• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Tibertius

Hej Emma,

Idag gör det så otroligt ont i mig när jag tänker på dig..Skickar jättemånga varma kramar och tänder som vanligt mina ljus.

Har du kontakt med några andra som förlorat sina barn genom tragiska händelser? Tänker mycket på de föräldrar som förlorade sina barn och kom hem utan dom efter semesterresan till Thailand det året tsunamin var. Minns att de träffades och hjälpte varandra att bearbeta det som hänt.
    I min sons klass gick det en flicka som förlorade sin pappa i tsunamin och hon och hennes familj fick mycket hjälp via andra som varit med om samma sak.

Många kramar, ta hand om dig..

• Triss i Damer

Jag kan verkligen inte hålla tillbaka tårarna när jag läser alla inlägg här i tråden. Jag är så otroligt ledsen för din skull Emma. Mitt hjärta gör så ont och jag förstår inte hur man kan skada två små barn så som hon gjorde. Livet är så himla orättvist. Så små och så oskyldiga. Jag är otroligt imponerad över hur stark du tycks vara. Jag är sjäv två barns mamma och i ungefär samma ålder som dig och jag vet inte om jag hade varit lika godhjärtad. Jag tänker på dig ska du veta och sänder de varmaste kramarna. Ta hand om dig // Theres

• saj74

De e första gången ja e in här o skriver, men kände att ja ville visa att ja finns här. Du e en så otrolig människa. Om ändå fler va som du. Tänder ljus för dina barn här hemma, brukar även titta om ja skulle se dej när ja e hos mina föräldrar (granne me dina). Innan allt de hemska sågs vi då o då på gatan,men nu har ja inte sett dej på länge. Men ja finns alltid här o tänker på dej. Glöm inte vilken underbar människa du e. Massor me kramar från mej

• Jalica

Tittar in här idag också som jag gör varje dag....sänder dig en stor kram även idag.

• JohannaMatt

Godmorgon. Hoppas att det blir en bra dag för er idag.Tänker på er, och när jag inte gör det så finns ni ändå med mig, ständigt. Som en påminnelse att ta vara på varann. Kram// Johanna

• Tibertius

Godmorgon,

Ville titta in och säga hej, att jag tänker på er och hoppas att du mår någorlunda bra.

Kramar

• Tussan66

Hejsan Emma!!

Nu är det länge sedan jag skrev här inne..
    Jag hoppas du mår bättre nu, för som jag läste var det tungt med alla tankar mm..

Idag tänker VI extra mycket på er och det kommer lysa massor av ljus för er och för min Dotter som fyller år idag, men jag lovar att när vi alla tillsammans och samlade skall hålla en tyst minut just för er :)

Många kramar från hela vår familj

• mimmimor

Har läst och läst, varje dag, men aldrig skrivit något till dig/er....jag har sörjt dessa små charmtroll djupt ini mitt hjärta...de har bara fastnat där. Mitt hjärta går sönder när jag tänker och läser om de.
    Jag har grinat och grinat men till slut var jag tvungen och sluta läsa om detta......Och nu i denna stund fann jag dig här på FL, roligt för jag vill verkligen vissa sorg...

Det är så himla svårt att veta vad man ska säga eller skriva. Egentligen vill jag bara få ge dig en kram och ta bort allt det onda....hjälpa dig/er ur detta...fäller en tår för dig/er...

försöker små le nu för mina gravid hormoner spelar lite in hos mig också.....gubben min bara nickar på huvudet ger mig lite papper...

Många kramar från oss, familjen Jansson/Roivainen

• sisådär

Sänder mina varmaste kramar till dig som drabbats så illa av livet. Om jag kunde skulle jag lyfta ur dig ur allt det som gör ont och sätta ner dig på en plats där du känner lycka och frid. Men det går inte. Du måste ta dig fram och bli vän med smärtan och sorgen så som andra gjort före dig och tillsammans med dig. Någonstans är man alltid ensam i sorgen efter sitt barn men det hjälper att veta att andra har vandrat dessa vägar och kommit fram. Att det finns lycka och glädje igen trots allt. Inget gör så ont som att förlora den man ska beskydda.
    Ta hand om varandra. Vila, gråt och finn frid i att veta att dina barn har det bra nu. Jag tror som du. Våra små saknar oss inte som vi saknar dem. De befinner sig i ett tillstånd bortom saknad där vi alltid är tillsammans.
    Kramar från en annan änglamamma

Svar på tråden Mina två änglar