• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508
    lillamuan skrev 2008-11-13 15:24:51 följande:
    hur vet man att max rört sig i hallen?
    Som de sagt tidigare, så har teknikerna hittat blodspår i hallen efter Max. I HELA hallen och inne i vardagsrummet (som ligger angänsande till hallen). Därför kan vi vara säkra på att han rört sig efter iaf första slaget. Jäms med mig tydligen....
    Det gör så ont så ont.... han måste vart så rädd min hjälte...
  • emmy840508
    dreamspell skrev 2008-11-13 17:47:58 följande:
    Teknikerna som varit på platsen har kommit fram till det, förmodar att det gått att utläsa av att det funnits blodspår från Max på mer än ett ställe i hallen. Rätta mig om jag fattat fel Emma!
    Tack för att du svarat åt mig... du har så rätt i hur detta kunnde utläsas
  • SandraS
    emmy840508 skrev 2008-11-13 21:00:57 följande:
    Som de sagt tidigare, så har teknikerna hittat blodspår i hallen efter Max. I HELA hallen och inne i vardagsrummet (som ligger angänsande till hallen). Därför kan vi vara säkra på att han rört sig efter iaf första slaget. Jäms med mig tydligen....Det gör så ont så ont.... han måste vart så rädd min hjälte...
    Stackars liten, det är helt otänkbart att någon kan göra så mot ett barn! Gråter
  • pojkmamma790421

Det visar bara hur modig var Max, lille ängel...
    tårarna bara rinner och man tänker hur i hela världen en människa? som gjorde detta kan fortfarande sova lugn??????????

tänker på Er Max och Saga!!!

• Tibertius
    emmy840508 skrev 2008-11-13 21:00:57 följande:
    Som de sagt tidigare, så har teknikerna hittat blodspår i hallen efter Max. I HELA hallen och inne i vardagsrummet (som ligger angänsande till hallen). Därför kan vi vara säkra på att han rört sig efter iaf första slaget. Jäms med mig tydligen....Det gör så ont så ont.... han måste vart så rädd min hjälte...
    Emma,  stackars stackars dig..Att du ska behöva genomlida detta. Önskar att man kunde ta lite av din smärta så att det fanns något man kunde göra för att hjälpa dig! 

En stor tröst nu är att de har det jättebra där de är nu, och aldrig mer ska de behöva vara rädda. Där de är nu finns inga hemska monster det är jag säker på..

Han var den modigaste pojken i hela världen det ögonblicket. Du kan vara så stolt över honom och självklart också över lilla Saga. Tänk vad mycket gott de har åstadkommit ändå överallt i vårt land.

Jag är säker på att de hälsar på dig ibland, och de vill nog väldigt gärna visa dig hur mysigt och fint de har det nu.

Kramar till dig och alla de dina och många kramar även till de små änglarna! Vi tänker på er hela tiden.
  • emmy840508
    Rastafairy skrev 2008-11-13 19:32:31 följande:
    Har man verkligen öppna ögon om man är medvetslös - vet ingenting om sådant. det lät väldigt otäckt. Är iallafall övertygad om att de inte kännde någonting då.Usch vad fruktansvärt att skriva om dethär och kan inte på något vis tänka mig hur det måste kännas för en förelder.Vill heller inte trampa över nån linje eller verka okänslig men har ni fått veta hur länge de va i detta medvetslösa tillstånd innan de "försvann" helt? Fruktansvärt. Sitter med en stor klump i halsen.Varma kramar EmmaI änglalandet är alla glada och alla har de varmt och skönt.Alla har raggsockor och dricker varm choklad och har alltid en varm trygg fammn o krypa upp o änglarna slösar med kyssar och omfammningar tills du kommer vandrande över molnen och möter dem. Det känns som en evighet på jorden men för dem är du bara ett ögonblick iväg. Kram och kämpa på!/H
    Jag har också funderat på det. Om man kan ha öppna ögon fast man e medvetslös...
    Jag ska prata med en läkare om det. El det kanske e någon här inne som kan svara på det.

Händelsen ägde rum någon gång mellan 19.05-19.18.
    19.05 pratade jag med min syster på msn.
    19.18 öppnade min sambo dörren.

