ge upp det.
  • faster

Förstår dej Emma!!
    Så här är det ju alltid finns alltid en massa om o men o varför gjorde jag ej si lr så..
    Jag tror ju helt på ödet o av nån anledning,VILKEN förstår jag dock inte,var detta meningen...
    Tittade på dina underbart vackra bilder så fint!
    O din mammas inlägg...ojojojoj så fint satt här med tårarna rinnande då jag läste hennes ord.Den dagen de träffas på andra sidan kommer hon garanterat o få sin efterlängtade Kram av Saga det tro iaf jag på.
    Du e så stark o strong o tack snälla för at du delar med dej av ditt liv till oss!
    Stor varm Kram!

emmy840508 skrev 2008-11-10 16:11:49 följande:
    Du har sååå rätt. Tyvärr hadde hon det så att allt gick "hennes väg" där där kvällen. Jag satt vid datorn, villketr jag mycket sällan gjorde då, jag umgicks med barnen tills de skulle sova, det var så mycket roligare. eftersom jag satt där kunnde hon se mig från gatan. Jag hadde precsi fått ett sms av en av mina bästa vänner, jag ringde inte upp henne, jag skulle ju bara lägga barnen... sen skulle jag hinna med det också. Min syster saknade barnen och ville åka över, men lät bli pga förkylning som hon inte ville smitta barnen med. Det är så otroligt många omständigheter, som skulle kunnat undvika det, för den här gången. Uppengbarligen hadde hon bestämmt sig, så det hadde hänt något annan dag.... El inte.... Våran familj hadde otroligt fasta rutiner mycket pga Sagas handikapp och också för att alla i familjen tyckte om att ha det så. Så i efterhand kan jag ju fundera över att det kanske inte var så svårt att kartlägga oss. Man jag orkar inte brottas med sådana tankar. Tyvärr har detta redan hänt. Barnen finns inte mer. De slets ifrån oss. Hadde jag kunnat vrida tillbaka tiden hadde jag gjort det. Oavsett vad det skulle kosta mig. Men det enda jag kan göra nu är att gå vidare, minnas barnen, föra deras minna vidare och njuta av den kärlek som finns kvar.  Det är beslutet jag fattat för framtiden och jag tänker inte ge upp det.
  • Free
    emmy840508 skrev 2008-11-10 16:11:49 följande:
    Du har sååå rätt. Tyvärr hadde hon det så att allt gick "hennes väg" där där kvällen. Jag satt vid datorn, villketr jag mycket sällan gjorde då, jag umgicks med barnen tills de skulle sova, det var så mycket roligare. eftersom jag satt där kunnde hon se mig från gatan. Jag hadde precsi fått ett sms av en av mina bästa vänner, jag ringde inte upp henne, jag skulle ju bara lägga barnen... sen skulle jag hinna med det också. Min syster saknade barnen och ville åka över, men lät bli pga förkylning som hon inte ville smitta barnen med. Det är så otroligt många omständigheter, som skulle kunnat undvika det, för den här gången. Uppengbarligen hadde hon bestämmt sig, så det hadde hänt något annan dag.... El inte.... Våran familj hadde otroligt fasta rutiner mycket pga Sagas handikapp och också för att alla i familjen tyckte om att ha det så. Så i efterhand kan jag ju fundera över att det kanske inte var så svårt att kartlägga oss.Man jag orkar inte brottas med sådana tankar. Tyvärr har detta redan hänt. Barnen finns inte mer. De slets ifrån oss. Hadde jag kunnat vrida tillbaka tiden hadde jag gjort det. Oavsett vad det skulle kosta mig. Men det enda jag kan göra nu är att gå vidare, minnas barnen, föra deras minna vidare och njuta av den kärlek som finns kvar.  Det är beslutet jag fattat för framtiden och jag tänker inte ge upp det.
    Kram! Tänk inte dom tankarna.
    Såg dig på tv, du är vacker emma, hela du utstrålar en sån glöd och kärlek.
  • emmy840508

Idag är det en jobbig dag. Jag vaknade imorse och ville inte gå upp. Det var en konstigt känsla. jag låg och tänkte en stund, kom fram till att jag nog skulle lyssna på min kropp.
    Jag tog mtt täckte, min bok och min dator så gick jag till soffan. Resten av dagen har bestått att växling mellan tv, dator och min bok. Många tankar har farit genom huvudet. Men jag har kommit fram till att det kanske e ganska normalt. Jag kommer tillåta mig själv att ha sånna här dagar. Jag tror att om skulle jag förneka mitt mående nu, så slår det tillbaka på mig själv en vacker dag.

