• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Lingonflickan

Emma: Jag blir ledsen att du ska behöva ha såna dagar men jag förstår att du kan få dem och blir glad att du lyssnade på din kropp. Hade jag varit i din sits hade alla dagar varit såna är jag rädd så återigen beundrar jag dig för hur mycket du kan och orkar.

• Jeanette69

Åh, det här var det bästa någon kunde skrivit för Emma!! Jag kommer definitivt att höra av mig till Vendela för att nominera henne.

Emma; hoppas du fått sova inatt och att du mår bättre idag!

Sess82 skrev 2008-11-09 22:01:19 följande:
    Har skrivit till dig tidigare i tråden och vill bara säga efter att ha följt denna dagligen, liksom läst din blogg och kikat in på minnessidorna.Jag vill bara tala om att jag själv känner, och har sett väldigt många som tycker, att du borde bli nominerad till årets kvinna. DU är så himla stark och tar små kliv framåt för att klara av att gå vidare med ditt liv, utan dina två små underbara barn, och hur DU klarar av detta är ofattbart för många av oss. Och att du sedan inte ödlar någon tid på att känna hat mot henne som berövat dig det käraste du hade, utan istället lägger all din energi på att minnas allt härligt och fint du fick uppleva med dina barn, ja detta är det inte många som skulle klara av.Vill härmed tala om att jag inväntar hoppas på svar från Aftonbladets Vendela, om angående hur man anmäler någon till den tävling som årets kvinna faktiskt är. Önskade jag kunde få ge dig den titeln utan en massa omröstning av svenska folket. Här inne på FL är vi många som lärt känna dig, och det är säkerligen den riktiga Emma vi mött här inne. I mina ögon är du den starkaste kvinna jag någonsin "mött".  Hoppas alla här inne kan hålla tummarna med mig att jag får svar om hur vi kan få dig Emma nominerad. Och hoppas att du inte misstycker att vi vill ge dig denna ära att låta resten av Sverige lära känna dig bättre också!Hoppas du haft en supertrevlig helg!
    Världens Bästa Isabelle
  • Wilja

Älskade vännen, jag hoppas idag blir en bättre dag för dig!
    Jag tänkte så mycket på dig igår, och var så orolig för dig. Men det är bra att du lyssnar på din kropp, och att du stänger in dig själv när du känner att du behöver det.

Du vet bäst vad du behöver för stunden, och det är absolut inget konstigt med att du har dagar när allting känns extra mörkt och du inte orkar göra nåt. Tillåt dig att ha såna dagar, man måste inte alltid orka. Du är iallafall den starkaste människa jag känner, och du känns tillomed ännu starkare när du verkligen tillåter dig att inte vara det jämt också. Vad snurrigt det blev, men du vet vad jag menar =)

Ta hand om dig nu, gör inget du inte vill eller orkar och så ses vi imorgon!

Kramar i stora lass från mig och trollen!

• Jalica

Hej Emma!
    Det finns nog ingen annan människa (som jag inte känner/har träffat) som du som berört mig så väldigt mycket.
    Va och handlade igår och såg en tavla med spindelmannen på och fick genast Max bild i huvudet. Visst e det lite märkligt med tanke på att jag inte har träffat honom. men på något vis så känns det som man känner Er lite iallafall, både dig och dina barn.
    Hoppas du får en lite lättare dag idag.
    varma Kramar från mig.

• Anna73

Denna video har jag gjort till Hugo..Låten heter A Better Place av Camilla....

Hjärtekramar Anna

• Tvåbarnsmamma79

Tusen kramar till dig,Emma!
    Förstår att det är superjobbigt med såna dagar men det är samtidigt jättebra att du tillåter dig att ha dom!
    Du och din familj finns i mina tankar alltid!
    Många Kramar från Sandra med familj

• Anna73

Emma!!
    alla dagar är inte likadana. det är nu den 25 nov 1 1/2 år sedan Hugo somnade in. Har fortfarande inte hittat rätt ... hur ska man må? hur ska man känna.???

Idag har jag åxå en sån ledsen dag..allt känns hopplöst..min bästa kompis mamma somnade in endast 66 år gammal och idag ska hon begravas,,,,då kommer allt tillbaka igen...

Hur kan det vara möjligt att man måste begrava sitt älskade barn?

Min dotter Moa 11 år sa till mig häromdagen...varför säger man att Gud tar hand om alla,,,?? hade han gjort hade han inte tagit min lillebror från mig och inte ltit nån mörda Max, Saga o Engla.

Hon har tagit mycket illa vid sig vid dessa mord... hon känner sig mycket osäker,, är rädd att det kan hända henne,, jag säger att vi ska vara mycket försiktiga,, men attt vi måste leva åxå...då säger hon att jag ska alltid säga att jag älsar er för jag vet inte om det är sista gången jag går till skolan....

Vad gör jag när jag hör detta???? Hon känner förstås så att det händer mycket nu och det kan hända vemsomhelst och varsomhelst..

man kan inte låsa in sina barn???

Fy vad jag känner mig hemsk som ta upp detta här men känner idag att det är en ledsen dag ,, orättvist:(

Tänker på er alla

Hjärtekramar Anna

• Fry
    Anna73 skrev 2008-11-11 12:01:50 följande:
    Denna video har jag gjort till Hugo..Låten heter A Better Place av Camilla....Hjärtekramar Anna
    Gud vad fint du hade gjort det! Beklagar verkligen..Kram
  • rebeckaa
    Anna73 skrev 2008-11-11 12:01:50 följande:
    Denna video har jag gjort till Hugo..Låten heter A Better Place av Camilla....Hjärtekramar Anna
    fin video, beklagar sorgen. jag såg att det var många som lagt in fina videos på sina förlorade barn där, jag såg lite orka ej se mer sen då börja jag gråta, tycker att det är så synd de är så små liv o får inte ett långt liv, orättvist. läste att du hade en jobbig dag idag, hoppas att det blir bättre för er. ta väl hand om er kram
Svar på tråden Mina två änglar