• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Mamasnest
    emmy840508 skrev 2008-11-16 20:02:05 följande:
    Jag har anmält det.... anmälan är under utredning, mer får jag inte säga. men det händer NÅGONTING iaf.... Jag upprepar det du sa... det e skandal att man kan göra något sådant...
    Finns det något mer vi andra här ute kan göra?
    Trebarnsmamma på heltid
  • Varförärallasignaturerupptagna

Sitter här med tårar i ögonen när jag läser lite i tråden. Både för dina fina barns skull och för att du verkar vara en så himla stark människa trots allt som har hänt dig den senaste tiden.
    Hoppas du orkar fortsätta att vara stark trots att jag kan tänka mig att det kan kännas svårt vissa dagar.. KRAM!

♥ Mio min Mio 071006 ♥ ♥ BF 090210 ♥
  • emmy840508
    Mamasnest skrev 2008-11-16 20:19:06 följande:
    Finns det något mer vi andra här ute kan göra?
    ååå, tack för att du frågar. Jag vet faktist inte... men jag lovar att jag säger till om jag får fram något ni kan hjälpa till med, tack för att ni vill.
  • faster

va kul Emma att du ej tog illa upp för att jag frågade..
    Jag älskar barn över allt annat på jorden o har alltid varit barnvakt från d ja var 10-11år o så fort någon i byn där jag bodde var jag o knacka på dörren o fråga om ja fick gå ut o gå med bebisen..hiihihih.
    Det är nog redan där kanske jag grundade mitt barnvagnsintresse..

Tyvärr har jag ej haft turen o kunna få de barn jag så väl önskat mej MEN jag fick en underbar dotter 1988....bara 4 år yngre än dej....o hon är mitt allt men de behöver jag nog ej säga...
    När jag så skulle välja vagn va det jättejättesvårt men det blev en brio i grått...
    Den blå vagnen du hade utanför huset såg jag redan från början o tänkte....stackars stackars mamman hon kommer aldrig nånsdin kunna gå ut o gå med sin lilla skatt i den...
    Vet ej varför men du berör mej sååååå otroligt djupt o det känns så skönt att du finns här med oss.

• JohannaMatt

Emma, har tänkt på er hela dagen idag. Kanske för att du inte mått så bra. Önskar också att det fanns nåt man kunde göra för er. Men jag kan bara hoppas att morgondagen blir lite lite ljusare...

• anni83

hej ar tänkt skrivit något ganska länge men ord känns så fjuttiga.
    det som hänt dina barn har berört mig oerhört.kan inte läsa eller se något om dom utan att fälla tårar.
    det är sånt här som får en att tänka till.
    att det kanske inte gör så mycket om min dotter rycker allt vad hon kan i gardinerna,eller om hon slänger mat i hela köket,eller om för hundrade gången ber mig berätta samma saga om och om igen.
    so what!? jag har henne fortafarnde kvar.

jag beundrar dig och din styrka.
    du verkar vara en underbar mamma!

max o saga finns säkert där uppe bland stjärnorna å ser stolt på sin mamma varje dag!

massa kramar anni

• Fragile Angel
    Emma, efter mycket tvekande så gör jag nu vad min dotter önskar. Hon ville att du skulle se en bild av henne, och kanske, som hon sa "le mellan tårarna". Och så låter hon hälsa att hon när hon nu släpper upp ballonger i luften så kommer hon att skicka en extra, och den är till Max och Saga, dom andra är till hennes farmor, farfar, faster och sin gudmors lilla Theo (som nyligen avled i mammans mage, 7 dagar innan BF)...

Peek-a-boo
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Tibertius
    emmy840508 skrev 2008-11-16 18:48:16 följande:
    Hej igen allihopa! det blev inte soffan hela dagen som jag trott. Sambon drog iväg mig på en konsert här i stadens medborgarhus. Det var ganska mysigt, men blandade känslor, jag har en riktigt dålig dag idag. Så det var lite jobbigt att träffa massa folk. Men mysigt att sitta och lyssna på musiken. Hela jag e nedstämmd idag, jag kan inte sätta fingret på vad det är. Men jag saknar mina barn så mycket... de fattas mig verkligen. Känslorna hittade fram på ett annat sätt idag än vad de gjort förut och det gör väldigt ont... 
    Hej Emma,

Så jobbigt för dig med dina dåliga dagar.. Önskar som vanligt att man kunde ta lite av din smärta. I morgon skall jag tända extra ljus för dina små änglar!

Kramar
  • emmy840508
    Fragile Angel skrev 2008-11-16 21:42:07 följande:
    Emma, efter mycket tvekande så gör jag nu vad min dotter önskar. Hon ville att du skulle se en bild av henne, och kanske, som hon sa "le mellan tårarna". Och så låter hon hälsa att hon när hon nu släpper upp ballonger i luften så kommer hon att skicka en extra, och den är till Max och Saga, dom andra är till hennes farmor, farfar, faster och sin gudmors lilla Theo (som nyligen avled i mammans mage, 7 dagar innan BF)...
    ååå, vad otroligt fint av henne. Tacka henne o säg att jag idag log mellan tårarna när jag sdåg bilden. Otroligt fin och sade mycket utan ord
  • emmy840508
    Tibertius skrev 2008-11-16 21:53:11 följande:
    Hej Emma,Så jobbigt för dig med dina dåliga dagar.. Önskar som vanligt att man kunde ta lite av din smärta. I morgon skall jag tända extra ljus för dina små änglar!Kramar
    men ni tar en del av min smärta.... ni är helt underbara... nu tar lite av den genom att finnas här tillsammans med mig. TACK!
Svar på tråden Mina två änglar