• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • faster

Emma lilla vän....jag vet ej vad jag ska säga eller göra tårarna bara sprutar o jag kan inte för mitt liv förstå mej på monstret.Tycker det är otroligt fel att hon har rätt o sitta i samma rum som du överhuvudtaget..men det är väl så det ska vara...men känns helt fel!!

Du är så stark o duktig som kan ta dej igenom detta.det finns absolut ingenting som berör mej lika mkt som du trots att det händer saker hela tiden ....du är helt enkelt UNDERBAR!!!!
    Stor Varm KRAM

• mojsegojs

vill bara säga att vi inte ska glömma att titta på emma imorgon på kalla fakta kl 1920!

emma du starka och fina människa vill vara och hålla din hand hela tiden.. mina tankar är hos dig hela tiden.. får inge gjort alls..

• Bettiz Angel

jag sänder alla mina tankar och kramar till dig och din familj.
    ni har berört så många och det finns nog inga ögon som varit torra när man läst om det fruktansvärda som hänt er.
    inga ord kan beskriva vad jag och mååånga andra känner för detta monster.
    hoppas hon får vad hon förtjänar, även fast det inte finns något straff som är hårt nog för djävulens dotter.

~♥~ Freja 060924 & Saga 080308 ~♥~
  • Kärnan

Jag tittade på nyhetsklipp från Expressen och där spelar de upp larmsamtalet. Ååå fy vad fruktansvärt, jag kan inte greppa det. Herregud så jävla orättvist och vidrigt.

Emma, vad du måste lida. Jag önskar vi kunde hjälpa dig på något sätt. Många kramar.

• s v e a

Lilla lilla Emma.
    Läste precis expressen och jag blir så himla ledsen. Jag har följt denna tråd från start och jag lider med er. Jag kan ärligt säga att jag tänker på er dagligen.

Den tyska tjejen måste ju vara så himla sjuk. Att för det första kunna göra denna handling bevisar ju den saken, men att inte kunna visa någon som helst empati??

Men kom ihåg Emma. Hon kan aldrig ta dina barn ifrån dig, Aldrig! Dom finns hos er och många av oss varje dag som två små hjältar som förhoppningsvis spärrar in tyskan för alltid och förhindrar att hon gör fler saker.

• emmy840508

Hej allihopa! Nu är jag här igen efter långa långa dagar! Jag ska läsa ifatt alldeles straxt, men jag ville visa att jag e tillbaka först. Jag kan tyvärr inte skriva så mycket om vad jag tyckte och tänkte om gårdagen med risk för att jag uttalar mig fel. Men jag tror ni förstår det mesta iaf. Allt går ju att både höra och läsa i tidningen. Jag såg nu när gick in på tråden vilket otroligt stöd jag har!!! Ni ska veta att jag tänker på er när det blir jobbigt i rätten, jag sitter där o fantiserar om att ni står bakom min rygg och håller upp mig. En dag ska jag själv berätta om mina känslor och tankar vad gäller dessa dagar.

• faster

du behöver ej skriva nånting Emma ...bara att vi ser att du är här känns så skönt.
    Då vet vi att du är med oss o vi får visa dej vårt stöd som du har fullt ut!!
    Stor varm KRAM

• Moi

Många Varma Kramar till dej Emma! Du är så stark, så otorligt stark! Du har vårt stöd! Vi finns med dej, överallt!
    Det är många med mej som skulle vilja bära din smärta en stund, för att du ska få ro ett tag.

Kramar om dej!

• emmy840508

Förresten, något konstigt hände i torsdags, första rättegångsdagen. Pärlplattan som jag har som en symbol från er här på familjliv kom på onsdag eftermiddagen med posten. Jag satte ett snöre i den och hängde den runt spindelmannens hals. Jag lade spindelmannen på bordet och lät den ligga där till morgonen därpå innan vi skulle åka. Vi var lite sena med tanke på snöovädret som kom under natten, så vi skyndade oss allt vi kunde. Jag klädde på mig ytterkläderna och tog spindelmannen i handen och gick ut genom dörren. Jag tittade snabbt ner och såg att pärlplattan var borta!!!! Jag fick panik, jag ville ju så gäran ha med den! Jag letade, jag lyfta på mattor, jag lyste med ficklampa under soffan, jag gjorde ALLT! men jag hittade den inte. Min sambo sa att vi var tvugna att åka om vi skulle hinna. Jag gav motvilligt upp och vi fick gå utan den. Morgonen därpå (läs fredag) stod jag på toa när min sambo kom till mig med något bakom ryggen "vill du ha ett hjärta av mig" frågade han leede. Jag hoppade upp o ner och han berättade att han hittat det i köket!!!! Jag hadde inte vart i köket!!!! Men den hängde runt spindelmannens hals igår och kommer fortsätta göra det. Det var nog Max o Saga som busde :0)

• norgesessan

Visar mitt stöd och ljus. Förväntar mig inte alls att du ska skriva om rättegången här.

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
Svar på tråden Mina två änglar