• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508
    Pyret1982 skrev 2008-11-16 19:29:06 följande:
    Hej Emma!Jag har läst din tråd i evigheter och velat säga något, men jag vet inte vad. Jag gråter ofta över det som hände dig och dina små. Det är så ofattbart!Jag har själv två barn, en flicka och en pojke och det skulle lika gärna kunnat vara jag. Jag heter till och med Emma... Jag har sett dig på TV flera gånger och du verkar vara en underbar person. Stark, vacker, klok, omtänksam. Du är en av dem jag beundrar mest i hela världen. Sättet du hanterat hela situationen på är otroligt. Du gick rakryggad genom en hemsk rättegång, öga mot öga med den person som tog dina finaste ifrån dig. Du har en enorm livsgnista, det riktigt lyser om dig. Jag förstår inte hur du gör. Det som hänt er gör ont i hela min kropp och tårarna jag gråtit skulle kunna fylla ett halvt hav... Det är en stor sorg, trots att jag aldrig träffat varken dig eller barnen..Allt kan sammanfattas som ett stort "Varför?"Något jag måste fråga som känns viktigt är om det är okej att gå till graven med en blomma? Vi bor inte i Arboga, men vi åker förbi när vi ska till Sthlm. Det skulle kännas väldigt fint och viktigt att få göra det...Stor kram.
    Hej på dig goda människa! Tack för dina enormt fina ord. Jag blir alldeles rörd! Jag kommer tänka på dess ord nästa gång jag tvingas sitta i samma rum som henne.Då kommer jag klara det lika bra då med.

Självklart e det okej att åka förbi graven om ni ska förbi här! Tack för att du vill se till de små tillsammans med mig.
    Vill du ha vägbeskrivning till kyrkogåren så säg till så hjälper jag gärna till. Hittar du kyrkogården (villket är den enda här nere på stan) så gå mot minneslunden så ligger graven snett bakom till vänster.
  • Millz

emma..ser att du e online..bliir så berörd när jag läser vad du och dina syster skriver till varann..ni verkar ha en underbar vänskap..kramar.

• SandraS
    Svar på inlägg 2378:
    Hade det varit någon jag kände som hade gjort något sådant så skulle jag skämts för att jag någonsin varit vän med den "människan" Jag hade aldrig velat se henne igen!
  • emmy840508
    SandraS skrev 2008-11-16 19:42:42 följande:
    Svar på inlägg 2378:Hade det varit någon jag kände som hade gjort något sådant så skulle jag skämts för att jag någonsin varit vän med den "människan" Jag hade aldrig velat se henne igen!
    mmmm, du har rätt så har jag också tänkt.... Men tänk dig att dina bästa vän blir anklagad för att gjort något sådant... och att hon nekar....
    Hur hadde man kännt då som vän?
    Jag vet ju att hon gjort detta..... men, hennes vänner var ju inte där...
    När ska man sluta älska sin vän?
  • Mamasnest

Hur har det gått med bilderna på The Pirate Bay? Behöver jag säga att jag bojkottar dem efter det här?! Skandal säger jag bara...

Trebarnsmamma på heltid
  • mammas skatt
    emmy840508 skrev 2008-11-16 19:55:36 följande:
    mmmm, du har rätt så har jag också tänkt.... Men tänk dig att dina bästa vän blir anklagad för att gjort något sådant... och att hon nekar....Hur hadde man kännt då som vän?Jag vet ju att hon gjort detta..... men, hennes vänner var ju inte där... När ska man sluta älska sin vän?
    Emma.. Jag häpnas varje gång jag är här inne och läser.. Du är heelt fantastisk.. Hur kan man vara så storsint???
    Tim, mitt hjärta, mitt allt!
  • emmy840508
    Mamasnest skrev 2008-11-16 19:58:42 följande:
    Hur har det gått med bilderna på The Pirate Bay? Behöver jag säga att jag bojkottar dem efter det här?! Skandal säger jag bara...
    Jag har anmält det.... anmälan är under utredning, mer får jag inte säga. men det händer NÅGONTING iaf.... Jag upprepar det du sa... det e skandal att man kan göra något sådant...
  • Blondie 68

Heej !!!!
    Hittade den här sidan precis... Snacka om att jag blev förvånad.... Förvånad
    Tror jag glodde på kortet av dej i över 1 minut. F,låt mej..  Generad

Hur står det till ????
    Jag säger som vissa av dom andra att det finns inte ord för denna handling. Så otroligt meningslöst våld... Ursäkta mej , men jag blir så oootroligt för.b... d på detta.

Har du fått proffesinell ( urs. stavingen) hjälp ????
    Hur gör du för att kunna fungerar i vardagens sysslor ????
    Måste bara säga att du verkar så stark.....

Många kramizzzzar Laila

• Lingonflickan

Emma, jag förstår att du älskade att kallas mamma, för du är en sån fantastisk mamma, det kommer du alltid vara. Jag tror inte att du nånsin kommer glömma Max och Saga, det kommer jag aldrig göra som inte ens hade förmånen att känna dem, så hur skulle du då kunna det... 8 månader... och ändå så nära. Imorgon tänder jag tre ljus igen, ett för dig också så att du ska orka denna dag. *kram*

• emmy840508
    Blondie 68 skrev 2008-11-16 20:11:50 följande:
    Heej !!!!Hittade den här sidan precis... Snacka om att jag blev förvånad.... Tror jag glodde på kortet av dej i över 1 minut. F,låt mej..  Hur står det till ????Jag säger som vissa av dom andra att det finns inte ord för denna handling. Så otroligt meningslöst våld... Ursäkta mej , men jag blir så oootroligt för.b... d på detta.Har du fått proffesinell ( urs. stavingen) hjälp ???? Hur gör du för att kunna fungerar i vardagens sysslor ????Måste bara säga att du verkar så stark.....Många kramizzzzar Laila
    Hej
    Ja jag har proffesionell hjälp... men också en underbar familj. Hur man klarar vardagens sysslor. Ja, man bara gör det, för att man måste. Men också för att jag vill, jag vill leva vidare och då tänker jag göra det.
    Om du vill veta mer ingående hur jag mår och vad jag gör os så läs i bloggen där jag samlat alla dessa inlägg. www.maxosaga.blogg.se
Svar på tråden Mina två änglar