• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • pojkmamma790421

Emma du är också självaste ängel...
    Precis, MAX var inte rädd, han ville skydda Er,vilken hjälte
    Dina barns styrka kommit självklart från Dej!!!

Många styrke kramar!!!

• emmy840508

Jag kan inte ens föreställa mig chocken och smärtan för alla som var på plats den kvällen, min sambo, mina föräldrar, min sambos föräldrar och många fler. Anledningen till att alla kom till plats var att när ambulansmännen kom och skulle utföra sitt arbete ringde min sambo upp mina föräldrar och sina egna. Alla som behövde finnas där. Våra allra närmaste. De har funnits där hela vägen. Mina föräldrar har funnits där för mig och nästan glömt bort sig själva. Deras kväll var fruktansvärd. Det var jag som fick ta emot angeppet. Men, de fick brottas med det under tiden som jag låg och sov på sjukhuset. Jag e full av beundran för alla runt omkring. Även ni som fick läsa om det i tidningen. Villken fruktansvärd sak att få läsa, att två barn har blivit berövade livet. Mina vänner... de har berättat att de bildade "läger" under denna tid. De lämnade inte varandra på många dygn. det känns så skönt att de hadde varandra... Vart vill jag komma med detta? Jo, vårda de ni har runt omkring er. Uppsakatta era föräldrar, syskon, vänner, grannar, gammla klasskamrater alla. Med folk runt omkring sig klarar man det mesta.

• Tvåbarnsmamma79

Åh,jag gråter nu Stackars lilla vännen,vad rätt han måste varit,din fina Max Och så modig han verkade vara!
    Och du verkar vara en otrolig människa,Emma!Underbar med barn,stark,vänlig mot alla,vill lyssna på andra som har det jobbigt,trots att du själv går igenom ett helvete!Jag beundrar dig så otroligt mycket,det vill jag att du ska veta.
    Tusen kramar till dig!

• pojkmamma790421

Jätte fint skrivet och så riktig...

• pojkmamma790421

Det låter så fruktansvärt hemsk att läsa om att Max rörde sej genom hallen...
    men han var i chock tilstånd och då kännde han ingenting...lång ifrån rädslan, lille ängel

• JohannaMatt

Jag kan knappt andas när jag tänker på det. Men...Åkte din pappa och mamma med dig till sjukhuset då? Och din sambo? Var det någon som fick åka med barnen i ambulansen? Sedan har jag tänkt på...jag förstår ju att de dog av sina skador, men var det hjärtat som bara slutade slå, eller...?

• Lingonflickan

Emma: Sitter här med värkande hjärta och sprutande tårar när jag ser dig berätta om det där med barnen, alltihop. Att Max rörde sig genom hallen, att de hyperventilerade, att de var så nära... Tänk om Saga hunnit opereras och klarat sig... Jag vill inte!!! det får inte vara sant! Snälla, kan ingen väcka oss alla ufrån denna outhärdliga mardröm.

• pojkmamma790421

Förlåt mej Emma om det blir för vågat men jag tycker att Vi alla här på detta tråd är lite nyfikna på det hemska händelse, det är darför diskutierar vi detta...istället kan vi lägga vår god energi och tänka på MAX och SAGAs liv innan det hemska
    Jag tror att alla vi skulle må bättre av dom positiva tänkar som kringlar runt dina underbara änglar ,det är tack vare dej fick vi lära känna DOM,STOR TACK EMMA för att du delar med sej...

Många positiva tänkar till dej Emma,barnen vill känna din glädje inte sorg
    Förlåt igen om jag inte gjorde mig förståd(svenska är ej mitt mödersmål)

• Mamma mu74

Åhh Emma... Som jag skrivit tidigare så följer jag med denna tråd. Jag har inte skrivit på länge nu, ofta vill jag det men svårt att uttrycka mig. Allt är så ofattbart och orättvist!!! Vilket MONSTER som gjort detta! Det värker i mitt hjärta, tårarna rinner. Det kommer många känsliga frågor nu men jag har oxå funderat på en sak. Läst att hon är vänsterhänt, hade du mest skador på höger sida? Ni finns i mina tankar varje dag. Många kramar!!!

Svar på tråden Mina två änglar