• emmy840508

Jag har fått frågan om varför jag inte har några bilder på barnen här på familjeliv. Självklart kommer det komma bilder på de med! De är ju det finaste jag har (hadde).
    Men jag satte in bilder först igår. Jag har lovat länge här i tråden att visa före och efterbilder. Även bilder som jag kommer lägga vid graven sen när jag framkallat dom. Så jag skyndande mig att sätta in dom bilderna. Jag kommer sätta in bilder på Max o Saga med. Men de har varsin minnessida. Där koncenterar jag mig på att lägga ut nya saker. jag vill inte kopiera bilderna jag har där och sätta in här. Utan här på familjeliv vill jag ha bilder som är speciella på något annat sätt.

• Minja

HeJ Emma
    förlåt om du tog illa upp av mitt mail... det var inte illa menat utan en fundering jag hade liksom många fler tror jag..
    Det finns alltid massa om, kanske och inte men alla har vi våra mål att nå inna vi får kila vidare till ??? ja vad man nu är någonstanns men för lätthetens skull.. himlen.

precis som du skriver.. nu är det så här och du fixar det här.. du/VI har ju bestämt dig/Oss för att du är den starkaste kvinnan vi känner..

Jag tror som du att hon hade bestämt sig och tyvärr så hade det inte skett då hade det skett någon annan gång.. hon hade nog bestämt sig...
    Vad denna människa tänkte (om hon tänkte) får vi aldrig veta och vill man det egentligen.

Emma.. Saga och Max är fortfarande det finaste du har.. de följer ju alltid med dig i ditt hjärta..bästa platsen på jorden att få åka i

• emmy840508
    Minja skrev 2008-11-10 18:04:35 följande:
    HeJ Emmaförlåt om du tog illa upp av mitt mail... det var inte illa menat utan en fundering jag hade liksom många fler tror jag..Det finns alltid massa om, kanske och inte men alla har vi våra mål att nå inna vi får kila vidare till ??? ja vad man nu är någonstanns men för lätthetens skull.. himlen.precis som du skriver.. nu är det så här och du fixar det här.. du/VI har ju bestämt dig/Oss för att du är den starkaste kvinnan vi känner..Jag tror som du att hon hade bestämt sig och tyvärr så hade det inte skett då hade det skett någon annan gång.. hon hade nog bestämt sig...Vad denna människa tänkte (om hon tänkte) får vi aldrig veta och vill man det egentligen.Emma.. Saga och Max är fortfarande det finaste du har.. de följer ju alltid med dig i ditt hjärta..bästa platsen på jorden att få åka i
    Jag tog inte alls illa upp. Fråga vad ni vill! Jag e inte känslig för några som helst frågor. Jag väljer att inte svara på sådant jag inte kan svara på. Men annars går det jättebra. Ingen fara alls.
  • Mamma Lotta
    emmy840508 skrev 2008-11-10 16:52:25 följande:
    Idag är det en jobbig dag. Jag vaknade imorse och ville inte gå upp. Det var en konstigt känsla. jag låg och tänkte en stund, kom fram till att jag nog skulle lyssna på min kropp.Jag tog mtt täckte, min bok och min dator så gick jag till soffan. Resten av dagen har bestått att växling mellan tv, dator och min bok. Många tankar har farit genom huvudet. Men jag har kommit fram till att det kanske e ganska normalt. Jag kommer tillåta mig själv att ha sånna här dagar. Jag tror att om skulle jag förneka mitt mående nu, så slår det tillbaka på mig själv en vacker dag.
    Man måste få ha sådana dagar och du om nån kan behöva det emellan åt, bra att du lyssnade på din kropp! Vissa dagar kan det vara skönt att bara kura och göra sånt som ger en mest avkoppling. Du är så tapper! massor av kramar till dig, du finns alltid i mina tankar....
    Life is what happends while making other plans...
Svar på tråden Mina två änglar