Ambulansen kom innom 10 minuter uppsaktingsvis (uppskattat av min sambo) efter att han ringt sos. 
    Vi vet inte när ambulanserna åkte iväg. Men, när de kom till sjukhuset avled Max ganska snabbt. Saga klarade sig till röntgen och upp till operationssalen.
    Men jag har fått en dödstid på ca 22.00.
    Jag vet ej om den stämmer. Jag har bett att få ut journalerna från kvällen, men de vill inte släppa nåt förrän hovrättsförhandling är klar.
    Pressrealisen gick ut före mina anhöriga fick veta nåt. Så de fick höra på radio att barnen var borta.
  • Nilam84

Hej Emma!

Jag har följt er fruktansvärda historia i media och som många andra har jag gråtit floder och svuritöver det som hänt..Du ska veta att du är min förebild när det gäller att hitta styrkan i sig själv för jag beundrar verkligen att du kunnat behålla lugnet genom allt detta,jag förstår ju självklart att varje dag är en prövning för dig men ändå! dina barn var till 100% stolta över att just DU var deras mamma ..Vill skicka en stoooor styrke kram till dig tänker på dig ofta!

kram malin

• faster

Men Snälla nån...får det verkligen gå till så här??höra på radion??jag blir bara mer o mer mörkrädd...de är väl ändå de anhöriga som ska veta först o inte vi??!!Allmänheten?
    Och sen att du ska behöva gå med ovisshet pga hovrättsförhandlingar...jag fattar ej det är väl för all sin dar ERA barn klart ni ska veta!!
    Förlåt Emma om jag tog i för hårt men blir såååå upprörd!!

emmy840508 skrev 2008-11-13 21:15:33 följande:
    Jag har också funderat på det. Om man kan ha öppna ögon fast man e medvetslös... Jag ska prata med en läkare om det. El det kanske e någon här inne som kan svara på det. Händelsen ägde rum någon gång mellan 19.05-19.18. 19.05 pratade jag med min syster på msn. 19.18 öppnade min sambo dörren. Ambulansen kom innom 10 minuter uppsaktingsvis (uppskattat av min sambo) efter att han ringt sos.  Vi vet inte när ambulanserna åkte iväg. Men, när de kom till sjukhuset avled Max ganska snabbt. Saga klarade sig till röntgen och upp till operationssalen. Men jag har fått en dödstid på ca 22.00. Jag vet ej om den stämmer. Jag har bett att få ut journalerna från kvällen, men de vill inte släppa nåt förrän hovrättsförhandling är klar. Pressrealisen gick ut före mina anhöriga fick veta nåt. Så de fick höra på radio att barnen var borta.
  • emmy840508

Ja, ni har rätt, Max var den modigaste lilla pojken på jorden. Trots rädslan och säkert smärtan så befann han sig mellan mig och sin syster när han hittades. Han var "mannen i huset". (när min sambo inte var hemma).
    Han försökte säkert skydda oss båda. Men det behöver han inte göra mer. För nu skyddar jag honom igen. Så gott jag kan, hans leksaker, han kläder, hans minne och hans grav, allt som finns kavr av honom ska jag vårda ömt. Lilla prinsessans saker med. Jag delar inte upp något, allt får vara på samma plats, så att de får vara som de tyckte om att vara. Alltid tillsammans.

• emmy840508
    faster skrev 2008-11-13 21:20:35 följande:
    Men Snälla nån...får det verkligen gå till så här??höra på radion??jag blir bara mer o mer mörkrädd...de är väl ändå de anhöriga som ska veta först o inte vi??!!Allmänheten?Och sen att du ska behöva gå med ovisshet pga hovrättsförhandlingar...jag fattar ej det är väl för all sin dar ERA barn klart ni ska veta!!Förlåt Emma om jag tog i för hårt men blir såååå upprörd!!
    Ja, du satte ord på våra känslor. Hur sjutton funkar samhället igentligen?
    Jag vet inte vems fel det var, om det e sjukhusets, polisen, media el någon annans. 
    Men ut kom det iaf...

Min pappa berättade att han hadde frågat polisen om de skulle åka till örebro el uppsala. Alltså, om barnen el jag behövde honom bäst. Polisen hadde svarat honom. Åk till uppsala, det är allvarligt med Emma.

Ja, journalerna vill de undanhålla från mig pga att jag ska ge min berättelse, inte något jag läst el hört om. Så av den anledningen är jag tacksam. Men för att gå vidare, behöver jag veta.
Svar på tråden Mina två änglar