• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • SandraS
    emmy840508 skrev 2008-11-16 19:55:36 följande:
    mmmm, du har rätt så har jag också tänkt.... Men tänk dig att dina bästa vän blir anklagad för att gjort något sådant... och att hon nekar....Hur hadde man kännt då som vän?Jag vet ju att hon gjort detta..... men, hennes vänner var ju inte där... När ska man sluta älska sin vän?
    Det har du juh rätt i, jag skulle juh aldrig kunna tänka mig att någon av mina vänner skulle mörda någon! Och det trodde kanske inte hennes vänner heller...får bara för mig att hon inte kan har varit normal innan heller, att det måste funnits varningsklockor...eller, jag vet inte, är juh otäckt att tänka att den man minst anar skulle kunna göra något sådant...
  • Tibertius
    SandraS skrev 2008-11-16 22:00:24 följande:
    Det har du juh rätt i, jag skulle juh aldrig kunna tänka mig att någon av mina vänner skulle mörda någon! Och det trodde kanske inte hennes vänner heller...får bara för mig att hon inte kan har varit normal innan heller, att det måste funnits varningsklockor...eller, jag vet inte, är juh otäckt att tänka att den man minst anar skulle kunna göra något sådant...
    Ja det måste helt enkelt ha funnits varningsklockor, annars blir man ju helt "mörkrädd" att det kan gå såna här galningar lösa..Man har ju aldrig hört talas om någon släkting till henne? Kanske de har sett varningsklockor?
  • SandraS
    Tibertius skrev 2008-11-16 22:04:10 följande:
    Ja det måste helt enkelt ha funnits varningsklockor, annars blir man ju helt "mörkrädd" att det kan gå såna här galningar lösa..Man har ju aldrig hört talas om någon släkting till henne? Kanske de har sett varningsklockor?
    Ja, jag tror och hoppas att det har funnits det för annars är det skrämmande, men jag vet inte hur sådana "människor" fungerer
  • Ellan 76

Emma, ja man kan undra hur tyskans vänner tänkt. Man kan ju inte själv veta förrän man varit i den sitsen. Men vilken tur att du minns så bra som du gör så att hon verkligen åkte fast! Kram från mig.

• rebeckaa
    emmy840508 skrev 2008-11-16 18:48:16 följande:
    Hej igen allihopa! det blev inte soffan hela dagen som jag trott. Sambon drog iväg mig på en konsert här i stadens medborgarhus. Det var ganska mysigt, men blandade känslor, jag har en riktigt dålig dag idag. Så det var lite jobbigt att träffa massa folk. Men mysigt att sitta och lyssna på musiken. Hela jag e nedstämmd idag, jag kan inte sätta fingret på vad det är. Men jag saknar mina barn så mycket... de fattas mig verkligen. Känslorna hittade fram på ett annat sätt idag än vad de gjort förut och det gör väldigt ont... 
    hej emma! skönt att du har din sambo, han verkar bry ig om dig. förstår att du saknar dina små barn, det måste kännas väldigt tomt för dig utan dem? barnen är det finaste man kan få ju. va rädd om dig mvh rebecka
  • Fragile Angel
    emmy840508 skrev 2008-11-16 21:57:14 följande:
    ååå, vad otroligt fint av henne. Tacka henne o säg att jag idag log mellan tårarna när jag sdåg bilden. Otroligt fin och sade mycket utan ord
    Tack! Det ska jag göra .
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Lingonflickan

Emma: Vi finns här för att vi vill det, glöm inte det. Vi vill finnas där för dig/er men det känns så futtigt ibland. Jag har mina barn hos mig och det känns bara så fel att du inte har det. Har tänt tre ljus här för er idag, hoppas att du orkar igenom denna dag.

En fråga vill jag ställa dig och hoppas du tar den rätt. Jag är troende kristen och vill gärna få bära er i mina böner, är det OK med dig?

• Tibertius

Tänker på er jättemycket idag! Tänder ljus..

• Jasmina84

Idag rinner mina tårar för max och saga igen, mitt hjärta slits itu när jag tänker på vad de fick gå igenom och vad ni måste leva med varje dag...
    Jag kan inte förstå...vill inte förstå!

Svar på tråden Mina två änglar